Recesszióban is előre

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 09. 27. 08:00

Folyamatos fejlesztésre, bővítésre alapozta stratégiáját a Present Store, így a gazdasági válság és a stagnáló üzleti és reklámajándék-piaci helyzet ellenére növekedni tudott a tavalyi évhez képest.Ezen a pörgős, évente megújuló piacon nincs megállás, szinten tartás, csak előremenetelés és következetes építkezés – mondja Keresztesi Ferenc, a Present Store tulajdonosa, ügyvezető igazgatója.
A szakember a Mölnlycke svéd–magyar vegyes vállalatnál kezdte pályafutását, majd a Philip Morris hazai és külföldi divíziójában évekig tevékenykedett, így jól átlátja a multinacionális vállalatok felépítését, igényeit, gondolkodásmódját. A reklámajándék-üzletágat egy hazai vállalat kereskedelmi igazgatójaként ismerte meg, majd hat évvel ezelőtt megalapította saját vállalatát, amely azóta töretlen lendülettel fejlődik. Szeptemberben nyitják meg képviseletüket Romániában, jövőre pedig még két régiós országban.

Termékek helyett megoldások
Ma már 15 fős ez az ütőképes csapat, amely országos lefedettséget biztosít. A főállású, céges gépkocsival, számítógéppel, mobiltelefonnal felszerelt értékesítők a cég hajtómotorjai, akik folyamatos képzést és motivációt kapnak. Idén például háromlépcsős tréningen, valamint az üzletfejlesztési vezetővel és az ügyvezetővel folytatott napi konzultációkon keresztül sajátítják el a vevőkezelés, partnerkapcsolat-ápolás, együttgondolkodás, bizalomépítés lépéseit. Üzleti filozófiájuk lényege, hogy nem termékeket kínálnak, hanem megoldásokat, alternatívákat egy-egy eseményre, alkalomra, személyre szólóan. Ezért fontos, hogy a partner helyzetével teljes mértékben azonosulni tudjanak, azonnali reakcióval és hasznos tanácsokkal, kreatív ötletekkel álljanak rendelkezésre.
Proaktív, gondolatébresztő céllal rendszeresen hírlevelet küldenek a partnereknek, a nyári szezonra például összesen nyolcféle akcióval készültek. Megújított honlapjuk is tükrözi, hogy az igény felmerülésétől az ötlet születésén át a teljes kivitelezésig, leszállításig professzionális szolgáltatást nyújtanak. Az üzletágban megtalálható szerteágazó vertikumot lefedik, a szinte filléres, tömeges promóciós ajándékoktól kezdve az egyedi, hungaricum, gourmand vagy ritkaság kategóriába eső exkluzív ajándéktárgyakig.

Logók bármilyen felületen
A folyamatokat, lépéseket, szükséges időzítést a partnerelvárások, a sokéves tapasztalat és az elérhető legnagyobb hatékonyság jegyében optimalizálták. A beszerzés, készletezés, lojalitásépítés, az értékesítés szervezése, túraterv, napi és heti riportolási rend, havi sales meeting, ellenőrzés és visszajelzés, mind-mind multinacionális sztenderdek szerint történik. A minőség elkötelezett hívei. Tudják, hogy egy-egy üzleti vagy reklámajándék a megrendelőt képviseli a háztartásokba, személyi közegbe kerülve, így hosszú távon kell a megbízható funkcionalitást és üzenetet hordozni. A gyorsaság és minőség garanciája, hogy nagy raktárkészlettel és emblémázóberendezés-parkkal rendelkeznek, így saját hatáskörben tudnak egyedi üzeneteket, logókat, szlogeneket szinte bármilyen felületen megjeleníteni, legyen szó tampon-, dombor- vagy szitanyomásról, hímzésről, gravírozásról, vagy éppen kerámiaégetésről.
Mindezek a tényezők is hozzájárultak ahhoz, hogy pályázati úton több kizárólagos szerződést is elnyertek. A vevők megtartása, elégedettségük fenntartása ügyfélszolgálati elkötelezettségük alappillére. A földrajzi lefedettség mellett az ágazati specifikumok feltérképezésére is nagy hangsúlyt fektetnek, a különbözőségek és a szinergialehetőségek együttes ismeretével kínálnak megoldást a versenyszféra mellet az oktatás, közigazgatás, egészségügy számára is.

Évforgó
– Ennek a szakmának egy jól bejáratott éves ciklusa van – magyarázza Keresztesi Ferenc. Októberben kezdődik a hongkongi világ-seregszemlével, majd ez Düsseldorfban folytatódik. Több millió termékből lehet itt válogatni. Az örök klasszikus cikkeket – ruházat, esernyő, bögre, óra stb. – a designerek mindig áttervezik, így újabb és újabb stílusú, formájú, fazonú változatok látnak napvilágot, mert ezeknek sose jár le az ideje. Hullámszerűen megjelennek időszakos favoritok, amelyek egy-két évig slágertermékeknek számítanak. Ilyenek voltak az elmúlt években annyira kedvelt nyakpántok, karpántok.
A technika területén pedig szinte átláthatatlan az innovációk sokasága. A pendrive-ok új generációit például már bármilyen színben és formában, legyen az pirospaprika vagy focilabda, elő lehet állítani, akár 8-10 stb. gigabyte-os tárkapacitással. Egyre bővülő kínálatban jelennek meg a különböző öko-, lebomló, újrahasznosított alapanyagból készült, környezettudatosságot hangsúlyozó ajándéktárgyak is.

A válogatás művészete
A sokaságból a trendeket, a hazai igényeknek megfelelőt kiválasztani a legnagyobb művészet. Ehhez kell a vevő- és piacismeret, de egy nagy adag ráérzés is. A válogatást aztán februárban 3, majd az ünnepekre fókuszálva újabb 3 magyar nyelvű katalógusban jelentetik meg. Az igényes, szisztematikusan rendszerezett kiadványokban több mint tízezer termék sorakozik fel, de ez is csak a jéghegy csúcsa, hiszen a szín- és méretvariációk, a megrendelők egyedi elképzelései még ráadásképp számíthatók.
A promóciókhoz kötődő ajándéktárgyakat általában kellő időzítéssel rendelik meg a marketingesek, trade marketingesek. Ez azért fontos, hogy a nagy mennyiség biztosítása mellett legyen idő a látványterv megtervezésére, mintadarab elkészítésére, így valós, kézzelfogható terméken lehet az utolsó finomításokat is egyeztetni, sőt jut idő a csomagolás vagy díszcsomagolás, a másodlagos csomagolás, kartonozás és a szállítás részleteinek egyeztetésére is.
Mindig vannak különleges kívánságok, speciális elképzelések, amelyeket meg kell oldani. Ilyen volt például, amikor hatvanezer darab Lánchíd alakú mézeskalácsot kellett lesütniük, csomagolniuk. Saját ötletük a logóérlelő alma. Egy bizonyos fajta, szép piros almát különleges, élelmiszer-biztonságilag elfogadott matricával az érés adott időszakában egyenként a kívánt ábrával ellátnak. Szüret után a gyümölcsről gondos kezek eltávolítják a matricát, fényesítik, majd faládikókba helyezik ezt a szemet gyönyörködtető, igazán figyelemfelkeltő, és ráadásul egészséges reklámajándékot.

Hamarosan hull a pelyhes
A hagyományosan legerősebb időszak a téli ünnepek, a karácsony előkészítése viszont sokszor elcsúszik. Keresztesi Ferenc szerint ebben az időjárás is közrejátszik. Míg Nyugat-Európában természetes, hogy a nyári szabadságról visszatérve az első teendők egyike a karácsonyi ajándékok kigondolása, megrendelése, addig nálunk a napsütés, a jó idő gyakran elfeledteti, milyen gyorsan peregnek le az értékes hetek karácsonyig. Csak a novemberi fázós, borús időben válik realitássá az ünnepek közelsége.
Pedig szeptemberben még bőségesek világszinten is a háttérkészletek, akár nagy mennyiségekre is lehet egyedi, különleges, kreatív megoldást találni, a variációkat áttekinteni, az emblémázási, csomagolási, megvalósítási lehetőségeket mérlegelni. Ráadásul rengeteg idő, energia, kapkodás, stressz megspórolható mind a megrendelő, mind a szolgáltató oldalán, hiszen ki lehet térni a nagyobb tömegű igényekre, a kisebb mennyiséget érintő dolgozói, a csúcsvezetőknek szóló egyedi megoldásokra is. Ilyenkor még van lehetőség a szín és forma, vagy éppen a mérettel kapcsolatos elvárások pontosítására. November végén már csak sok idegeskedés és gyakran kompromisszumok árán lehet valami jót kitalálni. Ezt elkerülendő küldi a Present Store ősztől visszaszámláló, emlékeztető Hírlevelét „már csak 12 hét a karácsony” kezdettel. Hiszen ez az időszak valami többről, valami szépről, az ajándékozásról szól, ami az ajándékozót, az ajándékot és az ajándékozottat akár egy egész évre kihatóan összekapcsolja.
K. I.

Kapcsolódó cikkeink