Raktárbővítéssel erősítik európai jelenlétüket a kínai e-kereskedelmi óriások

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 18. 12:27
🎧 Hallgasd a cikket:

Egyre több kínai e-kereskedelmi vállalat – köztük a Shein, a Temu és a JD.com – nyit raktárakat és disztribúciós központokat Európában, hogy a szállítási idő lerövidítése és a versenyképesség növelése érdekében.

A raktárépítési hullám amellett, hogy javíthatja a kereskedők kínálta fogyasztói élményt, komoly kihívást is jelent az európai webáruházak számára.

Az Egyesült Királyságban 2025-ben – a 2021-es csúcsot megközelítve – már mintegy 200.000 négyzetméternyi raktárterületet foglaltak el kínai cégek. A kontinensen Németországban, Franciaországban és Lengyelországban nő leginkább a nagy alapterületű logisztikai létesítmények iránti igény.

A JD.com például 80 000 négyzetmétert bérelt a Joybuy platform számára az Egyesült Királyságban, míg a GLP nevű ingatlanfejlesztő az elmúlt években közel 400 000 négyzetmétert adott bérbe kínai cégeknek több európai országban. A CTP logisztikai fejlesztő közlése szerint az elmúlt 18 hónapban az új szerződések 20%-át már az ázsiai bérlők tették ki.

A kínai cégek nemcsak fogyasztási és divatcikkek, hanem elektronikai eszközök és háztartási áruk tárolása miatt is bővítik kapacitásaikat. A helyi raktárak révén gyorsabb szállítást és egyszerűbb visszaküldést tudnak kínálni, ami vonzóbbá teszi őket az európai vásárlók számára.

Bár az európai döntéshozók kritikusan szemlélik a kínai platformok térnyerését, a vállalatok határozottan folytatják terjeszkedésüket. A logisztikai partnerek és fulfillment szolgáltatók számára ez új üzleti lehetőségeket jelent, miközben az európai webáruházaknak egyre kiélezettebb versennyel kell szembenézniük.

Kapcsolódó cikkeink