Régiós együttműködés keretében ültet fákat a Mastercard és a Kifli.hu
Az online szupermarket hazánkban harmadszor indít kampányt, ezzel támogatva a Mastercard Priceless Planet Koalíció célkitűzését: 100 millió fa elültetését.
A Mastercard és a Kifli tavaly szeptemberi, első közös akciója során a célként kitűzött 2 000 fára elegendő összeg idő előtt összegyűlt, így novemberben már 15 000 fa ültetésére vállalkoztak. Azok a vásárlók vettek részt a kampányban, akik az akció ideje alatt a Kiflis profiljukban elmentett Mastercard kártyájukkal fizettek a bevásárlásért. Ezt a lényegesen magasabb célt is gyorsan elérte a kezdeményezés, így a jelenleg futó akcióval már 20 000 fa ültetésére kerülhet sor. A mechanizmus ezúttal sem változott, de a legaktívabb vásárlók az akció végén külön ajándékban is részesülnek majd.
Az együttműködés a Mastercard által 2020-ban indított Priceless Planet Koalíció égisze alatt valósul meg. A program során a fizetéstechnológiai cég 100 millió fa elültetését tűzte ki célul a következő öt évben, mindezt a partnereivel-, illetve a Conservation International és a World Resources Institute klímatudományi és erdőfelújítási szakértőivel együttműködve. E szervezetek segítségével a Mastercard magas színvonalú helyreállítási projektek globális portfólióját alakítja ki, kiemelve azokat, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek az éghajlatra, a közösségre és a biológiai sokféleségre gyakorolt pozitív hatásuk szempontjából. A kezdeményezésnek 136 partnere van világszerte, köztük a Spirit Airlines, az American Airlines, vagy éppen itthon a Kifli, az MVM, az OTP Bank vagy a Gránit Bank.
A szigorú, tudományos alapon nyugvó eljárás során már 6 kontinens 18 helyszínén jelöltek ki olyan faültetési területeket, ahol az éghajlati körülmények miatt az év 12 hónapjában zöldell majd a fa, a gazdagabb csapadék miatt gyorsabban is nő, így nem veszítünk időt. Napjainkban ugyanis 2400 fát vágnak ki percenként, ami több mint 7 millió hektárnyi erdős területet jelent évente. Ez nem csak az élővilág jelentős csökkenéséhez vezet, de az erdőirtás a globális üvegházhatású gázok éves kibocsátásának 20 százalékát teszi ki. A Priceless Planet Koalíció ezt a negatív folyamatot szeretné partnereivel közösen ellensúlyozni. Ennek köszönhetően nemrég a Conservation International irányításával Brazíliában indulhatott el az egyik legnagyobb léptékű faültetési akció, amely a biológiai sokféleség egyik globális gócpontján és az UNESCO világörökségi területén található.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy ismét egyesíthetjük erőinket a Mastercarddal, amely támogatja küldetésünket, hogy jobbá tegyük az emberek életét. Hiszünk a fenntartható működésben, amelyet rövid és hatékony ellátási láncunk és az olyan környezetbarát megoldásaink is támogatnak, mint az öko-idősávok, az újrahasznosítható táskák és az élelmiszer-pazarlást csökkentő kezdeményezések. Egy igazán nagyszerű cég a működése során környezettudatos szemléletmóddal a világra is odafigyel, amelyben élünk”
– mondta Gabriel Makki, a Kifli.hu ügyvezetője.
„A Mastercard számára kiemelt céllá nőtte ki magát, hogy a fenntarthatóság terén is proaktív lépéseket tegyünk bolygónk védelme érdekében, erről szól a globális Priceless Planet Koalíció kezdeményezésünk. Külön öröm számunkra, hogy ebben a küzdelemben a magyar piacon is vannak partnereink és a Kiflivel már a harmadik közös kampányt indíthatjuk, ami egy fontos lépés a 100 millió fa ültetése felé. Úgy látjuk, hogy a magyar vásárlók számára is egyre fontosabb szempont, hogy olyan helyen vásároljanak, ahol figyelnek a környezetvédelemre és fenntarthatóságra, ebben pedig aktívan részt is vesznek. Nagyon reméljük, hogy egyre több hazai partnerünkkel indíthatunk hasonló együttműködéseket a közeljövőben”
– mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A Kifli futárjai a rendeléseket papír- és PET-palackokból készült öko-táskában szállítják ki, amelyeket vissza is vesznek újrahasznosítás céljából. Akár 13-15 vásárlót is kiszolgálnak egy futárkörben, és rengeteg a flottában a CNG-hajtású, azaz alacsony károsanyag-kibocsátású jármű. Az ételpazarlás csökkentésére is van megoldása a cégnek, amivel ráadásul a vásárló jár jól, hiszen nagy kedvezménnyel jut hozzá a még kiváló minőségű lejárathoz közelítő élelmiszerekhez. A környezettudatosság tehát a cég mindennapjainak része.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >