Rail Cargo Hungaria: kiemelkedő forgalomnövekedés a gabonafuvarozásban
Rekordmértékben, 50 százalékkal haladta meg a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) Olaszországba irányuló gabonaforgalma az év első öt hónapjában a tavalyi év azonos időszakának volumenét, a növekedés valamennyi európai célországot figyelembe véve is több mint 35 százalékos volt, és együttesen megközelítette a 600 ezer tonnát – közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
Közleményük szerint a forgalomnövekedésben szerepet játszott a koronavírus-járvány következtében kialakult különleges helyzet is, amely akadályozta – bizonyos olaszországi célállomások esetében lehetetlenné tette – a közúti fuvarozást, és forgalmakat terelt át a vasútra.
A társaság tavaly mintegy 850 ezer tonna szemes terményt fuvarozott Nyugat- és Dél-Európába. A megrendelők eddigi jelzései alapján az idei volumen túllépheti az egymillió tonnát, elsősorban Olaszországba, Németországba, Hollandiába és Görögországba. Emellett az év második felében hetente akár 25, egyenként átlagosan 25 kocsiból álló exportszerelvényt indítanak a magyar silókból és rakodóhelyekről.
Az RCH felkészülten várja a hamarosan kezdődő aratás után jelentkező újabb igényeket. Az összes magyar gabona- és olajosmag-exportból 12 százalékkal részesedik, amely kiemelkedő teljesítmény, mivel az összes export mindössze 20 százaléka bonyolódik vasúton – tették hozzá.
A javuló teljesítményhez hozzájárultak a RCH újabb, a fuvarozás feltételeinek javítása érdekében hozott hatékonyságnövelő intézkedései. A gabonavonatok nagyobb részét a társaság flottájához érkezett Vectron mozdonyok juttatják el rendeltetési helyükre. A nagyteljesítményű vontatójárművek lehetővé teszik 2200 tonna terhelésű szerelvények összeállítását és továbbítását, ami kedvezően hatott a fajlagos fuvardíjakra – tették hozzá.
Közölték: a költséghatékonyságot a kocsiforduló-idők csökkentésével is sikerült javítani. Ennek érdekében a speditőröktől beszerzett információkat felhasználva részletes heti tervek készülnek a rakodások időpontjáról, valamint az üres és a rakott kocsik várható érkezéséről.
A kaposvári Cargill Takarmány Zrt. a rakodás meggyorsítása érdekében egy új beruházással növelte silókapacitását. A dél-dunántúli régió és Olaszország közötti zökkenőmentes közlekedés elősegítése érdekében a társaság gyorsította a határátmenet folyamatát: mozdonycsere nélkül, az RCC – Croatia mozdonyvezetői továbbítják a vonatokat. Az RCH dedikált határállomási koordinátor feladatkört alakított ki a szerelvények áthaladásának megkönnyítésére, az ezzel kapcsolatos informatikai és irányítási támogatást külön szakértő nyújtja Pécsről. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >Továbbra is növekszik az állattenyésztés
2024-ben az időjárás igen szélsőségesen alakult, kora tavasszal csapadékhiány alakult…
Tovább olvasom >Áruszállítás és luxus üzleti utak, személyre szabva
A Tonic Cargo Kft. 2007 óta kínál személyre szabott logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, különösen az…
Tovább olvasom >Új kereskedelmi célú kijelző-megoldásokat mutatott be a Samsung az ISE 2025 kiállításon
A Samsung a barcelonai ISE (Integrated System Europe) 2025 kiállításon…
Tovább olvasom >Rekordidő alatt készült el a Rossmann új üllői logisztikai központja
Megkezdte új központjának rendszertechnológiai kiépítését a Rossmann drogérialánc, miután a…
Tovább olvasom >