Rangos szakmai elismerést nyert az ALDI Magyarország átfogó zöldprogramja
Az ALDI Magyarország karbon semlegesség projektjével idén is elnyerte a CSR Hungary díját a „Környezet-Zöld kiválóság” kategóriában, ezen kívül 2018-ban a Felelős és fenntartható vállalatért kategóriában szintén díjat kapott.
Az ALDI Magyarország tisztában van azzal, hogy vállalati tevékenységének jelentős hatása van környezetünkre és az éghajlatra. Ez nemcsak beszerzési politikánkat, hanem üzleteink építését, az épületek használatát, illetve az áruszállítást is érinti. Vállalatunk ökológiai lábnyomát minimalizálni szeretnénk, így környezetpolitikánk egyik fontos célja, hogy az üzletekben történő következetes energia megtakarítás mellett az üvegházhatású-gázok (ÜHG) kibocsátását is jelentős mértékben csökkentsük. Első lépésként 2017.január elsejétől zöld áramot használunk, azaz logisztikai központunk, központi irodaépületünk és majdnem az összes áruházunk teljes áramigényét Magyarországon előállított zöld árammal fedezzük, amivel az áramfogyasztásunkból eredő széndioxid kibocsátásunkat szinte teljesen nullára tudtuk csökkenteni. Következő lépésként felbecsültettük karbonlábnyomunkat és a fennmaradó ÜHG kibocsátásunkat klímavédelmi projektek támogatásán keresztül semlegesítettünk, ezáltal ellentételeztük az operatív működésünkből (Scope 1, 2) eredő, az energiafelhasználáson túl keletkező karbonkibocsátásunkat és karbonsemlegessé váltunk. A projekt során tavaly márciusban a vásárlók nagy szén-dioxid elnyelő képességéről híres fikusz magokat kaptak vásárolt termékeik mellé, illetve ingyenes 50 tippet tartalmazó kiadványunk segítségével csökkenthették a háztartásukban keletkező károsanyag- kibocsátást. A játékos kedvűek egy online kérdőív kitöltésével azt is megtudhatták, hogy mennyire klímatudatosak. Vevőink mellett természetesen dolgozóink edukálása is fontos számunkra, az idei évben az ALDI dolgozók önkéntes alapon több helyszínen szemetet szedtek.
Az ALDI mint felelős és fenntartható vállalat a cég belső és külső működésének komplexitásával nyerte el a kategória díját. Vállalatunk arra törekszik, hogy az általunk kínált árucikkek alapanyagi fenntartható forrásból érkezzenek, a termékek gyártására emberhez méltó és természetbarát feltételek mellett kerüljön sor, munkatársainkkal és beszállítóinkkal pedig fair és tiszteletteljes együttműködésben dolgozunk.
„Rendkívül fontos elismerés az ALDI számára, hogy a CSR Hungary 2018-ban két kategóriában is díjazta vállalatunkat. Zöld megoldásaink és felelős vállalati működésünk vásárlóink és munkavállalóink szemében is megkülönböztetnek bennünket és újabb érvet nyújtanak arra, hogy érdemes minket választani – akár a bevásárlásról, akár munkavállalásról legyen szó” – nyilatkozta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Rewe – a németországi kényelmi szegmens vezető innovátora
Vezető innovátori szerepének további stabilizálására törekszik a Rewe Csoport a…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >Vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal az Aldi piacelsőségi állításait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >Műanyag-cunami helyett üvegforradalom
Miközben a fenntarthatóság központi téma lett, több millió tonna műanyag-csomagolás…
Tovább olvasom >A Széchenyi Kártya Program támogatásainak összege elérte a 100 milliárd forintot
A Széchenyi Kártya Program jelentősen hozzájárul a hazai kkv-k versenyképességének…
Tovább olvasom >