Programot indított a Nestlé az Egészséges Gyermekekért
Társadalmi programot indított a Nestlé a magyarországi táplálkozási szokások és a népegészségügyi helyzet javítása érdekében. A „Nestlé az Egészséges Gyermekekért” program keretein belül a cég konkrét vállalásokat fogalmazott meg a termékfejlesztés és tájékoztatás területén, hogy így segítse a családok kiegyensúlyozott táplálkozását. Ezzel egy időben kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a társadalmat, azon belül a gyermekeket is egészségtudatosabb gondolkodásra sarkallja.
– A Nestlé termékei 10 magyar családból 9 otthonában megtalálhatók. Magyarország egyik vezető élelmiszergyártójaként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a nemzetközi összehasonlításban meglehetősen rossznak tekinthető hazai egészségügyi mutatók javulásához hozzájáruljunk, különös tekintettel a kisgyermekek táplálkozására – mondta Gyovai Györgyi, a Nestlé Hungária marketing és kommunikációs igazgatója.
A Nestlé nem csak saját termékeit érintő kutatásokat támogat, hanem számos szakmai partnerével, például a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével (MDOSZ) és a Magyar Gyermekorvosok Társaságával reprezentatív és hiánypótló felméréseket végez. Ezzel célja, hogy megértse a magyar gyerekek táplálkozási szokásait és az ezekkel kapcsolatban felmerülő kérdéseket. A kutatás eredményei azért is tanulságosak, mert a gyermekkorban rögzült szokások jelentősen befolyásolják a felnőttkori egészségi állapotot. Így kiemelt jelentőségű, hogy minél korábbi életkorban kezdődjön a megfelelő életmódbeli szokások kialakítása és a rossz táplálkozási szokások megváltoztatása.
– A változás pedig indokolt lenne – figyelmeztet Gyovai Györgyi, aki a legutóbbi kutatásból három tényezőt emel ki: – A magyar kisiskolások harmada nem reggelizik, ötöde kritikusan keveset iszik, táplálkozásukban pedig jóval alacsonyabb a jó emésztést segítő élelmi rostok aránya, mint az ajánlott mennyiség.
A „Nestlé az Egészséges Gyermekekért” program keretében a cég által tett vállalások a helyi igényekre és kihívásokra reagálnak. Ezek a kezdeményezések magukba foglalják a gyermekek kiegyensúlyozott étrendjét támogató termékfejlesztést is, például a vitaminokkal és ásványi anyagokkal történő dúsítást, valamint a termékek cukortartalmának csökkentését.
A tudatos termékfejlesztés mellett a gyermekek oktatására és a szülők folyamatos és egyértelmű tájékoztatására is figyelmet fordítanak, mivel azt vallják: amit ők élelmiszeripari gyártóként vállalnak, az csak az egyik oldal, azonban a kiegyensúlyozott táplálkozás közös felelősség. Fontos, hogy a szülők maguk is tudatos döntéseket hozzanak a család táplálkozásával kapcsolatban.
– A helytelen táplálkozási szokások növelhetik a későbbi szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát, valamint elhízáshoz vezethetnek. Az élelmiszeripari vállalatok és a szakmai szervezetek együttműködése segíthet hozzájárulni a megoldáshoz. Természetesen fontos szerep jut ebben a szülőknek is, mi ebben próbáljuk őket segíteni – teszi hozzá Gyovai Györgyi.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >Több mint egymilliárdos beruházással nyílt meg Szombathely legújabb SPAR üzlete
A SPAR Magyarország több mint 1 milliárd forintos befektetés eredményeként…
Tovább olvasom >Ismét együtt a Momentán Udvar és a Rossmann a Művészetek Völgyében
A Rossmann idén is csatlakozott a Momentán Udvar programjaihoz a…
Tovább olvasom >