Reklámözönnel árasztja el Kína a focivébét
Ugyan a kínai válogatott nem jutott ki a világbajnokságra, de a vállalatokat ez nem tántorította el attól, hogy óriási pénzeket fizessenek a reklámokért. Az esemény remek lehetőséget biztosít a nyugat számára eddig kevésbé ismert kínai cégek számára, hogy a globális piacon is nevet szerezzenek maguknak.
A világbajnokság 12 hivatalos szponzora közül négy kínai. A pályák mellett elhelyezett hirdetőtáblákon gyakorlatilag folyamatosan láthatóak ezeknek a vállalatoknak a nevei.
Összességében elmondható, hogy a kínaiak költöttek a legtöbbet marketingre a világbajnokság alatt, összesen 800 millió dollárt.
A reklámkampány állítólak Hszi Csin-ping tervének része, amellyel a kínai vállalatokat szeretné elindítani a globalizáció útján, ráadásul ő is hatalmas focirajongó. Emellett a cégek vállalatok haza is üzennek azzal, hogy megmutatják, hogy mostanra már világmárkává válltak.
Közülük a legnagyobb erőket a Wanda mozgósítja, amely a FIFA hivatalos partnerei között is szerepel. A Wanda az utóbbi időben komoly felvásárlásokat hajtott végre. Megvettek egy amerikai moziláncot, egy madridi focicsapatot, hoteleket és más ingatlanokat. Azonban a vállalat meglehetősen nagy tartozásokat halmozott fel és mostanában nehezen tudnak tőkét bevonzani.
Mellettük a Vivo, a Toshiba, a Hosense is nagy összegeket költött reklámokra, de olyan kínai vállalatok nevei is láthatóak, mint a Diking és a Yadea. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Vámmentességet kapott több francia konyakmárka Kínában, de nem mindenki örül
Szombattól életbe lépett Kínában az Európai Unióból származó brandy-importra kivetett,…
Tovább olvasom >Kína dömpingellenes intézkedéseket vezet be az unióból importált borpárlatokra
A kínai kereskedelmi minisztérium pénteken dömpingellenes intézkedéseket jelentett be az…
Tovább olvasom >A magyar fejlesztésű csökkentett deutériumtartalmú termékek sikere Kínában
A HYD Rákkutató és Gyógyszerfejlesztő Kft. Preventa csökkentett deutériumtartalmú ivóvíz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Új lendület a vidéki vállalkozásoknak: kamatmentes hitellel segít a kormány
Július 15-től új lehetőséggel bővült a KKV Technológia Plusz Hitelprogram:…
Tovább olvasom >