Rekord részvétellel zárult az idei Idegenvezetők világnapja
Rekord részvétellel zárult az idei Idegenvezetők világnapja, a turisztikai programsorozat keretében a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több mint két évtizede viszi közel az érdeklődőket a főváros értékeihez és rejtett kincseihez.
A BKIK szerdán az MTI-vel közölte: február 21-25. között tematikus séták, tárlatvezetések, épületbejárások, múzeumlátogatások indultak Budapest különböző pontjain. Az Idegenvezetők Világnapja alkalmából a főváros idegenvezetői évről évre ingyenes vagy kedvezményes városvezetésekre invitálják az érdeklődőket.
Idén a BKIK által szervezett 120 gyalogos túrán több mint 2 ezren vettek részt, míg a további 25 buszos és a 9 hajós városnéző program, valamint a 4 helytörténeti villamosjárat mintegy 2 ezer turistát vonzott, így összesen közel 5 ezer résztvevő ismerhette meg a főváros és környéke nevezetességeit. A programban részt vettek vidéki települések is, így voltak vezetett séták Érden, Gödöllőn, Vácon és Noszvajon is.
A BKIK minden évben bemutat valamilyen kereskedelmi vagy ipartörténeti különlegességet is. Idén a Csepel Művek egykori területére vezettek túrát, ahol többek között a BUBI kerékpárok gyártási titkaiba pillanthattak be a résztvevők.
A kamara a városnéző túrák vezetésébe bevonta az idegenforgalmi szakembereket képző intézményeket is, így a BKSZC Gundel Károly Vendéglátó és Turisztikai Technikum, a BGSZC Pesterzsébeti Technikum, a BZSH Külkereskedelmi Technikum, a FOCUS Szakképző Iskola, Technikum és Oktatóközpont, valamint a SZÁMALK-Szalézi Technikum és Szakgimnázium szakoktatóit és tanulóit is, akik a turizmus-vendéglátás szektor szakember-utánpótlásáról gondoskodnak.
Kapcsolódó cikkeink
CSR Hungary: díjak a legjobbaknak
2024-ben immár 17. alkalommal került sor a Magyar Üzleti Felelősség…
Tovább olvasom >Új Guinness rekord: 112 méteres Dobos-torta készült!
Guiness rekordot döntöttek a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Dobos C.…
Tovább olvasom >2024-ben is megrendezik a #vadateszem kampányt
A #vadateszem forgalomélénkítő és vadhúst népszerűsítő kampány 2024. november 22-én…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >