PwC: Ötéves mélypontra mérséklődhet idén az ünnepi költés az USA-ban
A PwC 2025-ös Holiday Outlook felmérése szerint az idei ünnepi szezonban az amerikai fogyasztók átlagosan 5%-kal kevesebbet terveznek költeni, mint tavaly – ez az első jelentős visszaesés 2020 óta.
A gazdasági bizonytalanság, az emelkedő árak és az új vámok miatt a vásárlók 84%-a a következő hat hónapban visszafogja kiadásait – különösen igaz ez az éttermi fogyasztásra (52%), ruházatra (36%) és nagy értékű termékekre (32%) szánt összegekre.
A Z generáció (17–28 év) reagál a legérzékenyebben: a PwC megkérdezésében úgy nyilatkoztak, hogy 23%-kal csökkentik ünnepi költségvetésüket, pedig az tavaly még 37%-os növekedést mutatott. Ez jól jelzi, hogy a gazdasági környezet függvényében milyen gyorsan változhatnak a fogyasztói szokások.
A későn kezdődő ünnepi időszak – november 27. és december 1. között – időnyomást is jelenthet. A tervezett ajándékköltések 39%-a ebben az öt napban realizálódik, és a vásárlók 80%-a várhatóan már a Cyber Monday végére elkölti ünnepi büdzséjét.
A felmérés arra is rámutat, hogy az ár-érték arány kiemelt szerephez jut idén: 78% olcsóbb alternatívákat keres, 65% pedig nagyobb utószezoni kedvezményekre számít. Az ajándékozásban visszafogottabb, átgondoltabb megoldások és szerényebb otthoni ünneplés várható.
A PwC azt valószínűsíti, hogy az online és személyes vásárlás aránya közel azonos lesz: 51% online, 53% üzletben vásárol. A hitelkártya-használat 52%-ra nő, míg a készpénzhasználat 48%-ra emelkedik. A többség továbbra is bankkártyával fizet (55%).
Nő az ajándékkártyák népszerűsége is: 52% barátoknak, 47% családtagoknak tervez ilyet adni. Azok, akik aggódnak a vámok miatt, átlagosan 10%-kal terveznek kevesebbet költeni ajándékokra.
Kapcsolódó cikkeink
Szamos Erős Pistás szaloncukor 150 g
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Zsugorodó szaloncukrok: kisebb csomagok várják a vásárlókat idén karácsonykor
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lassú weboldal, rossz dizájn, gyenge biztonság – ezeken bukik az online vásárlás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zuhannak a kávé-árak, nálunk is olcsóbb lehet?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MMSZ Green Club – kihelyezett ülés a Danone-nál: Fenntartható működés a gyakorlatban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Gyorsabban, zöldebben, okosabban – Ez ma az FMCG-szállítmányozás minimuma
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >