Trade magazin > Hírek és cikkek > Piaci Hírek > Rekord részvétel a magyar standon a mentes termékek kiállításán Bécsben
Rekord részvétel a magyar standon a mentes termékek kiállításán Bécsben
Az Agrármarketing Centrum először vett részt a Free From elnevezésű, a mentes, növényi alapú, organikus és különleges élelmiszerek és italok számára rendezett kiállításon Bécsben.

A 2025. június17-18-án zajló esemény egyben kiváló szakmai fórum mindazok számára, akik a legújabb trendeket, lehetőségeket és üzleti kapcsolatokat keresik a mentes termékek piacán. A kétnapos rendezvényen több mint 60 országból közel 300 kiállító vesz részt, és kb. 5000 szakmai látogató érkezik a világ minden tájáról. A kiállítás fókuszában a mentes élelmiszerek – mint például a gluténmentes, laktózmentes, cukormentes, vegán és bio termékek – állnak, vagyis olyan élelmiszerek, amelyek biztonságos alternatívát kínálnak azok számára, akik egészségügyi okból vagy tudatos döntésből adódóan speciális diétát követnek.
Impozáns jelenléttel, egy 174 négyzetméteres közösségi standon, 24 cég részvételével jelent meg az Agrármarketing Centrum a bécsi eseményen. A termékek között gyakorlatilag minden, ilyen jellegű termékcsoport megtalálható: glutén, laktóz vagy cukormentes élelmiszerek, snack-ek, lisztkeverékek, de még gluténmentes sör is. A kiállítás kiváló lehetőséget teremt arra, hogy a magyar élelmiszeripar innovatív, egészségtudatos termékeit megismerje a nemzetközi piac, különösen az osztrák és közép-európai beszerzők. A kiállítás megnyitása előtti napon, június 16-án a magyar résztvevők a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Mentes Munkacsoportjának szervezésében egy különleges gyárlátogatáson is részt vehettek, az IREKS-STAMAG gluténmentes sütőipari gyárban.
A Free From nem csupán a termékek megismertetését, de az új üzleti kapcsolatok kialakításának lehetőséget is kínálja. Ennek jegyében rendezték meg az első kiállítási nap záróeseményeként a Hungarian „Free From” Food Business Event-et, amely Magyarország bécsi Nagykövetsége, a CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft., az Agrármarketing Centrum és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség közös szervezésében valósult meg. A fogadással egybekötött networking est célja az volt, összekösse a magyar gyártókat a régió beszerzőivel, különösen az osztrák és a környező országbeli importőrökkel. Az eseményen 30 magyar cég és 70 helyi beszerző vett részt.
A mentes termékek piaca Magyarországon az utóbbi években dinamikusan növekszik, ami az egészségtudatos életmódnak, az ételintoleranciák növekedésének és a tudatos táplálkozásnak is köszönhető. Egyes felmérések szerint a lakosság több, mint fele (58 százalék) fogyaszt rendszeresen, vagy alkalomszerűen speciális, vagy mentes élelmiszert. A mentes termékek iránti kereslet nem csupán egészségügyi okokból, hanem tudatos táplálkozási döntésekből is fakad.
Címkék: Agrármarketing Centrum, free from
Kapcsolódó cikkeink
A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >
Még több cikk hasonló témában >
További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >