Promócióban a legjobbak
Egész napos, gazdag szakmai program és a promóciós tevékenységhez kötődő új szolgáltatások bemutatkozása után 6 oklevél, 10 érem, 2 különdíj talált gazdára „Az év legsikeresebb promóciója 2009” verseny díjátadó ünnepségén. A Trade magazin második alkalommal hirdette meg a Nielsen szakmai együttműködésével, valamint a POPAI Magyarország Egyesület és a Trade Marketing Klub szakmai támogatásával a promóciók versenyét, amelyre gyártó cégek és promóciós ügynökségek egyaránt 5 kategóriában – élelmiszer, ital, non-food, HoReCa és kereskedelem – nevezhettek. A versenyben azok az országos promóciók vehettek részt, amelyek 2008. november 1. és 2009. október 31. között megvalósultak.
A nehéz gazdasági helyzet ellenére az előző évihez hasonló nagyságrendben érkeztek nevezések. A helyezések sorrendjét a Nielsen által megkérdezett kereskedőpartnerek döntötték el. A szempontok között a költséghatékonyság, a kreativitás és a forgalomnövelés is kiemelten latba esett.
Az ünnepélyes díjátadóra idén április 22-én, a Ramada Plaza Budapest Hotelben, egész napos szakmai program keretében került sor. Az egybegyűlteket Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője köszöntötte. Hangsúlyozta, hogy a visszajelzések idén is megerősítették: a promóció különösen szívügye a trade marketing iránt elkötelezett szakembereknek. A rendezvény ideje alatt a látogatók megtekinthették a MekkoraPrint standját, amely aranymozaik-motívumos padlón, roll-upon, pulton, ponyván, oszlopon és háromszögállványon mutatta be, hogy a kreativitásnak sem anyag, sem felület nem szabhat korlátokat, a vásárlás helyén sem. A Branaldi egy formára szabott különleges hoszteszasztallal és a mellette magasodó lámaoszloppal hívta fel magára a figyelmet. A POS Media, az általuk kizárólagosan értékesített, Tesco áruházakban alkalmazható háromdimenziós polcmegállítók gyűjteményét mutatta be.
Árakciók az élen
Mile Gabriella, a Nielsen Client Managere és eSOS projektvezetője, valamint Németh Krisztián, a Nielsen modellezés- és elemzésvezetője „Instore kutatások – instore trendek 2010” címmel tartották meg bevezető előadásukat.
Már egy kicsi boltban is 5-6 eladásösztönző eszköz található rögtön a bejáratnál, a nagy alapterületű üzletekben ez a szám 200 körüli is lehet. Ezen eszközök mérése és az elemzések alapján való optimalizálása a hatékonyságnövelés egyik módja. Így többek között arra is fény derülhet, hogy arányban állnak-e a polcrészek és a piacrészek, illetve melyik eszköznek köszönhető valós eladásnövekmény.
Tovább finomítható a kép a promóciók hatékonyságának vizsgálatával. Átlagosan az akciós típusok között továbbra is a 10 százalékot meghaladó árcsökkentés generálja a legnagyobb forgalomnövekedést, de dobogós helyet kapott a bevásárlókocsi-reklám és a szórólap is.
POP-slágerek
Az aktivitások összehangolt kezelésére Farkas Beáta, a Sensact ügyvezetője és Hódossy Katalin, a Johnson & Johnson Category Solutions vezetője mutatott praktikus, osztályokat és munkafolyamatokat átfogó megoldást.
A rendszer a gyakorlati ügymenet ismeretén alapuló automatizmusokkal biztosítja, hogy egy információ a szervezet minden érintett pontjához időben eljusson, összefogva így az ellátási lánc, a marketing, a trade marketing és az értékesítés teljes körét. Testreszabott nézetek beállításával könnyedén lehúzhatók márkák, láncolatok, időszakok vagy más paraméterek alapján összefoglaló táblák, kimutatások. Alkalmazásával növelhető a működési hatékonyság, a forecast és a számlázási pontosság.
Ajándékok pikk-pakk
Sipos György, a Lapker üzletfejlesztési igazgatója bemutatta, hogy a Pick Pack Pont hálózaton keresztül jelenleg 82 városban 225 átadási helyen tudják biztosítani promóciós ajándékok, POS-anyagok vagy szinte bármilyen küldemény személyes átvételét a Relay-Inmedio üzletekben, minden nap 8-tól 20 óráig. A gyors, minőségi szolgáltatás kedvező árát a hírlapokat szállító, optimalizált túrarendszer biztosítja.
Speciális promóciók a POS-gyártásban címmel Bognár Gergely, az STI Display Hungary értékesítési csoportjának vezetője számolt be a hazai és a német trendekről.
Videofelvételekkel szemléltette, hogy a vásárlók igénylik az áttekinthető, kommunikációs anyagokkal rendszerezett polcokat és a figyelemmegragadó másodkihelyezéseket.
Párizsi kiruccanásra invitálta a közönséget Csíkné dr. Kovács Klára, a Karrier és Stílus ügyvezetője és Kátai Ildikó, a POPAI Magyarország Egyesület főtitkára beszámolója a legnagyobb európai Retail at Marketing kiállításról.
A sok kép, ötlet, instore megoldás is bizonyította, a divat fővárosában nincs válság, sem fogyasztás-visszafogás, inkább az üzleti pörgés és az élni tudás szerencsés kombinációja jellemző.
Gémes Andrea, a Storck Hungária trade marketing managere a szervezők kérésére „Amire Ms. Trade Marketing 2009 büszke lehet” című prezentációjában mutatta be a Nimm2 cukorka bevezetésén keresztül azt az összetett tevékenységet, ami a cím elnyeréséhez vezetett. Őt követve „Amire a Trade Marketing Team 2009 büszke lehet” címmel Merész Tamás, a Coca-Cola Magyarország trade marketing és üzleti elemzési vezetője nyújtott bepillantást a sikeres csapatmunka kulisszatitkaiba.
Oklevelek és díjak
A várva várt pillanat, az ünnepélyes eredményhirdetés sokaknak nagy örömöt és igazi meglepetést tartogatott. Az idei évben oklevelet kapott promóciók:
– Heineken Sörgyárak Zrt. Gösser termékcsalád;
– Up Hungary Kft. Pepsi 15 mp hírnév;
– Maspex Olympos Kft. Apenta nyereményjáték és hoszteszmunka;
– Fonte Viva Kft. Spar Verde;
– Rauch Hungária Kft. Bravo Buli a négyzeten;
– Rafinanz Service Kft. Kylie ereklyevadászat.
Élelmiszer-kategóriában az ezüstérmet a Well Reklámügynökség Kft. és az Univer Zrt. A konyha ördögei elnevezésű promóciója nyerte. Az aranyérmet a FrieslandCampina Hungária Zrt. Pöttyös Gyűjtemény fogyasztói promóciója nyerte, amit Szutor Szilvia brand menedzser azonnal prezentált.
Italkategóriában bronzérmes lett a Nestlé Hungária Kft. 70 éves a Nescafé nyereményakciója. Ezüstérmesként az Up Hungary Kft. Borsodi – Szurkolj teli torokból promóciója végzett. Aranyérmet a Tchibo Budapest Kft. Együtt az óvodákért nyereményjátéka kapott, amelyet Varga Noémi senior brand manager rövid prezentációban be is mutatott.
Non-food kategóriában a harmadik helyezett a DunaPro Zrt. Clorox SMS-nyere-ményjátéka lett. A második helyen a Rewart Kft. STR8 nyereményakciója végzett. Az első helyezést a Rafinanz Services Kft. Adidas Wii promóciója nyerte, amelyet Soós S. Zoltán, a cég tulajdonosa ismertetett.
A kereskedelmi kategóriában a Profi Magyarország Zrt. Profi 20. születésnapi promóció ezüst-, a Spar Magyarország Kft. Hupikék Törpikék promóciója aranyérmet kapott. Utóbbi részleteiről Hovanyecz Norbert marketingvezető beszélt.
A POPAI Magyarország Egyesület különdíját, egy valódi magyar szerszámíjat és a hozzá tartozó nyílvesszőt, emléktáblát és oklevelet a Well-Univer A konyha ördögei promóciója nyerte. A Trade Marketing Klub különdíját, az 50 szeletes óriás Szamos marcipán desszerttortát és a hozzá tartozó oklevelet a Maspex Olympos Kft. Apenta nyereményjátéka és hoszteszpromóciója kapta.
A helyezettek a Herendi emlékplakett és a Trade magazin kedvezménykupon mellé a Spirit Hotel Thermal Spa, a Dráva Hotel Thermal Resort és a Palace Hotel Hévíz kényeztető wellnesscsomagjait vehették át.
A tavalyihoz hasonlóan a dobogós helyezetteket folyamatosan mutatjuk be a következő oldalon és lapszámokban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >