Reklámszövetség: a reklámra költött pénz pörgeti gazdaságot
Minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét – közölte a Magyar Reklámszövetség alelnöke hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón.
Hivatal Péter elmondta, hogy tavaly 174 milliárd forint volt a reklámra elköltött összeg, ami – számos áttételen keresztül – 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaság számára.
A Magyar Reklámszövetség a PwC Magyarország tanácsadó céget bízta meg azzal, hogy vizsgálja meg a kommunikációs iparágnak a gazdaság teljesítményére gyakorolt hatását. A reklám gazdasági hatásai címmel elkészített kutatás a reklámnak és a reklámiparnak a gazdaságot erősítő hajtóerejét mutatta ki.
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke azt emelte ki: a reklámköltés hatékonyan növeli az eladásokat, pozitív hatással van az egész gazdaságra: ösztönzi az innovációt, a fogyasztást, és a foglalkoztatási hatások sem elhanyagolhatóak.
A reklámiparban közvetlenül 13 ezer ember foglalkoztatnak Magyarországon, de közvetett módon az iparág további 50 ezer embernek ad munkát. Emellett a reklámnak a fogyasztók számára is vannak közvetlen előnyei: az információszerzés, valamint a versenyt generáló hatás révén a hosszabb távú árcsökkenés is. Ez utóbbi versenyélénkítő hatás a gazdaság egészére kedvező, és ezt a reklámköltések növelésével lehet fenntartani – jegyezte meg.
Az MTI kérdésére hozzátette: a szövetség arra számít, hogy a reklámköltések elmúlt években tapasztalt csökkenése az idén megáll, és várhatóan felfelé ívelő szakasz kezdődik az iparágban. A visszaesés a szervezet adatai szerint 2011-ről 2012-re 2,7 százalék volt.
Urbán Zsolt újságírói kérdésre elmondta: bármiféle különadó negatív hatású a magyar reklámipar számára, a stabil gazdasági környezet ugyanakkor ösztönzi a reklámköltést. Az elnök szerint a reklámozás területén is segíteni kellene a kis- és közepes vállalatokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >A békéhez köti a gazdaság növekedését az NGM
Amíg tart a háború, addig ez a növekedési ütem a…
Tovább olvasom >