Rangos szakmai elismerést nyert az ALDI Magyarország átfogó zöldprogramja
Az ALDI Magyarország karbon semlegesség projektjével idén is elnyerte a CSR Hungary díját a „Környezet-Zöld kiválóság” kategóriában, ezen kívül 2018-ban a Felelős és fenntartható vállalatért kategóriában szintén díjat kapott.
Az ALDI Magyarország tisztában van azzal, hogy vállalati tevékenységének jelentős hatása van környezetünkre és az éghajlatra. Ez nemcsak beszerzési politikánkat, hanem üzleteink építését, az épületek használatát, illetve az áruszállítást is érinti. Vállalatunk ökológiai lábnyomát minimalizálni szeretnénk, így környezetpolitikánk egyik fontos célja, hogy az üzletekben történő következetes energia megtakarítás mellett az üvegházhatású-gázok (ÜHG) kibocsátását is jelentős mértékben csökkentsük. Első lépésként 2017.január elsejétől zöld áramot használunk, azaz logisztikai központunk, központi irodaépületünk és majdnem az összes áruházunk teljes áramigényét Magyarországon előállított zöld árammal fedezzük, amivel az áramfogyasztásunkból eredő széndioxid kibocsátásunkat szinte teljesen nullára tudtuk csökkenteni. Következő lépésként felbecsültettük karbonlábnyomunkat és a fennmaradó ÜHG kibocsátásunkat klímavédelmi projektek támogatásán keresztül semlegesítettünk, ezáltal ellentételeztük az operatív működésünkből (Scope 1, 2) eredő, az energiafelhasználáson túl keletkező karbonkibocsátásunkat és karbonsemlegessé váltunk. A projekt során tavaly márciusban a vásárlók nagy szén-dioxid elnyelő képességéről híres fikusz magokat kaptak vásárolt termékeik mellé, illetve ingyenes 50 tippet tartalmazó kiadványunk segítségével csökkenthették a háztartásukban keletkező károsanyag- kibocsátást. A játékos kedvűek egy online kérdőív kitöltésével azt is megtudhatták, hogy mennyire klímatudatosak. Vevőink mellett természetesen dolgozóink edukálása is fontos számunkra, az idei évben az ALDI dolgozók önkéntes alapon több helyszínen szemetet szedtek.
Az ALDI mint felelős és fenntartható vállalat a cég belső és külső működésének komplexitásával nyerte el a kategória díját. Vállalatunk arra törekszik, hogy az általunk kínált árucikkek alapanyagi fenntartható forrásból érkezzenek, a termékek gyártására emberhez méltó és természetbarát feltételek mellett kerüljön sor, munkatársainkkal és beszállítóinkkal pedig fair és tiszteletteljes együttműködésben dolgozunk.
„Rendkívül fontos elismerés az ALDI számára, hogy a CSR Hungary 2018-ban két kategóriában is díjazta vállalatunkat. Zöld megoldásaink és felelős vállalati működésünk vásárlóink és munkavállalóink szemében is megkülönböztetnek bennünket és újabb érvet nyújtanak arra, hogy érdemes minket választani – akár a bevásárlásról, akár munkavállalásról legyen szó” – nyilatkozta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >