Regus: az exportőrök felülmúlják a várakozásokat
A Regus, a munkaterek globális szolgáltatójának legújabb felmérése megállapította, hogy az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek. Az exportőrök már három éve töretlenül erősítik pozíciójukat: közülük 48 százalék jelzett profitnövekedést az elmúlt 12 hónapban, míg a kizárólag belföldön kereskedő vállalatok esetében ez az arány mindössze 36 százalék.
Az exportvállalatok sikerének egyik forrása, hogy a külkereskedelemmel eleve nagyobb területet fednek le, mintha csak hazájukban folytatnák tevékenységüket. Ám a profitnövekedés magas arányához az ügyfelekhez való közelség is nagyban hozzájárul. Ennek fontosságát a Regus felmérése is alátámasztja: a hazai válaszadók 73 százaléka szerint a fizikai közelség növeli az eladásokat. A magyar vállalatok 68 százaléka úgy gondolja, hogy a vásárlókhoz való közelség növeli az ügyfélelégedettséget, és 66 százalékuk szerint kisebb távolságból hatékonyabban lehet kezelni az ügyfelek problémáit.
A külföldi terjeszkedés fontos lépés, ám rengeteg nehézséget okozhat a vállalatoknak, ha nem kapnak hozzá kellő támogatást. A válaszadó cégek több mint fele szerint (59%) a kereskedelmi kamara leginkább jogi és szabályozási tanácsadással tudná segíteni a külföldi terjeszkedést.
A felmérés további eredményei:
. A megkérdezettek 64 százaléka szerint a vásárlókhoz való közelség segít az ügyfelek és a piac jobb megértésében.
. Az ügyfelekhez közeli telephely a magyar vállalatok 61 százaléka szerint növeli az ügyfél-megtartási arányt, és 55 százalékuk gondolja úgy, hogy a fizikai közelség növeli a piaci hatékonyságot.
. A vállalatok külföldi terjeszkedését a cégek 49 százaléka szerint segítené az, ha az állam közreműködne a helyi vállalkozói szervezeteknek és egyesületeknek való bemutatkozásban. 40 százalékuk véli úgy, hogy adótanácsadással kellene támogatni a külpiacra lépést.
. A vállalkozások negyede (26%) hasznosnak találná, ha lenne egy lista a hálózatépítésre alkalmas helyszínekről.
Katerina Manou, a Regus regionális igazgatója így értékelte a felmérés eredményeit: „Az emberek gyakran mondogatják, hogy közelebb kell kerülni az ügyfélhez, az exportpiacokon viszont ezt szó szerint kell venni. A felmérésre válaszolók szerint az ügyfelekhez közeli fizikai jelenlét számos előnnyel szolgál. A vállalatok mindenekelőtt arról számolnak be, hogy nagyobb arányban lehet megtartani az ügyfeleket, gyorsabban meg lehet oldani a problémákat és javítani lehet az elégedettséget, ha az ügyfelek közelében létesítenek telephelyet.
„Másrészt viszont a külföldi jelenlét kiépítése nehéz feladat lehet, ha a hazai kormány nem nyújt kellő támogatást. A vállalatok világszerte azt vallják, hogy saját országuk kereskedelmi kamarája leginkább azzal segíthet a terjeszkedésben, ha tanácsot ad jogi és szabályozási kérdésekben, illetve adózási és váminformációkkal látja el a vállalatokat. Ahol ezek az információk nem elérhetőek vagy nem teljesek, ott a vállalatok jobban teszik, ha olyan cégekkel társulnak, amelyek otthonosan mozognak az üzleti életben, valamint helyi ismeretekkel és kapcsolatokkal is rendelkeznek.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >