Provident: csupán minden tizedik vásárló finanszírozta hitelből a karácsonyi és szilveszteri kiadásokat
A Provident Pénzügyi Zrt. 600 fős telefonos kutatásának résztvevői jellemzően otthon töltötték az ünnepeket, már jó előre készültek a karácsonyi és szilveszteri kiadásokra, és ezúttal is a szeretteikkel töltött időt tekintették az igazi ajándéknak – írja a Világgazdaság Online.
A Provident Pénzügyi Zrt. saját ügyfélkörben végzett felmérése azt vizsgálta, hogy a magyar háztartások milyen módon fedezték az ünnepek költségeit, mire mennyit fordítottak, és az ünnepi kiadások anyagi szempontból hogyan befolyásolták a család számára 2019 első hónapjait.
2018 karácsonyán és szilveszterén ötből kettő válaszadó több kiadást engedhetett meg magának, mint 2017-ben – arányuk 10 százalékkal meghaladja azokét, akik csökkenő kiadásokról számoltak be. A bővülő lehetőségek annak is köszönhetőek, hogy a résztvevők mintegy fele előtakarékoskodott, azaz jó előre félretette az ajándékokra és ünnepi menüre szánt összeget.
Csakúgy, mint 2017 végén, most is csupán minden tizedik válaszadó finanszírozta hitelből az ünnepi kiadásokat, míg minden hetedik kutatásban résztvevő a munkáltatójától kapott év végi jutalmakból fedezhette a költségeket.
A válaszadók közel egyharmada (29 százalék) húsz- és ötvenezer forint közötti összeget fordított az ünnepekre, és majdnem ugyanannyian (28 százalék) ennél többet, akár ötven-százezer forintot is megengedhettek maguknak (utóbbi kategória viszont 3 százalékkal csökkent 2017-hez viszonyítva).
Arra a kérdésre, hogy a karácsonyi és szilveszteri kiadások miatt le kell-e mondaniuk valamiről az újév első hónapjaiban, a kutatásban résztvevők a korábbi években megszokott optimizmussal nyilatkoztak:
75 százalékuk úgy véli, hogy nem kell meghúzniuk a nadrágszíjat.
2018-ban a válaszadók 46 százaléka élelmiszerre, míg 39 százalék az ajándékokra költötte a legtöbbet az ünnepek során. tavaly a megkérdezettek jellemzően otthon, családi körben töltötték az ünnepeket, illetve akik elutaztak, ők is inkább a rokonokat látogatták meg (6 százalék).
Ami az ajándékokat illeti, tovább csökkent az elektronikai eszközök, például a mobiltelefonok és tabletek népszerűsége.
Míg 2016-ban ezek számítottak a legkedveltebb ajándéknak, addig, 2018-ban csupán a megkérdezettek mindössze 9 százaléka gondolkodott ebben a lehetőségben.
2017 legnagyobb kedvence, az utazás idén lecsúszott a dobogóról, a megkérdezettek csupán 2 százaléka említette. Az interjúalanyok a szeretteikkel együtt töltött időt tekintették a legnagyobb értéknek – ezt a tényezőt minden ötödik megkérdezett spontán említette az interjúk során. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >40 százalékkal több jelzáloghitelt vettek fel a magyarok az első negyedévben
Jelentősen, mintegy 40 százalékkal nőtt a lakáscélú és szabad felhasználású…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >