Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2024. 12. 09. 09:25

Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére alapozva a Netto Marken-Discount anélkül nyújt diszkontélményt  a vásárlóknak, hogy a kiváló ár-érték arány és a választék kedvéért feláldozná a márkaválasztékot.

Sebastian Rennack
international retail analyst

Az Edeka együttműködő, regionálisan strukturált beszerzésének köszönhetően a Netto Marken-Discount az egyes régiókból származó termékeket tartalmazó erős választékot kínál, különösen a friss élelmiszerek terén.

A pékáru szegmensben a Netto fagyasztott alapból sütött bake-off kínálatában a többi diszkontéhoz hasonlóan mintegy 65 cikkelem szerepel. Az Aldival és a Lidl-lel ellentétben azonban, amelyek vagy központilag szerzik be vagy maguk állítják elő a kínálatot, a Netto a kereskedő tájékoztatása szerint Németország mintegy 500 regionális pékségéből szerzi be a választékot.

A regionális gyümölcs- és zöldségszortimentet a diszkont „Heimat” („Haza”) nevű saját márkája alatt forgalmazza. A termékek eredetéről a csomagoláson elhelyezett QR-kódok tájékoztatnak. A versenytársakkal, a Lidl-lel és az Aldival összehasonlítva a Netto Marken-Discount nem csak több saját márkával rendelkezik, de a bio és egészséges termékcsaládok portfóliójának változatosságára is figyel. BioBio saját márka alatt mintegy 400 tanúsítvánnyal rendelkező terméket kínál, míg 2023 nyarától kezdve egyes szigorúbb Naturland minősítésű termékeket is felvett kínálatába.

A németországi diszkontok közül a Netto Marken-Discounté a legszélesebb italválaszték. Az ország egyetlen diszkontjaként már most 50%-os újrafelhasználási arányt ért el az italcsomagolások tekintetében, ami jóval meghaladja az Európai Unió által 2040-re kitűzött 40%-os célt.

Az év elején a diszkont kísérleti jelleggel megnyitotta Európa legnagyobb pénztárgép nélküli Pick & Go üzletét, amely 800 négyzetméteren 5000 cikkelemből álló szortimenttel rendelkezik.

A Netto Marken-Discount 2023-ban 17,1 milliárd eurós nettó árbevételt ért el, ami 8,5%-os növekedést jelez az előző évhez képest, ebből 7,5%-os növekedést like-for-like alapon. A vállalat közlése szerint 2023 végén a Netto hálózatában közel 4350 üzlet működött Németországban, köztük mintegy 70 italszaküzlet.

Az üzletbe lépve a vásárló azonnal a gyümölcs- és zöldségkínálattal találkozik. A diszkont a „Heimat” nevű saját márkájával hangsúlyozza a termékek regionalitását. Emellett nagy hangsúlyt fektet „BioBio” választékára, amelynek egy részét a Naturlandtól szerzi be.

A pékség mintegy 65 üzletben sütött terméket kínál. A tésztaalapokat regionálisan, országszerte több mint 500 pékségből szerzik be. A Netto ennél a termékcsoportnál is hangsúlyozza bio kínálatát.

A Netto nagyobb üzlettere tágasabb helyet biztosít a márkás termékeknek, a regionális árucikkeknek és a kiterjedtebb frissáru részlegeknek a diszkont szegmensben alkalmazott megkülönböztető stratégiájának megfelelően.

Az Edeka-diszkont a teljes választékban bevezette az elektronikus polccímkék alkalmazását. További polccímkék jelölik az olyan különleges választékot, mint amilyen például a BioBio bio saját márka.

A különleges sajtok külön polcegységben kerülnek bemutatásra. A csomagoláson elhelyezett árcímkék és zászlók jelzik az egyes termékek származási helyét.

A többi diszkonttól való megkülönböztetés érdekében a Netto vegán termékeit a polcokon elhelyezve mutatja be kiemelve a regionális származást (itt Alsó-Szászországból) és a V-Label minősítést is.

Az üzlet középpontjában a Netto heti akciókat jelenít meg az „Aktion” szlogen alatt.

A Netto teljes választékában több mint 5000 termék megtalálható, tehát lényegesen több mint a legfeljebb 3000 terméket kínáló Lidlnél és Aldinál.

A kategóriák közötti navigációt az egészség- és szépségápolási termékcsaládokban további elválasztó zászlók könnyítik meg. Új elemként a természetes kozmetikumok is bekerültek a választékba.

A non-food választék kisebb helyet foglal el a boltban, mint a Lidl és az Aldi üzleteiben. Ugyanakkor online üzlete több mint 100.000 cikkelemet kínál.

A Netto kínálja a legnagyobb választékot italokból, amelyek közül több ládákban és újrahasznosítható csomagolásban kerül forgalomba.

Az alkoholtermékek a pénztár felé vezető úton külön polcon vannak elhelyezve. A készlet szempontjából érzékeny termékek és a dohánytermékek zárt szekrényekben találhatók.

A Netto Marken-Discount üzleteiben legalább egy hibrid pénztárgép található, amely önkiszolgáló kasszaként is használható.

Kapcsolódó cikkeink