ProWein szakvásár Düsseldorfban
Európa legnagyobb borkereskedelmi és égetett szeszesital szakvására a düsseldorfi ProWein, amelyen jövőre várhatóan húsznál több magyar cég állít ki, hasonlóan az idei rendezvényhez.
A Düsseldorfban, 2010. március 21-23. között tartandó vezető európai bor kiállításon a világ minden fontos bortermelő országa és régiója bemutatja kínálatát – hangsúlyozta budapesti sajtótájékoztatóján Danila Avdiu, a ProWein projekt igazgatója.
Évente közel 50 ország mintegy 3000 kiállítója ad keresztmetszetet a világ bortermelésének és szeszesital gyártásának trendjeiről a rendezvényen. Idén három nap alatt több mint 35 ezer szakmai látogatót és ezer újságírót regisztráltak a Rajna parti vásárközpontban.
A ProWein tükrözi a nemzetközi borpiac trendjeit: többek között növekszik a kereslet a könnyű borok iránt. Fehér bornál egyre népszerűbb a 11, vörösbornál a 13 százalék körüli alkoholtartalom. A német fiatalok körében továbbra is népszerűek a könnyű dobozos borok.
A német piacon a válság ellenére kedvezően alakul a bor kiskereskedelme. Mennyiségben ugyan csökken a fogyasztás, értékben viszont növekszik, a magasabb minőség iránt egyre nagyobb az igény.
Danila Avdiu bejelentette a ProWein egyik érdekes eseményét: Bemutatkozik Argentína, Chile, Dél-Afrika, Kalifornia és Új-Zéland bortermelőinek „Új Világ Borszövetsége”. Az öt ország érdekelt cégei „New World Wine Alliance” néven tervezik az együttműködést a világpiacon.
A magyar kiállítók a többi kelet-európai résztvevővel, valamint az olaszokkal, a görögökkel és svájciakkal együtt a hármas számú csarnokban kapnak helyet.
Legutóbb a szakmai látogatók fele képviselte a kiskereskedelmet, jelentős arányuk pedig a gasztronómiát. Különösen fontos, hogy a belépőjegyek 80 százalékát a cégek beszerzésben érintett vezető munkatársai vásárolják meg.
Hagyományosan a ProWein legsikeresebb része a kóstoló részleg, ahol különböző országokból mintegy 1000 különböző márkás borral ismerkedhetnek az érdeklődők.
A borok mellett helyet kapnak a vásáron a borkereskedelemhez szükséges eszközök ésa borral együtt fogyasztható finom élelmiszerek is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >