Régi-új fizetési konstrukció a forgalom növeléséért

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 07. 00:47

Észak-Amerika, Ausztrália, Új-Zéland és Dél-Afrika kereskedelmi egységeiben az 1990-es évek végéig virágzott a „félretevés” konstrukciója, miszerint egy kiválasztott cikket alacsony letét (10-20%) befizetéséért és kis összegű felárért bizonyos időre félreraktak a vásárlónak, aki a megállapodott részletekben kifizette azt, majd hazavihette. A hitelkártyák, részletfizetési lehetőségek és ajándékutalványok aztán elsöpörték ezt az intézményt, így például a Wal-Mart 2006-ban jelentette be, hogy végleg beszünteti ezt a tevékenységet.

2011. szeptember 8-án azonban címlapokra került a Wal-Mart közleménye, miszerint visszaállítja ezt a konstrukciót szolgáltatásai közé, a globális gazdasági és hitelválság, valamint a bankok óvatosabb hitelkihelyezései miatt. A szolgáltatás díja mindössze 5 dollár. Amennyiben a teljes vételárat nem tudja időre kifizetni a vásárló, 10 dollár lemondási díj fejében az összes addigi befizetését visszakapja, a termék pedig visszakerül az eladótérbe. Bár a fogyasztók otthon is gyűjtögethetnék a pénzüket, így fegyelmezettebben és koncentráltabban fizetik a kitűzött cél érdekében a részleteiket.

A szakemberek megegyeznek abban, hogy a fizetési módok megújuló palettája, a vásárlók igényeit figyelembe vevő konstrukció felébresztheti a szundikáló vásárlási kedvet, és forgalmat növelhet a profitszabdaló árakciók alternatívájaként.

Hasonló szemléletváltás tapasztalható az Amazonnál, aki az e-olvasók nyomásának engedve a letöltésenkénti fizetés helyett bevezeti a fix díjért korlátlan e-könyvtári hozzáférés biztosítását.

Kapcsolódó cikkeink