Red Dot Awarddal jutalmazták a Graphaselt az Opera Ginnek tervezett arculatért
Brand and Communication kategóriában nyert Red Dotot az Opera Gin Budapest csomagolása, melyet a Graphasel Design Studio tervezett. Ezzel a független magyar kreatívcég két egymást követő évben is Red Dot díjazott lett, hiszen tavaly a Dubicz Borászatnak tervezett címkéjükért kaptak elismerést.
Idén mutatkozott be a nagyközönségnek az Első Magyar Gin Manufaktúra. Opera Gin Budapest néven forgalomba hozott London Dry típusú kézműves ginjük sikerét nem kis részben az egyedi megjelenésüknek köszönhetik, ami a Graphasel Design Studio munkája.
Az Opera Gin a neoreneszánsz stílusú Magyar Állami Operaházról kapta a nevét, mely Budapest egyik ékköve az Andrássy úton. A ginfőzdét alapító Dámosy Bálint családja több generáció óta él az Operaház közvetlen szomszédságában. Az épületre néző konyhájukban végezték az első próbafőzéseket is. Az ikonikus épülethez való kötődés, valamint a gin ízvilágát adó tizenegy fűszer gazdagsága indokolta az alkotók tudatos döntését, hogy szakítottak a minimál dizájn alapelveivel és nem féltek a kézműves gin kultúra műfajára egyébként is jellemző túldíszítettségtől. Ahhoz természetesen már művészi stílusérzék kell, hogy a sok impulzusból egységes arculat képe formálódjon. Ennek az erőfeszítésnek a sikerét ismerték el a Red Dot ítészei is.
A címke fő motívumai három forrásból érkeznek, és sokszor a direkt megjelenítésen túl másodlagos jelentéstartalommal is bírnak. A márka eredettörténetét az Operaház egyes részletei, így például a világszerte ismert Szfinx szobor és a homlokzat egyéb díszítő elemei, a vízköpő és a korlátsor képviselik. Ezt egészítik ki a kisföldalatti vonalának motívumai, a Zsolnay féle csempék és a megállót jelző tábla képe. Harmadik irányként a ginkovács legfontosabb eszköze, a szeszfőző, egyfajta „lélekmelegítő gépezetként” jelenik meg a címkén. Ugyanakkor a szeszfőző tornyai az Operaház orgonáiként is értelmezhetők a grafikán, attól függően, hogy a szemlélő tekintete a címke melyik tematikus területéről téved rá. A lepárló felszálló ágának kerek betekintő ablakai a fuvolák hanglyukaival azonos elrendezésűek, a Szfinx valójában borókaágat morzsol, és a vízköpő fej pedig a főző kivezetőnyílását idézi. Ezek a kettős jelentéstartalmú motívumok erősítik a grafika integritását. A Graphasel art direktora, Ördögh László, és vezető tervezője Szőke Péter virtuóz módon hozták egy tető alá a neobarokk, a szecessziós, a klasszicista, illetve az art nouveau, valamint a steampunk stílusjegyeit. A Graphasel így idén is Red Dot díjjal büszkélkedhet, ráadásul úgy, hogy tavaly is nyertek, a Dubicz Borászat megbízásából készített csomagolásdesignnal. A Red Dot Award hatvanöt éves múltra tekint vissza és a legrangosabb szakmai díjnak számít. Olyan cégek pályáztak ezért az elismerésért, mint az Apple vagy a Ferrari. Idén 8.697 induló közül választotta ki a 24 tagú nemzetközi zsűri a tizenhét kategória legjobbjait.
A Graphasel Design Studio egy baráti szövetségből jött létre a Magyar Képzőművészeti Egyetemen 2003-ban. Az alapító Ördögh László és Drozsnyik Dávid mellett Szőke Péter is az alaptagok között volt, de ma már tizennégyen dolgoznak a csapatban. Több nemzetközi elismerés mellett 2013-ban az Aranyrajzszög Díjat nyerték el az év tervezőgrafikai stúdiója kategóriában. Olyan arculatok tervezése köthető hozzájuk, mint a Balassi Intézet, a WOW Hungary turisztikai brand, a Sugar Design Cukrászat, a Monyo Brewing, de a csapat munkája a budapesti Google iroda, a Goethe Institut kommunikációja és a 2017-es Fina vizes világbajnokság arculata is. Idén októberben a Design Hét Budapest programsorozat keretében bárki ellátogathat a budai stúdiójukba, ahol az Opera Gin Budapest arculatának megszületésébe is betekintést engednek, más érdekes munkáik mellett. Aki az arculaton túl a gin ízvilágára is kíváncsi, az az újpesti főzdébe menjen az alkalmanként megrendezett nyitott napokon, valamint az októberi Design Hét Budapesthez időzített eseményeken. Az első, kizárólag ginfőzésre létrejött kézműves manufaktúra már túl van a háromezredik palackon. A hazai és külföldi szakmai elismerések mellett az Opera Gin Budapest nemzetközi terjeszkedését is nagyban segítheti a Graphasel most elnyert Red Dotja.
Kisfilm a logo születéséről:
Kapcsolódó cikkeink
Új magyar bartenderverseny
Idén először, hagyományteremtő céllal rendezte meg az Első Magyar Gin…
Tovább olvasom >Kiderült, kik Magyarország legjobb bartenderei!
Idén először, hagyományteremtő céllal rendezte meg az Első Magyar Gin…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >