Magazin: Profitált a Schlecker csődjéből a Rossmann

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 06. 01. 12:54

Úgy tűnik, hogy sikerült terveiket megvalósítani, hiszen a Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft. az elmúlt csaknem két évtized alatt tekintélyes növekedést ért el a hazai piacon.

A hagyományaihoz ragaszkodó német családi vállalkozás a Schlecker csődjével hirtelenjében a német piac második legnagyobb drogérialánca lett. A Rossmann drogériahálózat forgalma fennállása óta először tavaly haladta meg az ötmilliárd eurót. Az immár második legnagyobb német drogérialánc bevételei 10,5 százalékkal 5,12 milliárd euróra nőttek 2011-ben. Erre az évre további növekedést várnak, céljuk az 5,7 milliárd euró elérése.

A már januárban közzétett előzetes részletezés szerint tavaly Németországban az 1612 Rossmann üzlet 10 százalékos forgalomemelkedéssel 3,81 milliárd eurót ért el. A 919 külföldi – lengyelországi, csehországi, magyarországi, törökországi és albániai – érdekeltség 12 százalékos emelkedéssel 1,32 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2011-ben. A cég hat európai országban összesen mintegy 33 ezer alkalmazottat foglalkoztat.

A Rossmann első üzletét 1993 decemberében nyitotta Debrecenben. Azóta országosan mintegy 200 üzlettel bővült. Az elmúlt évben a Rossmann üzleteinek nagy részét átalakította, a vásárlói igényeket szem előtt tartva modernizálta az üzletbelsőket.

Az új logisztikai központba 2009-ben költözött a cég, ahová a vezető német drogérialánc hazai leányvállalata a teljes cégközpontot is átköltöztette. A Goodman által fejlesztett és üzemeltetett logisztikai központot a lánc igényei szerint alakították ki. A cég Üllőn összesen valamivel több, mint 27 ezer négyzetméter területet foglal el, amelyet 12 évre vett bérbe.

Kapcsolódó cikkeink