Rekord mennyiségű sör és jégkrém fogy
Rekord mennyiségű sör és jégkrém fogy mostanában a boltokban. Új ízekkel és csomagolással próbálják magukhoz csábítani a fogyasztókat a gyártók.
Többszörösére nőtt a hideg italok és a pálcás jégkrémek forgalma a hőség miatt. Fodor Attila , a CBA kommunikációs igazgatója elmondta, a sör forgalma a labdarúgó Európa-bajnokság után sem torpant meg, továbbra is a szokásosnál 40-50 százalékkal több fogy belőle. A jégkrémeknél szintén jelentős, 35-40 százalékos forgalmi többletet regisztráltak, bár tavalyhoz képest visszafogottabb a kereslet.
„A hazai piacon nagyjából 15 százalékkal nőtt az értékesítés az év első 5 hónapjában. Az elmúlt hetek magas hőmérsékleteinek köszönhetően 30-40 százalékos emelkedést tapasztalunk. A nyári szezonra egyébként már az előző év szeptemberében elkezdünk készülni, ami a portfólió és az árazás kialakítását, valamint a láthatósági anyagok tervezését és kivitelezését jelenti” – mondta Gyenes András, az Unilever ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a veszprémi gyár ugyanakkor – változó mennyiségű gyártósorral – egész évben folyamatosan termel. A fogyasztás tekintetében a nyári szezonban hozzávetőleg 8,5 millió liter jégkrémet értékesítenek a piacon. Gyenes András szerint a hazai piaci igényekről elmondható, hogy a multipack kiszerelések egyre népszerűbbek, a jól bevált pálcikás, családi és gombócós kiszerelések mellett. A veszprémi gyár termelőkapacitása mintegy 75 millió liter, melyet 2015-re 90 millió literre kívánnak növelni.
Az utóbbi időszakban számos sörféle került a boltok polcaira. A Dreher, a Heineken és a Borsodi is nagyon sokféle ízesített sörrel rukkolt ki, de csak a szezon végén derül ki, melyik lett a fogyasztók kedvence. „A sör erősen szezonális termék, a három nyári hónapban a teljes éves volumen 1/3-a fogy el. Az időjárás, illetve a hőmérséklet változása jelentősen befolyásolja az értékesített volumen alakulását, hiszen a melegben olyanok is sörrel oltják a szomjukat, akik máskor kevésbé fogyasztják.
Az utóbbi napokban, hetekben érezhetően megnőtt a forgalom, bár pontos mennyiségeket nem látunk, hiszen a kereskedelmi partnereink raktárkészlete folyamatosan változik” – mondta Sükösd Zsuzsa, Borsodi Sörgyár vállalati kapcsolatok igazgatója. Szerinte egyértelműen látszik, hogy az ízesített, alacsony alkoholtartalmú sörök kategóriája szépen fejlődik, egyre nagyobb teret hódit a hazai piacon. A Borsodi Friss termékcsalád új taggal bővült, nemrég került a boltokba a Borsodi Friss Citrom ZERO, amely megtartotta alacsony alkoholtartalmát, viszont nem tartalmaz hozzáadott cukrot.
Kovács Sándor Lóránt, Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója elmondta: az ízesített sörök kategóriája tavaly és idén is lényegesen megnövekedett, és bár a kategória csak kisebbik részben sör – ezek a sörkeverékek háromötöd részben nem sörből készülnek –, mára akkora lett, hogy megkerülhetetlen a Dreher Sörgyárak részvétele benne. A kutatások azt mutatják, hogy Magyarországon a következő években még növekedhet ez a kategória. Ugyanis bár az ízesített sörök robbanásszerű fejlődést értek el, a sörpiacon a mennyiség kisebb részét, mintegy öt százalékot ér el az arányuk.
Négy új, ízesített sör bevezetésével kezdte az esztendőt a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. is, mert a magasabb árfekvésű termékeknél megtorpanást tapasztaltak, amit az új divat kompenzál. Kiss Éva kommunikációs igazgatója elmondta: jelenleg az ízesített sörök termékpalettája a fő innovációs irányvonal a sörpiacon. Olyan konkurenseink is beszállnak ebbe a szegmensbe, amelyek korábban határozottan elzárkóztak ettől a termékcsoporttól.
A Pécsi Sörfőzde – az elmúlt évekhez hasonlóan – idén is a fogyasztók ízléséhez közel álló, a versenytársak kínálatában nem szereplő ízekkel bővíti kínálatát. A Pécsi Radler Meggy tavalyi bevezetése után, ebben az esztendőben a Szeder és a Málna ízekkel bővül a márka választéka. Úgy látják a cégnél: ugyan az ízesített sörök értékesítése folyamatosan növekszik, de ettől még összességében a hagyományos sörök képviselik a mennyiség döntő részét. Kutatásaik szerint az ízesített sörök fogyasztói csoportjában sokkal több a nő, akik az újdonságukra való fogékonyságuk miatt előszeretettel próbálnak ki új termékeket, ízeket. (Világgazdaság Online, Vég Márton)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >