Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére alapozva a Netto Marken-Discount anélkül nyújt diszkontélményt a vásárlóknak, hogy a kiváló ár-érték arány és a választék kedvéért feláldozná a márkaválasztékot.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/02/Sebastian-Rennack-Profil-231x300.jpg)
Sebastian Rennack
international retail analyst
Az Edeka együttműködő, regionálisan strukturált beszerzésének köszönhetően a Netto Marken-Discount az egyes régiókból származó termékeket tartalmazó erős választékot kínál, különösen a friss élelmiszerek terén.
A pékáru szegmensben a Netto fagyasztott alapból sütött bake-off kínálatában a többi diszkontéhoz hasonlóan mintegy 65 cikkelem szerepel. Az Aldival és a Lidl-lel ellentétben azonban, amelyek vagy központilag szerzik be vagy maguk állítják elő a kínálatot, a Netto a kereskedő tájékoztatása szerint Németország mintegy 500 regionális pékségéből szerzi be a választékot.
A regionális gyümölcs- és zöldségszortimentet a diszkont „Heimat” („Haza”) nevű saját márkája alatt forgalmazza. A termékek eredetéről a csomagoláson elhelyezett QR-kódok tájékoztatnak. A versenytársakkal, a Lidl-lel és az Aldival összehasonlítva a Netto Marken-Discount nem csak több saját márkával rendelkezik, de a bio és egészséges termékcsaládok portfóliójának változatosságára is figyel. BioBio saját márka alatt mintegy 400 tanúsítvánnyal rendelkező terméket kínál, míg 2023 nyarától kezdve egyes szigorúbb Naturland minősítésű termékeket is felvett kínálatába.
A németországi diszkontok közül a Netto Marken-Discounté a legszélesebb italválaszték. Az ország egyetlen diszkontjaként már most 50%-os újrafelhasználási arányt ért el az italcsomagolások tekintetében, ami jóval meghaladja az Európai Unió által 2040-re kitűzött 40%-os célt.
Az év elején a diszkont kísérleti jelleggel megnyitotta Európa legnagyobb pénztárgép nélküli Pick & Go üzletét, amely 800 négyzetméteren 5000 cikkelemből álló szortimenttel rendelkezik.
A Netto Marken-Discount 2023-ban 17,1 milliárd eurós nettó árbevételt ért el, ami 8,5%-os növekedést jelez az előző évhez képest, ebből 7,5%-os növekedést like-for-like alapon. A vállalat közlése szerint 2023 végén a Netto hálózatában közel 4350 üzlet működött Németországban, köztük mintegy 70 italszaküzlet.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/1-300x225.jpg)
Az üzletbe lépve a vásárló azonnal a gyümölcs- és zöldségkínálattal találkozik. A diszkont a „Heimat” nevű saját márkájával hangsúlyozza a termékek regionalitását. Emellett nagy hangsúlyt fektet „BioBio” választékára, amelynek egy részét a Naturlandtól szerzi be.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/2-300x225.jpg)
A pékség mintegy 65 üzletben sütött terméket kínál. A tésztaalapokat regionálisan, országszerte több mint 500 pékségből szerzik be. A Netto ennél a termékcsoportnál is hangsúlyozza bio kínálatát.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/3-300x225.jpg)
A Netto nagyobb üzlettere tágasabb helyet biztosít a márkás termékeknek, a regionális árucikkeknek és a kiterjedtebb frissáru részlegeknek a diszkont szegmensben alkalmazott megkülönböztető stratégiájának megfelelően.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/4-300x225.jpg)
Az Edeka-diszkont a teljes választékban bevezette az elektronikus polccímkék alkalmazását. További polccímkék jelölik az olyan különleges választékot, mint amilyen például a BioBio bio saját márka.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/5-300x225.jpg)
A különleges sajtok külön polcegységben kerülnek bemutatásra. A csomagoláson elhelyezett árcímkék és zászlók jelzik az egyes termékek származási helyét.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/6-300x225.jpg)
A többi diszkonttól való megkülönböztetés érdekében a Netto vegán termékeit a polcokon elhelyezve mutatja be kiemelve a regionális származást (itt Alsó-Szászországból) és a V-Label minősítést is.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/7-225x300.jpg)
Az üzlet középpontjában a Netto heti akciókat jelenít meg az „Aktion” szlogen alatt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/8-300x225.jpg)
A Netto teljes választékában több mint 5000 termék megtalálható, tehát lényegesen több mint a legfeljebb 3000 terméket kínáló Lidlnél és Aldinál.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/9-300x225.jpg)
A kategóriák közötti navigációt az egészség- és szépségápolási termékcsaládokban további elválasztó zászlók könnyítik meg. Új elemként a természetes kozmetikumok is bekerültek a választékba.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/10-300x225.jpg)
A non-food választék kisebb helyet foglal el a boltban, mint a Lidl és az Aldi üzleteiben. Ugyanakkor online üzlete több mint 100.000 cikkelemet kínál.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/11-300x225.jpg)
A Netto kínálja a legnagyobb választékot italokból, amelyek közül több ládákban és újrahasznosítható csomagolásban kerül forgalomba.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/12-300x225.jpg)
Az alkoholtermékek a pénztár felé vezető úton külön polcon vannak elhelyezve. A készlet szempontjából érzékeny termékek és a dohánytermékek zárt szekrényekben találhatók.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/13-300x225.jpg)
A Netto Marken-Discount üzleteiben legalább egy hibrid pénztárgép található, amely önkiszolgáló kasszaként is használható.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >