Profitmaximalizálás automatizációval
Az nem kérdés, hogy a kereskedők számára a jó árképzés legalább olyan fontos, mint például a célzott vásárlói réteg igényét kielégítő termékválaszték kialakítása. Egy bizonyos termékelemszám felett azonban pusztán hagyományos módszerekkel nem lehet igazán hatékonyan elvégezni. Az árazásról, árstratégiáról kérdeztük Honza Mayert, a Dataweps CEO-ját.
– Mennyire fontos az árazási stratégia egy webshop életében? Piaci előnyhöz juttathatja azt, aki használja?
– Az árképzési stratégia ugyanolyan fontos, mint a megfelelő marketingstratégia, és ideális esetben annak a része. Mindenkinek van „valamilyen” árstratégiája, még akkor is, ha nem igazán foglalkozik vele tudatosan. Amikor fogod a beszerzési árat, és beszorzod 1,5-del, hogy megkapd az eladási árat, az is egyfajta stratégia (persze nem a legjobb).
Az árképzési stratégia együtt jár az általános stratégiával, és erősen támogatja azt. Mi a célod? Mi zajlik körülötted? Növekszik a piac? Növekedned kell a piaccal vagy esetleg gyorsabban, mint a piac? Vagy a célod a legnagyobb piaci részesedés elérése? Maximális nyereséget akarsz? Prémium márkád van? Azt érdemes tudatosítani, hogy ha 5%-kal növeled az árat, a nyereséget 50%-kal is növelheted!
– Lehet annyit bukni egy indokolatlanul alacsony áron, mint egy túl magas árazáson?
– Igen, határozottan! Mindannyian tudjuk, hogy az árcsökkenéssel növekszik az értékesítések száma, és fordítva. Mindig az ideális árpontot keresed. Tegyük fel, hogy a cél a profit maximalizálása, így keresed azt az árpontot, ahol maximalizálhatod a nyereséget. Ha túlságosan növeled az árat, az értékesítés csökken, és a nyereség sem lesz megfelelő szinten. Ha túl sokat engedsz az árból, még ha x-szer több terméket is értékesítesz, a nyereség még mindig elég alacsony lenne (vagy simán buksz).
– Minden területnek (elektronika, könyv, játék, élelmiszer stb.) más-más árképzési mechanizmusa van, mások a vásárlói reakciók, és persze az alkalmazható árrések is. A ti rendszeretek minderre fel van készülve?
– Igen, dinamikus árképzési eszközünk, a Disivo lényege az „egyablakos” rendszer, amelyben meghatározhatod az árképzési stratégiádat, és ezt követően magukat az árakat is. A Disivo termékenként eltérő árrést tesz lehetővé, így különböző árstratégiát alkalmazhatunk a portfólió bármely tagjára, a felmerülő igények szerint.
– Mennyire körülményes a rendszer implementálása, és mikortól válik láthatóvá a működés eredménye?
– Ez leginkább az ügyfél szervezeti fejlettségétől és méretétől függ. A leglassabb fogaskerék a legtöbb esetben az ügyféloldali IT. A legtöbb online szereplő informatikai csapata esetében ugyanis eleve több hónapos betáblázás van. De ha nem vagyunk az ügyfelek IT-csapatára utalva, akkor néhány napon belül implementáljuk bármelyik eszközünket, és néhány héten belül már láthatjuk is az eredményeket. //
Kapcsolódó cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >