Profi és természetes szájápolás otthon is
A természetes összetevőkkel rendelkező termékek megjelenése, a fogfehérítő
készítmények töretlen népszerűsége jellemzi a szájápolási piacot. A gyermekfogkrémek
kategóriájában megjelent a korosztályra bontás, itt is egyre több termék fogy.
A professzionális szájápolás mindinkább mindennapjaink részévé válik – mindannyian szeretnénk a leghatékonyabb termékeket használni otthonainkban is, ismertetik a Vademecum márkát forgalmazó Henkel munkatársai, Baranyi Szilvia trade marketing & brand manager és Novák Rebeka Henkel Beauty Care marketingmunkatárs.
Egyelőre a fehérítő fogkrémek piaca még mindig felfelé ívelő tendenciát mutat, és úgy gondolják, ez a koncepció a jövőben is sikeres lesz még. Emellett egyre többen használták az ínyápoló, szuvasodás elleni fogkrémeket is, vagyis a fogyasztók a fogászati problémák megelőzését várják a fogkrémektől. Egyre több márka jelent meg a gyermekfogkrémek piacán, ott alapvetően a gyermekfogkrémek szegmentálása, korosztályra bontása jellemző.
Ami pedig a saját terméket illeti, a Vademecum fogkrémek piaci helyzete javult az elmúlt egy évben. Köszönhető ez egyrészt a megújult kínálatnak, a könnyen követhető stratégiának, a nagyobb médiatámogatásnak, illetve a még gyakoribb promóciós aktivitásoknak is.
A Henkelnél a gyermekfogkrémek és a fogfehérítés szegmensében is terveznek új termékeket bevezetni a közeljövőben, de konkrétumokat még korainak tartottak elárulni.
Edukáció ovisoknak
Ami pedig a promóciókat illeti, a Vademecum harmadik éve működik együtt és élvezi az MFE, a Magyar Fogorvosok Egyesületének kitüntető támogatását. Az egyesülettel közösen az oktatásra helyezik a fő hangsúlyt.
– Óvodai pedagógusokat is megkerestünk elképzeléseinkkel, együttműködést kezdeményeztünk, aminek keretében ovis csoportokat látogatunk meg. Az ovikban előadást tartunk a fogápolás, a szájhigiénia fontosságáról – persze csakis az ő nyelvükön, játékosan! Utána egy kötetlen beszélgetés során kiderítjük, hogy mit is gondolnak a gyerkőcök a témáról, a mókásabb pillanatokról videót is készítünk. Ezzel a kampánnyal azt szeretnénk elérni, hogy a gyerekek (és szüleik is) már korán törődjenek a fogmosás és a szájhigiénia fontosságával – mesélik a projekten dolgozó munkatársak.
A márka online jelenléte sem elhanyagolható: nemrégen indult el a www.vademecum.hu oldal. Facebookon is egyre erőteljesebb jelenlétet terveznek, az óvodai látogatásokról készült videókat is ott osztják majd meg.
A Vademecum részt vesz minden Henkel Beauty Care többmárkás fogyasztói promócióban. A hozzáadott értékes, összeállított és virtuális csomagok, mint ajándék fogkefék, 3D-s bögrék jellemzik a márka promóciós tevékenységét.
Természetesen fehérít
Az elmúlt egy év során jelent meg a magyar piacon a Himalaya Herbals GUM EXPERT termékcsalád. A gyógynövényes termékek a fogíny egészségére összpontosítanak.
– A termékcsalád tagjai: Complete Care – teljes körű védelem, Sparkly White – a ragyogóan fehér fogakért, Sensi Relief – érzékeny fogakra és Mint Fresh – a friss leheletért – tájékoztatta lapunkat Kiss Zoltán, a terméket forgalmazó Creative World Kft. kereskedelmi igazgatója. A fogkrémek kizárólag növényi aktív hatóanyagokat tartalmaznak, parabénmentesek, és három termék egyben fluoridmentes is. A termékek miswakot tartalmaznak, ami egy természetes ínyfeszesítő.
Az új termékcsaláddal sikerült növelni a cég piaci részesedését. A legjobb eredményt a Himalaya Herbals Gum Expert Sparkly White fehérítő fogkrém érte el. Kiss Zoltán meglátása szerint a fehérítő fogkrém összetétele is nagy szerepet játszik a termék sikerében: nem tartalmaz kémiai fehérítőt. Hatását egy papayából és ananászból növényienzim-technológiával nyert gyógynövényes formula biztosítja, mely 2 héten belül távolítja el a foglepedéket. A cégnél nagyon büszkék arra, hogy a fehérítő fogkrém már a bevezetés évében, 2013 decemberében megkapta az egyetlen magyar szépség nagydíj keretében a JOY PRIX DE BEAUTÉ, „Az év új terméke” díjat. A kereskedelmi igazgató szerint termékeik egyedi gyógynövényes formuláinak és hatásuknak köszönhetően méltó versenytársai a nagy, ismert márkáknak. A cégnél a tavaly bevezetett termékek eladásának ösztönzésére fókuszálnak – mindig az adott áruházláncnak megfelelő kampányban gondolkodnak –, így újabb terméket nem terveznek idén bevezetni.
Elektromos és hagyományos egyben
Boros Anita, a P&G PR-menedzserének elmondása szerint az elektromos fogkefék egyre népszerűbbé válnak, elsősorban hatékonyságuk miatt. Azonban a hagyományos fogkefét is sokan választják, a fej megszokott, jellegzetes, hosszúkás alakja miatt. A két fogyasztói szokást figyelembe véve és egy termékbe ötvözve dobták a piacra az Oral-B Tri-Zone 3000 elektromos fogkefét. Az elektromos fogkefe feje a manuális fogkefék formavilágát követi, de elektromosan, alaposabban tisztítja a fogakat. A fogkefe fején lévő kék színű sörték idővel színűket vesztik, ezzel is jelezve, hogy a gyártó javaslata szerint cserélni kell a fejet.
Vass E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >