Reálértékben növekvő osztrák élelmiszer-kiskereskedelem
Kedvezőre fordult az élelmiszer-kiskereskedelem trendje Ausztriában, tavaly reálértékben nőtt a forgalom az előző évhez képest.
Amíg az átlagárak mindössze 0,2 százalékkal emelkedtek 2009-ben, addig a bolti eladásnál plusz 2,1 százalékot regisztrált a Nielsen osztrák leányvállalata. 2008-ban az átlagárak 6,2 százalékos emelkedése mellett csak 4,2 százalékkal bővült a kiskereskedelem bevétele.
Tavaly szinte valamennyi kereskedelmi vállalat növelte bevételeit. A Nielsen által Ausztriában mért élelmiszerek együttes forgalma 7,9 milliárd eurót ért el tavaly, a háztartási vegyiáruk és kozmetikumoké pedig 2,1 milliárd eurót.
Az Ausztriában Hofer néven működő Aldi és a Lidl a Nielsen becslése szerint 3 százalék pluszt könyvelhetett el, ahogyan a szupermarket csatorna is. A hipermarketek mutatója 4 százalékkal nőtt. Csökkent viszont az eladás a 400 négyzetméteres vagy annál kisebb üzletekben.
Összességében Ausztriában a harmadik negyedévben 3,1 százalékra gyorsult a növekedés az előző évi hasonló időszakkal szemben. A negyedik negyedévben plusz 2,2 százalékot regisztráltak.
A Nielsen által mért élelmiszer termékcsoportok forgalma 1,5 százalékkal lett nagyobb. Leginkább alkoholos italokból, kényelmi termékekből, mélyhűtött áruból, sós rágcsálnivalókból és édességből adtak el többet, de emelkedett a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok bolti forgalma is, főként az állateledelek, tisztítószerek, háztartási papíráruk és higiéniai termékek.
A láncok saját márkás termékeinek kiskereskedelmi eladása átlag felett nőtt, lassabb ütemben azonban, mint a megelőző években. Főként az alapvető élelmiszerek, mélyhűtött áruk, sós rágcsálnivalók, háztartási papíráruk és babaápolási cikkek körében terjednek a kereskedelmi márkák. Tovább emelkedett a promóciós értékesítés részaránya. Élelmiszerből 0,8 százalékkal, háztartási vegyiáruból pedig 1,5-tel lett nagyobb ez a mutató.
A bioélelmiszerek bolti forgalma az átlagot meghaladó mértékben nőtt, így piaci részesedésük is nagyobb lett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >