Magazin: Profitált a Schlecker csődjéből a Rossmann
Úgy tűnik, hogy sikerült terveiket megvalósítani, hiszen a Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft. az elmúlt csaknem két évtized alatt tekintélyes növekedést ért el a hazai piacon.
A hagyományaihoz ragaszkodó német családi vállalkozás a Schlecker csődjével hirtelenjében a német piac második legnagyobb drogérialánca lett. A Rossmann drogériahálózat forgalma fennállása óta először tavaly haladta meg az ötmilliárd eurót. Az immár második legnagyobb német drogérialánc bevételei 10,5 százalékkal 5,12 milliárd euróra nőttek 2011-ben. Erre az évre további növekedést várnak, céljuk az 5,7 milliárd euró elérése.
A már januárban közzétett előzetes részletezés szerint tavaly Németországban az 1612 Rossmann üzlet 10 százalékos forgalomemelkedéssel 3,81 milliárd eurót ért el. A 919 külföldi – lengyelországi, csehországi, magyarországi, törökországi és albániai – érdekeltség 12 százalékos emelkedéssel 1,32 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2011-ben. A cég hat európai országban összesen mintegy 33 ezer alkalmazottat foglalkoztat.
A Rossmann első üzletét 1993 decemberében nyitotta Debrecenben. Azóta országosan mintegy 200 üzlettel bővült. Az elmúlt évben a Rossmann üzleteinek nagy részét átalakította, a vásárlói igényeket szem előtt tartva modernizálta az üzletbelsőket.
Az új logisztikai központba 2009-ben költözött a cég, ahová a vezető német drogérialánc hazai leányvállalata a teljes cégközpontot is átköltöztette. A Goodman által fejlesztett és üzemeltetett logisztikai központot a lánc igényei szerint alakították ki. A cég Üllőn összesen valamivel több, mint 27 ezer négyzetméter területet foglal el, amelyet 12 évre vett bérbe.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >