Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére alapozva a Netto Marken-Discount anélkül nyújt diszkontélményt a vásárlóknak, hogy a kiváló ár-érték arány és a választék kedvéért feláldozná a márkaválasztékot.
Az Edeka együttműködő, regionálisan strukturált beszerzésének köszönhetően a Netto Marken-Discount az egyes régiókból származó termékeket tartalmazó erős választékot kínál, különösen a friss élelmiszerek terén.
A pékáru szegmensben a Netto fagyasztott alapból sütött bake-off kínálatában a többi diszkontéhoz hasonlóan mintegy 65 cikkelem szerepel. Az Aldival és a Lidl-lel ellentétben azonban, amelyek vagy központilag szerzik be vagy maguk állítják elő a kínálatot, a Netto a kereskedő tájékoztatása szerint Németország mintegy 500 regionális pékségéből szerzi be a választékot.
A regionális gyümölcs- és zöldségszortimentet a diszkont „Heimat” („Haza”) nevű saját márkája alatt forgalmazza. A termékek eredetéről a csomagoláson elhelyezett QR-kódok tájékoztatnak. A versenytársakkal, a Lidl-lel és az Aldival összehasonlítva a Netto Marken-Discount nem csak több saját márkával rendelkezik, de a bio és egészséges termékcsaládok portfóliójának változatosságára is figyel. BioBio saját márka alatt mintegy 400 tanúsítvánnyal rendelkező terméket kínál, míg 2023 nyarától kezdve egyes szigorúbb Naturland minősítésű termékeket is felvett kínálatába.
A németországi diszkontok közül a Netto Marken-Discounté a legszélesebb italválaszték. Az ország egyetlen diszkontjaként már most 50%-os újrafelhasználási arányt ért el az italcsomagolások tekintetében, ami jóval meghaladja az Európai Unió által 2040-re kitűzött 40%-os célt.
Az év elején a diszkont kísérleti jelleggel megnyitotta Európa legnagyobb pénztárgép nélküli Pick & Go üzletét, amely 800 négyzetméteren 5000 cikkelemből álló szortimenttel rendelkezik.
A Netto Marken-Discount 2023-ban 17,1 milliárd eurós nettó árbevételt ért el, ami 8,5%-os növekedést jelez az előző évhez képest, ebből 7,5%-os növekedést like-for-like alapon. A vállalat közlése szerint 2023 végén a Netto hálózatában közel 4350 üzlet működött Németországban, köztük mintegy 70 italszaküzlet.
Kapcsolódó cikkeink
A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >ProVeg: a német Lidl kínálja a legkedvezőbb áron a vegán termékeket
A Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, húspogácsát, halrudakat, friss sajtot…
Tovább olvasom >Az ALDI Süd a legerősebb a vegán saját márkás kínálatban Németországban
A vegán saját márkás termékek kínálatát tekintve az ALDI Süd a legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a zöldség-gyümölcs
2025 tavasza nem csak azért fontos a zöldség-gyümölcs ágazatban, mert…
Tovább olvasom >