Magazin: Profi, a helyi szupersztár lehet Romániában piacvezető
Annak ellenére, hogy a német Schwarz csoport Kaufland hipermarketjei és Lidl diszkontjai erős pozíciókat szereztek a román piacon, a kisebb élelmiszerboltokból álló Profi lánc lesz piacvezető Romániában néhány év múlva; a német LZ Retailytics szakértőinek előrejelzése szerint 2023-ra. Szerintük főleg annak eredményeként, hogy a közép- és kelet-európai régió egyik fő trendjébe illeszkedik a koncepció, amely szerint a Profi-üzletek lakóhelyek közelében működnek, és amiatt nőnek túl nemzetközi versenytársaikon.
Eredetileg a Profi láncot a belga Louis Delhaize csoport (a Cora és a Match tulajdonosa is) alapította, és megjelent vele több országban is. Magyarországon 1991 és 2012 között működtek Profi-boltok.
2009-ben a Profit megvette a Polish Enterprise Fund VI magán befektetési alap. Majd 2016-ban megint új tulajdonos lett a Mid Europa Partners nevű, a Wikipedia szerint „független magán tőkebefektető játékos, amely Közép- és Kelet-Európára fókuszál”. //
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >Áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >