Rajonganak a magyar libamájért a Gulfood-on
Huszonhárom kiállítóval, 168 négyzetméteren jelenik meg az Agrármarketing Centrum közösségi standja a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szakkiállításán, a dubaji Gulfood-on. A hazai kiállítók termékei között megtalálhatóak a mézek, a libamáj termékek, a gyógyteák, az olajos magvak, az energiaitalok, a tejtermékek, illetve a fagyasztott zöldség-gyümölcsök is. A legjobb innovatív termékeket díjazó „Innovation Awards” versenyre több magyar cég is benevezett, közülük a Royalpaté Kft. „Halal” szarvasgombás libamáj készítményét be is válogatták a legjobb hús- és baromfitermék kategória aspiránsai közé. A Gulfood fontos találkozóhely a közel-keleti piacokat célzó vállalkozások számára.
Rekordévet zárt a Gulfood 2023-ban, hiszen 125 ország több mint ötezer kiállítója mutatta be termékeit a közel 140 ezer szakmai látogatónak. Soha ennyien még nem érkeztek az eseményre, ezért a szervezők idén is azt remélik, hogy méltán érdemesek a világ legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítás címére. Dubaj már évek óta fontos kereskedelmi találkozóhely, hiszen lefedi az Afrikától Indiáig tartó MENA (Middle East and North Africa) térséget. A régióba törekvő vállalkozások számára a Gulfood jelenti azt a kaput, amin belépve meghódíthatják a Közel-Kelet piacát.
Ezúttal nyolc tematikus szektorban helyezték el a kiállítókat, ezek: a tejtermékek, az italok, a zsírok és olajok, az egészséges wellness és mentes termékek, a gabonafélék és hüvelyesek, a hús és baromfi, az ütős márkák, valamint a világ élelmiszerei. Az egészséges, wellness és mentes termékek szektorát nemrég indították, ami jelzi a piac fejlődését. Idén a szervezők úgy döntöttek, hogy a cukrászati termékkategóriát kiveszik az árulistából, ezeket a jövőben az ISM Middle East kiállításon mutatják majd be.
A magyar kiállítók közül többen évről évre részt vesznek a dubaji expón, elmondásuk szerint megfelelő árualap esetén kifejezetten keresik a jó minőségű, hazai termékeket. Nagy sikere van például a mézeknek, a fagylaltporoknak és a libamájból készült készítményeknek. Nem csoda, hogy a Royalpaté Kft. szarvasgombás libamáj különlegességét a legjobb innovatív termékek versenyébe is beválogatták.
Az Agrármarketing Centrum közösségi standján megjelenő huszonhárom kiállító között az ország legnagyobb élelmiszergyártó cégei is megtalálhatóak, ráadásul olyan termékkínálatot állítottak össze a résztvevők, amellyel jó eséllyel felkelthetik a térség beszerzőinek érdeklődését. A kiállításon éppen ezért az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program is regisztrációs pultot üzemeltet, ahol folyamatosan veszik nyilvántartásba azokat a potenciális külföldi beszerzőket, akik érdeklődnek a magyar termékek iránt. Az online adatbázisban jelenleg 219 magyar élelmiszeripari gyártócég több mint kétezer termékkel, 364 külföldi beszerző vállalat és további 129 egyéb felhasználó (jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet) szerepel.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >