Reacty Digital: két év alatt megduplázódott a legalább hetente online vásárlók aránya
Két év alatt hatról tizenkét százalékra nőtt a legalább hetente online vásárló magyarok aránya – közölte a Reacty Digital az MTI-vel.
A társaság ezerfős márciusi reprezentatív kutatása szerint az online vásárlók elsősorban a kényelem, illetve a házhoz szállítási lehetőség miatt vásárolnak az interneten. Hozzátették: a kedvezőbb ár befolyásoló hatása az utóbbi években egyre csökken.
Az elmúlt egy évben leginkább ruházati terméket (39 százalék), háztartási gépeket (38 százalék) egészségügyi termékeket (34 százalék), mobiltelefonokat és kiegészítőket (33 százalék) vettek online. A szolgáltatások közül a különféle előfizetések (26 százalék), a szállásfoglalás (26 százalék) és a biztosítások (22 százalék) voltak a legnépszerűbbek.
Közölték: egy átlagos online vásárló három különböző felületről tájékozódik rendelés előtt, a vásárláskor a legfontosabb számukra a magyar nyelvű weboldal, a részletes termékleírás, a képek és az ár feltüntetése.
A felmérés szerint az elmúlt egy évben az online vásárlók negyedével fordult elő, hogy megrendeltek egy terméket, de végül elálltak a vásárlástól. Legtöbben minőségi kifogás miatt, vagy azért tették ezt, mert nem felelt meg elvárásuknak (24-24 százalék).
Az utóbbi egy évben online vásárlók mintegy felével előfordult már, hogy azért nem rendelt meg valamit, mert nem talált számára megfelelő fizetési módot – írták. A nem megfelelő szállítási módok miatt azonban kevesebben (40 százalék) álltak el a vásárlástól.
Az online vásárlók egyharmada már legalább egyszer, egyötödük pedig az elmúlt egy évben is rendelt már élelmiszert az interneten. Számukra a legfontosabb szempont a kiszállítás időpontjának megválasztása, emellett lényeges az ár is.
Kiemelték: a koronavírus-járvány hatására tavaly jelentősen nőtt az inkább készpénzmentes fizetési módokat preferálók aránya. Akik legalább hetente vásárolnak online, azok átlag feletti mértékben ragaszkodnak a készpénzmentes fizetési módokhoz, míg a csak évente online rendelők az átlagnál jobban preferálják a készpénzt.
Külföldi webshopból az elmúlt egy évben az online vásárlók 43 százaléka rendelt, főként mobiltelefont és kiegészítőket (37 százalék), valamint ruhákat (29 százalék). Elsősorban az alacsonyabb ár és a Magyarországon nem kapható termékek miatt választották ezeket a felületeket, de a külföldről is vásárolók közel fele inkább a magyar webáruházakat preferálja a közlemény szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >