Profitmaximalizálás automatizációval
Az nem kérdés, hogy a kereskedők számára a jó árképzés legalább olyan fontos, mint például a célzott vásárlói réteg igényét kielégítő termékválaszték kialakítása. Egy bizonyos termékelemszám felett azonban pusztán hagyományos módszerekkel nem lehet igazán hatékonyan elvégezni. Az árazásról, árstratégiáról kérdeztük Honza Mayert, a Dataweps CEO-ját.
– Mennyire fontos az árazási stratégia egy webshop életében? Piaci előnyhöz juttathatja azt, aki használja?
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2019/04/Honza_Mayer_Datawebs.jpg)
Honza Mayer
CEO
Dataweps
– Az árképzési stratégia ugyanolyan fontos, mint a megfelelő marketingstratégia, és ideális esetben annak a része. Mindenkinek van „valamilyen” árstratégiája, még akkor is, ha nem igazán foglalkozik vele tudatosan. Amikor fogod a beszerzési árat, és beszorzod 1,5-del, hogy megkapd az eladási árat, az is egyfajta stratégia (persze nem a legjobb).
Az árképzési stratégia együtt jár az általános stratégiával, és erősen támogatja azt. Mi a célod? Mi zajlik körülötted? Növekszik a piac? Növekedned kell a piaccal vagy esetleg gyorsabban, mint a piac? Vagy a célod a legnagyobb piaci részesedés elérése? Maximális nyereséget akarsz? Prémium márkád van? Azt érdemes tudatosítani, hogy ha 5%-kal növeled az árat, a nyereséget 50%-kal is növelheted!
– Lehet annyit bukni egy indokolatlanul alacsony áron, mint egy túl magas árazáson?
– Igen, határozottan! Mindannyian tudjuk, hogy az árcsökkenéssel növekszik az értékesítések száma, és fordítva. Mindig az ideális árpontot keresed. Tegyük fel, hogy a cél a profit maximalizálása, így keresed azt az árpontot, ahol maximalizálhatod a nyereséget. Ha túlságosan növeled az árat, az értékesítés csökken, és a nyereség sem lesz megfelelő szinten. Ha túl sokat engedsz az árból, még ha x-szer több terméket is értékesítesz, a nyereség még mindig elég alacsony lenne (vagy simán buksz).
– Minden területnek (elektronika, könyv, játék, élelmiszer stb.) más-más árképzési mechanizmusa van, mások a vásárlói reakciók, és persze az alkalmazható árrések is. A ti rendszeretek minderre fel van készülve?
– Igen, dinamikus árképzési eszközünk, a Disivo lényege az „egyablakos” rendszer, amelyben meghatározhatod az árképzési stratégiádat, és ezt követően magukat az árakat is. A Disivo termékenként eltérő árrést tesz lehetővé, így különböző árstratégiát alkalmazhatunk a portfólió bármely tagjára, a felmerülő igények szerint.
– Mennyire körülményes a rendszer implementálása, és mikortól válik láthatóvá a működés eredménye?
– Ez leginkább az ügyfél szervezeti fejlettségétől és méretétől függ. A leglassabb fogaskerék a legtöbb esetben az ügyféloldali IT. A legtöbb online szereplő informatikai csapata esetében ugyanis eleve több hónapos betáblázás van. De ha nem vagyunk az ügyfelek IT-csapatára utalva, akkor néhány napon belül implementáljuk bármelyik eszközünket, és néhány héten belül már láthatjuk is az eredményeket. //
Kapcsolódó cikkeink
Érdekképviselet – mérettől függetlenül
Melyek voltak a kiskereskedelmi szektor előző évi legnagyobb kihívásai és…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >A határokon átnyúló e-kereskedelmi forgalom tavaly elérte a 237 milliárd eurót
A határokon átnyúló európai online piac 2023-ban 237 milliárd eurós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >