Magazin: Profi, a helyi szupersztár lehet Romániában piacvezető
Annak ellenére, hogy a német Schwarz csoport Kaufland hipermarketjei és Lidl diszkontjai erős pozíciókat szereztek a román piacon, a kisebb élelmiszerboltokból álló Profi lánc lesz piacvezető Romániában néhány év múlva; a német LZ Retailytics szakértőinek előrejelzése szerint 2023-ra. Szerintük főleg annak eredményeként, hogy a közép- és kelet-európai régió egyik fő trendjébe illeszkedik a koncepció, amely szerint a Profi-üzletek lakóhelyek közelében működnek, és amiatt nőnek túl nemzetközi versenytársaikon.
Eredetileg a Profi láncot a belga Louis Delhaize csoport (a Cora és a Match tulajdonosa is) alapította, és megjelent vele több országban is. Magyarországon 1991 és 2012 között működtek Profi-boltok.
2009-ben a Profit megvette a Polish Enterprise Fund VI magán befektetési alap. Majd 2016-ban megint új tulajdonos lett a Mid Europa Partners nevű, a Wikipedia szerint „független magán tőkebefektető játékos, amely Közép- és Kelet-Európára fókuszál”. //
Kapcsolódó cikkeink
Romániában 4,95 százalékra lassult az infláció januárban
Romániában 4,95 százalékra csökkent az éves inflációs ráta januárban –…
Tovább olvasom >Buszokkal viszik a magyarokat bevásárolni Romániába
A román árak időről időre felbukkannak a magyar közbeszédben, de…
Tovább olvasom >Romániában 8,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben
Romániában 8,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágulás és árcsökkenés egyszerre – az árrésstop hatása már az első héten érezhető
Jelentős átrendeződés indult el az élelmiszerárakban a március 17-én bevezetett…
Tovább olvasom >Komoly reklámellenőrzések jönnek
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >