r-PET palackkal tesz a környezetért a Tesco
Újrahasznosított műanyagpalackokból készült palackot használ mostantól sajátmárkás hűtött italai és smoothie-jai csomagolásához a Tesco. Az ún. r-PET palackokban kiszereléstől függően 30-50% az újrahasznosított műanyag aránya, amellyel közép-európai szinten 18, Magyarországon mintegy 3 tonnával csökkenti műanyag felhasználását az áruházlánc.
A PlasticsEurope elemzése szerint 2017-ben összesen 64,4 millió tonna műanyag csomagolást gyártottak Európában, aminek 7,4%-a, vagyis csaknem 4,8 millió tonna PET (polietilén-tereftalát) csomagolás volt. A kutatás szerint ugyan évről évre növekszik a műanyagfélék újrahasznosítása (2006 és 2016 között 74%-al), sok még a teendő ahhoz, hogy az élelmiszeripari környezetre gyakorolt terhelése csökkenjen, különösen a csomagolásokat illetően.
A Tesco néhány hónapja jelentette be, hogy sajátmárkás termékeinek csomagolását 100%-ban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi, aminek máris itt az első lépése: sajátmárkás hűtött italait és smoothie-jai ugyanis már új csomagolásban érhetők el.
Az újrahasznosított műanyagból készült palackokkal az áruházlánc évente csaknem 18 tonnával kevesebb műanyagot használ majd a négy közép-európai piacán, ez itthon mintegy 3 tonnával kevesebb felhasznált műanyagot jelent. A változás hatalmas környezeti előnyökkel jár, még ha a vásárlók számára nem is lesz szembetűnő a különbség: a 250 ml-es és az 1 l-es r-PET palackok 30%-ban, míg a 750 ml-es r-PET palackok már 50%-ban tartalmaznak újrahasznosított műanyagokat.
Az r-PET palackok esetében olyan poliészterről van szó, ami részben újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból származó műanyag csomagolóanyagokat tartalmaz, és maga is újrahasznosítható, illetve újrafelhasználható. A Tesco ezzel is az egyik legfontosabb céljaként kitűzött „zárt csomagolóanyag körforgást” támogatja, ami egy olyan csomagolás-menedzsment szisztémát jelöl, amelyben az összes anyagot újra felhasználják, újrahasznosítják, vagy egyéb célokra használják fel, nullára csökkentve a hulladék mennyiségét.
„Ezekkel a lépésekkel segíteni akarunk a vásárlóinknak, hogy mindannyian tudatos és felelős döntéseket hozhassanak. Ahogy már korábban is hangsúlyoztuk, elkötelezettek vagyunk abban, hogy csökkentsük a csomagolóanyagok környezetre gyakorolt káros hatását. A sajátmárkás gyümölcsleveink és smoothie-jaink megújult csomagolása remek példa erre” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója.
„2019 februárjában jelentettük be törekvéseinket, miszerint 2025-re a sajátmárkás termékeink csomagolása 100%-ban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz. 2020-ig pedig újratervezzük a sajátmárkás termékeink csomagolását, valamint kivonjuk a nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagokat. A végső célunk, hogy a működésünkben ne keletkezzen olyan hulladék, ami hulladéklerakóba kerül” – tette hozzá az igazgató.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >