Profession.hu: a veszélyhelyzet idején a cégek 33 százalékánál heti 5 napot dolgoztak otthonról
A veszélyhelyzet idején a magyarországi cégek 33 százalékánál az alkalmazottak heti 5 napot dolgoztak otthonról, 16 százalékuknál 3-4 napos, 7 százalékuknál pedig 1-2 napos távoli munkavégzést rendeltek el; minél nagyobb egy cég, annál magasabb volt a folyamatos távmunka aránya – derül ki a Profession.hu felméréséből.
Az állásportál által idén júniusban az ügyfelei körében, 758 cég bevonásával végzett kutatás szerint a cégvezetők 57 százaléka, az 500 embernél többet foglalkoztató vállalatoknál pedig több mint 70 százaléka úgy látta, hogy alkalmazottai ugyanúgy teljesítettek otthonról dolgozva, mint korábban, az irodában. A vállalat hatékonyságán a válaszadók 18 százaléka szerint pedig javított a home office.
Jelenleg minden ötödik cég távmunkában dolgozik továbbra is, minden másodiknál pedig megmarad a home office lehetősége.
A biztonságos irodai munkavégzéshez a cégek 81 százaléka biztosít dolgozóinak egészségvédelmi felszerelést (maszk, kesztyű, fertőtlenítő), negyedük a munkaállomások egymástól távolabbra helyezésével igyekszik védeni dolgozóit.
A közlemény idézte Tüzes Imrét, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetőjét, aki elmondta, az elmúlt hónapok felgyorsították a munkaerőpiac átalakulását: számos cég éles környezetben próbálhatta ki a vállalati szintű távoli munkavégzést, tudatosabban használnak online eszközöket. Mindez megváltoztatja az infrastrukturális igényeket is, hiszen az iroda bérlése és fenntartása az egyik legnagyobb költségtétel a cégek számára, így előfordulhat, hogy az ingatlanbérlés helyett inkább a távoli munkavégzést fejlesztő technológiai beruházások felé fordulnak – tette hozzá az üzletfejlesztési vezető.
Fodor Dániel, az Év Irodája verseny főszervezője hozzátette, hogy a munkahelyekhez való hozzáállás korábban többnyire a vállalatok méretétől függött, most a visszatérést, és a leendő irodák koncepcióját is az határozza meg, hogy magyar vagy külföldi cégről van-e szó. Míg a hazai vállalatoknál a munkavállalók akár már 90 százalékban is a korábban megszokott formában dolgoznak, addig egy német központú cég csupán a dolgozók csekély százalékának adott zöld utat a visszatérésre, az amerikai leányvállalatok pedig kivárnak, és akár jövő februárig is home office-ból működnek, vagyis a munkahelyhez való viszony erősen jogi kérdéssé is vált.
A szakértő szerint a cégek most azt vizsgálják, hogy mekkora irodára van valójában szükségük, kell-e egyáltalán iroda, és ha igen, akkor annak mi lesz a feladata a jövőben. Bár sokaknál az elsődleges szempont a költségcsökkentés, ugyanakkor a biztonságos munkavégzés feltételei is fontosak, amelyek továbbra is megkívánják a tágas tereket. Fodor Dániel szerint a jövő vélhetően az egyedi megoldásoké lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >