Programot indított a Nestlé az Egészséges Gyermekekért
Társadalmi programot indított a Nestlé a magyarországi táplálkozási szokások és a népegészségügyi helyzet javítása érdekében. A „Nestlé az Egészséges Gyermekekért” program keretein belül a cég konkrét vállalásokat fogalmazott meg a termékfejlesztés és tájékoztatás területén, hogy így segítse a családok kiegyensúlyozott táplálkozását. Ezzel egy időben kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a társadalmat, azon belül a gyermekeket is egészségtudatosabb gondolkodásra sarkallja.
– A Nestlé termékei 10 magyar családból 9 otthonában megtalálhatók. Magyarország egyik vezető élelmiszergyártójaként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a nemzetközi összehasonlításban meglehetősen rossznak tekinthető hazai egészségügyi mutatók javulásához hozzájáruljunk, különös tekintettel a kisgyermekek táplálkozására – mondta Gyovai Györgyi, a Nestlé Hungária marketing és kommunikációs igazgatója.
A Nestlé nem csak saját termékeit érintő kutatásokat támogat, hanem számos szakmai partnerével, például a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével (MDOSZ) és a Magyar Gyermekorvosok Társaságával reprezentatív és hiánypótló felméréseket végez. Ezzel célja, hogy megértse a magyar gyerekek táplálkozási szokásait és az ezekkel kapcsolatban felmerülő kérdéseket. A kutatás eredményei azért is tanulságosak, mert a gyermekkorban rögzült szokások jelentősen befolyásolják a felnőttkori egészségi állapotot. Így kiemelt jelentőségű, hogy minél korábbi életkorban kezdődjön a megfelelő életmódbeli szokások kialakítása és a rossz táplálkozási szokások megváltoztatása.
– A változás pedig indokolt lenne – figyelmeztet Gyovai Györgyi, aki a legutóbbi kutatásból három tényezőt emel ki: – A magyar kisiskolások harmada nem reggelizik, ötöde kritikusan keveset iszik, táplálkozásukban pedig jóval alacsonyabb a jó emésztést segítő élelmi rostok aránya, mint az ajánlott mennyiség.
A „Nestlé az Egészséges Gyermekekért” program keretében a cég által tett vállalások a helyi igényekre és kihívásokra reagálnak. Ezek a kezdeményezések magukba foglalják a gyermekek kiegyensúlyozott étrendjét támogató termékfejlesztést is, például a vitaminokkal és ásványi anyagokkal történő dúsítást, valamint a termékek cukortartalmának csökkentését.
A tudatos termékfejlesztés mellett a gyermekek oktatására és a szülők folyamatos és egyértelmű tájékoztatására is figyelmet fordítanak, mivel azt vallják: amit ők élelmiszeripari gyártóként vállalnak, az csak az egyik oldal, azonban a kiegyensúlyozott táplálkozás közös felelősség. Fontos, hogy a szülők maguk is tudatos döntéseket hozzanak a család táplálkozásával kapcsolatban.
– A helytelen táplálkozási szokások növelhetik a későbbi szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát, valamint elhízáshoz vezethetnek. Az élelmiszeripari vállalatok és a szakmai szervezetek együttműködése segíthet hozzájárulni a megoldáshoz. Természetesen fontos szerep jut ebben a szülőknek is, mi ebben próbáljuk őket segíteni – teszi hozzá Gyovai Györgyi.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >A testsúlykontrollt támogató italt dob piacra a Nestlé
A Boost étkezés előtti ital a globális élelmiszeróriás legújabb terméke,…
Tovább olvasom >Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >