ProWein szakvásár: még mindig fontos a német piac, bár exportunk megfeleződött

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 27. 00:04

2010. március 21-23-án kerül sor a következő ProWein szakvásárra, Düsseldorfban.
Az előzetes jelentkezések alapján 45 országból összesen 3100 kiállítót várnak, valamennyi jelentős bortermelő ország képviselteti magát.

Az élelmiszer-kiskereskedelem más borválasztékot kínál vevőinek, mint a szaküzletek vagy a vendéglátó helyek – mondja Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője.    
Ezért a szokásos 1000 vörös és fehér borfajtát most először értékesítési csatornánként elkülönítve mutatják be a központi kóstoló övezetben. A magyar borászok számára még mindig fontos piac Németország. Tavaly 115 ezer hektoliter bort adtak el hazánkból német importőröknek, 11,6 millió euró értékben. Ennek duplájánál is nagyobb forgalmat regisztrált a német Szövetségi Statisztikai Hivatal 2000-ben: 246 ezer hektolitert és 24,5 millió eurót. Az árak viszont stabilak: Kilenc éve, hektoliterenként átlagosan 99 eurót fizettek a német vevők, tavaly 100 eurót.
– Tapasztalataink szerint a rendezvény három napja alatt 35 ezer szakmai látogató keresi fel a vásárt – állapítja meg Máté Szilvia. – Most mutatkozik be először közös zászló alatt Argentína, Kalifornia, Chile, Új-Zéland és Dél-Afrika. „Új Világ Borszövetség“ néven kollektív marketinggel igyekeznek növelni eladásaikat.
A vásár résztvevői a zárónap után indulhatnak Stuttgartba, ahol március 24-28. között a borászat és gyümölcslégyártás technológiai szakvásárát rendezik, „Intervitis, Interásfructa“ néven.
A Pro Wein magyarországi képviselete, a BD-Expo Kft. rendszeresen naprakész tájékoztatást nyújt a Messe Düsseldorf-csoport rendezvényeiről. Részletek a www.bdexpo.hu honlapon találhatók.



Kapcsolódó cikkeink