Rally a magyar élelmiszerekért immár tizennyolcadszor
A Master Good Kft. csapata nyerte a 18. alkalommal megrendezett Coop Rallyt. A minőségi, magyar élelmiszer-előállítást és termékeket népszerűsítő szakmai program keretében idén a mezőny Magyarország keleti felén látogatott meg hat meghatározó élelmiszeripari gyártó- és forgalmazó céget, valamint két COOP-tagvállalatot. A versenyen közel háromszázan vettek részt, akik hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégeket képviseltek.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
A szeptember 11–12-én lezajlott eseményre – ahogy minden évben – az Agrárminisztérium támogatásával került sor, dr. Nagy István tárcavezető pedig a hagyományoknak megfelelően vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét. A szaktárca képviseletében dr. Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a zárórendezvényen kiemelte: a kormány rendkívül fontos feladata, hogy a magyar élelmiszerek arányát növelje.
– A Coop ebben élen jár, hiszen az üzleteikben több mint 80%-ot tesznek ki a hazai élelmiszerek, a saját márkás termékeiknek pedig több mint 90%-a hazai gyártóknál készül. Ez egy óriási siker és egy óriási felelősség is a részükről, ahogy ugyanúgy az is, hogy eljussanak a legkisebb településekre is. Nekünk is az a célunk, hogy a legkisebb településeken is jó minőségű magyar élelmiszert vásárolhassanak az emberek, ne kelljen ezért bemenniük a nagyvárosba – hangsúlyozta Nobilis Márton.
A Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, Pekó László köszönetet mondott a Coop Rallyn részt vett beszállító és üzleti partnereknek:
– Közös célunk, hogy a magyar élelmiszeripart erősítsük, és bemutassuk, hogy milyen magas színvonalat képviselnek a hazai élelmiszeripari termékek. Aki részt vett a Coop Rally két napján, az láthatta, hogy a meglátogatott hat élelmiszergyártó üzemben világszínvonalon termelnek. A tőlük beszerzett, boltjainkban forgalmazott termékeknek garantált a minősége.
A 18. alkalommal megrendezett Coop Rallyt a Master Good Kft. csapata nyerte, míg az Agrárminisztérium különdíját az Univer Product Zrt. kapta meg. Az agrártárca a különdíjjal azt ismerte el, hogy a vállalat több mint 70 évre visszanyúló tevékenységével számos innovációt hozott az élelmiszeriparba.
A résztvevők együttesen a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek. //
Univer Product Zrt.
Település: Kecskemét-Hetényegyháza
Éves nettó árbevétel (2023): 46,8 Mrd Ft
Ismertebb márkanevek: Univer, Erős Pista, Piros Arany
„Az Univer számára a tavalyi év több szempontból is emlékezetes; egyrészt 2023-ban ünnepeltük cégünk fennállásának 75. évfordulóját, és ugyanebben az évben készült el és adtuk át ünnepélyes keretek között Erős Pista legújabb gyárát Hetényegyházán.
Büszkék vagyunk rá, hogy a több mint 75 év során sikerült 100%-ban magyar tulajdonban megtartani a céget és arra is, hogy közel 50 éve szimbiózisban élünk a helyi gazdákkal. Mára a hőskor termelőinek fiai, unokái szállítják a minőségi magyar alapanyagokat, mint a paprika, paradicsom, fokhagyma és sok más zöldségféle. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az Univer évtizedek óta stabil márkaként dominál a hazai piacon.
Cégünk a Coop Rally szellemiségével összhangban tevékenykedik, hiszen mi magunk is minőségi magyar élelmiszereket gyártunk. A jövőben is azon dolgozunk, hogy fogyasztóink továbbra is bizalommal választhassák termékeinket. Nagy öröm számunkra, hogy az idén újra házigazdái lehetünk ennek a színvonalas rendezvénynek.”
Márka Üdítőgyártó Kft.
Település: Felsőlajos
Éves nettó árbevétel (2023): 19,1 Mrd Ft
Ismertebb márkanevek: Márka és Gyöngy üdítők, Adrenalin és Kobra energiaitalok
„Kevesen mondhatják el magukról a nemzetközi szereplőkben igencsak gazdag FMCG-piacon, hogy egy olyan 100%-ban magyar családi vállalkozás, amely egy hagyományokkal rendelkező, erős és markáns márka tulajdonosa, amelynek több évtizedes a múltja, ahol egyszerre és ugyanolyan fontos a tradíció és az innováció.
Fontos, hogy értéket, értékrendet és egyben értéktrendet is kívánunk átadni minden egyes általunk megtöltött palackkal Partnereinknek és Fogyasztóinknak.”
HUNOR COOP Zrt.
Település: Fábiánsebestyén
Éves árbevétel (2023): 14 Mrd Ft
Ismertebb márkanevek: –
„Magyar áru – magyar munkát és magyar megélhetést biztosít”. Gróf Széchenyi István: Hitel című művében írta ezt, mely napjainkban is igen aktuális és igaz gondolat. Ez akár lehetne a 18. éve szerveződő COOP RALLY jelmondata is.
Ennek szellemében tesszük mi is a dolgunkat itt Dél-Magyarországon. A HUNOR COOP Zrt. két vármegyében 27 településen 35 Coop-áruházzal szolgálja a vásárlóit.
Az idei Coop Rally harmadik megállója – egyik büszkeségünk – a fábiánsebestyéni Coop Szupermarketünk. Ez a gyönyörű üzlet a Magyar Faluprogram keretében újult meg több mint 380 millió Ft fejlesztési összegből. Megjelenésével, modern technológiájával, illetve a zöld energia termelésével független szakértők szerint is példaértékű lehet minden hazai kistelepülésen működő vállalkozásnak. Üzleteink polcain közel 90%-ban magyar termékek vannak, melyek maximálisan megfelelnek a magyar üzletláncunk üzenetének.
»JÓT, JÓ ÁRON, A JÓ SZOMSZÉDTÓL« – azaz jó és megbízható minőségben, kedvező áron kínáljuk a vásárlóknak a magyar termékeket.”
Nádudvari Élelmiszer Kft.
Település: Nádudvar
Éves árbevétel (2023): 20,6 Mrd Ft
Ismertebb márkanevek: Nádudvari
„A Nádudvari Élelmiszer Kft, a Nagisz csoport tagja, egy száz százalékban magyar tulajdonban lévő élelmiszergyártó vállalat, mely elkötelezett a magas minőségű élelmiszerek előállítása mellett, figyelve a kiváló minőségű alapanyagok felhasználására és a magas színvonalú gyártástechnológiára, ugyanakkor megőrizve a hagyományos ízvilágot.
Több termékünk is elnyerte az Érték és Minőség Nagydíjat, valamint a Kiváló Minőségű Élelmiszer Védjegy Arany fokozatát. A zászlóshajónak számító túró mellett célul tűztük ki, hogy az import termékek által uralt joghurtpiacon is meghatározó magyar szereplővé váljunk. A natúr joghurtok piacán 2023-ban sikerült tovább erősíteni pozíciónkat, míg a másfél éve bevezetett réteges joghurtok esetében is már meghatározó szereplővé váltunk, a múlt év második felében pedig megjelentünk a klasszikus gyümölcsjoghurtok piacán is.
Magyar vállalatként kiemelten fontos számunkra a Cooppal való kapcsolat és a Coop Rally, mely a minőségi magyar termékekre hívja fel a figyelmet.”
UNIÓ COOP Zrt.
Település: Kisgyőr
Éves árbevétel (2023): 51,7 Mrd Ft
Ismertebb márkanevek: Nógrádi ropogós sóspálcika
„A miskolci székhelyű, 100%-ban magyar tulajdonú társaságunk az UNIÓ COOP Zrt. és jogelődje közel 50 éves. A dolgozóink száma meghaladja az 1800 főt. A 121 kiskereskedelmi üzletünk Borsod-Abaúj-Zemplén, Nógrád és Heves vármegyében működik, melyből 22 a COOP Szuper Plusz üzlet kategóriába tartozik. Nógrád vármegyében 3 településen gyártjuk a közkedvelt, tradicionális Nógrádi ropogós sóspálcikát, amelyből 2023. évben 12,6 millió tasakot értékesítettünk és a 200. olyan hazai termék, amely felkerült a Magyar Termék védjegyhasználóinak sorába.
Örömmel voltunk újra a Coop Rally állomása kisgyőri üzletünkkel, amellyel bemutathattuk azt az üzletfejlesztési irányt, amivel a mai kor elvárásainak minden tekintetben megfelelő a település igényeihez mérten kialakított COOP-üzlettel, annak tetszetős külső és belső megjelenésével, valamint a választékával egy 1500 fős kistelepülésen is képesek vagyunk felvenni a versenyt a nagyvárosi színvonallal, a vevőink számára közel azonos vásárlási élményt nyújtva.”
Borsodi Sörgyár Kft.
Település: Bőcs
Éves árbevétel (2023): 48,5 Mrd Ft
Ismertebb márkanevek: Borsodi, Borsodi Friss, Staropramen, Coors, Miller, Stella Artois, Leffe, Hoegaarden, Guinness
„Tavaly ünnepeltük működésünk 50. évfordulóját, és elmúlt fél évszázad során a Borsodi Sörgyár számos újítást hozott, amivel hozzájárult a hazai sörgyártás, forgalmazás és fogyasztási kultúra fejlesztéséhez. A vállalat nevéhez fűződik az első hazai alkoholmentes sör és az első széles körben elérhető ízesített sör, a Borsodi Friss bevezetése, emellett az első csapolt sör forgalmazását segítő KEG-hordós kiszerelést és az első fémdobozos sört is a Borsodi tette elérhetővé a kereskedők és a fogyasztói számára.
A változó fogyasztói igényekkel összhangban bővítettük portfóliónkat, ami ma már több mint 20 tagot számlál. Folyamatosan fejlődött a bőcsi gyárunk is, a kapacitás növelése mellett szem előtt tartva a környezeti hatások csökkentését és fenntarthatóságot, aminek köszönhetően ma a Borsodi nemcsak a hazai sörpiac meghatározó szereplője, de Borsod vármegye gazdasági életében is jelentős szereplő.”
Ostoros Családi Pincészet
Település: Ostoros
Éves árbevétel (2023): 4,7 Mrd Ft
Ismertebb márkanevek: Ostoros, Soltész
„Az Ostoros Családi Pincészet az egri borvidék szívében működik, ahol generációk óta elkötelezetten készítünk kiemelkedő minőségű borokat, ötvözve a hagyományos borkészítési technikákat a modern innovációkkal.
Soltész Gergő 2015 óta irányítja a pincészetet, folytatva családja több évtizedes örökségét. Közel 1200 hektáron gazdálkodunk 13 hegyközség területén, és évente több mint 8 millió palack bort készítünk. Kínálatunkban szerepelnek az Egri borvidék jellegzetes borai, az Egri Bikavér, Egri Csillag és a friss, gyümölcsös borok, mint például a Sauvignon Blanc, amely 2024-ben elnyerte az Egri borvidék legjobb fehérbora címet. Szintén büszkék vagyunk Irsai Olivér borunkra, amely 2023-ban Európa legjobb fehérbora lett a Challenge International du Vin versenyen, 96 ponttal. Boraink nemcsak hazánkban, hanem nemzetközi szinten is kiválóan teljesítenek, több díjjal is gazdagítva portfóliónkat.
Mindezek mellett szoros kapcsolatot ápolunk a helyi közösségekkel és szőlőtermelőkkel, fenntartható módon gazdálkodva, hogy az Egri borvidék értékeit továbbadjuk generációkon át.”
Detki Keksz Kft.
Település: Halmajugra
Éves árbevétel (2023): 10,3 Mrd Ft
Ismertebb márkanevek: Mese; Tere-Fere; Vitál; ZabÁlom
„Legnagyobb, magyar tulajdonban lévő édesipari kekszgyártóként fontos számunkra a hazai termelés és piac. A Magyar Termék Nonprofit Kft. egyik alapító tagjaként felelősséggel kommunikáljuk a magyar eredetet és a közösségi összefogás erejét és értékeit, amelyek fogyasztóink számára is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak. Hiszünk abban, hogy a jó minőségű termékek előállításához nem csak a kiváló alapanyagok, de az alapértékeink is elengedhetetlenek.
Ezen vállalati értékek – kommunikáció, folyamatos fejlődés, stabilitás, csapat és bizalom – szellemében készítjük kekszeinket, hogy örömtelibbé tegyük a családi pillanatokat!”
Kapcsolódó cikkeink
Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Felveszik a kesztyűt a fagyasztott márkák
Bár alaposan lehagyták a kereskedelmi márkák a gyártóiakat a fagyasztott…
Tovább olvasom >Ismét fenntarthatósági hónap volt a Borsodinál
A Borsodi Sörgyárnál hagyományosan a szeptember a fenntarthatóságról szól, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >