Profession.hu: a diploma egyre kevesebb álláshirdetésnél feltétel
Évek óta egyre kevesebb álláshirdetésnél feltétel a diploma, 2023-ban már csak 21,5 százalékban vártak el felsőfokú végzettséget a jelentkezőktől – közölte a Profession.hu.
A munkaerőközvetítő elemzéséből kiderül, hogy az álláslehetőséget kínáló cégek egyre inkább a jelentkezők személyiségét, motiváltságát, tanulási képességeit, fejlődési hajlandóságát vizsgálják. A gyorsan változó feltételek közepette ezek a legfontosabb tulajdonságok, a készségalapú szemlélet terjedése tehát a munkaerőpiac átalakulásával magyarázható a közlemény szerint. Hozzátették, hogy
bizonyos kompetenciák akár a diploma hiányát is pótolhatják, bár a felsőfokú végzettség azért nem vesztette el a jelentőségét, mert széles látásmódot, fejlett problémamegoldó képességet, tájékozottságot, tanulékonyságot feltételez.
A jelentkezői adatokból az is kiderül, hogy a pályakezdők bérigénye jelentősen nőtt tavaly, egy év alatt nettó 308 000 forintról 383 000 forintra ugrott, a gazdasági és műszaki egyetemek végzőseinél áltagosan 400 ezer forint körüli. A legalább 10 éves munkatapasztalattal rendelkezők körében is ezek a végzettségek vezetik a listát, átlagosan 675 ezer és 700 ezer forint közötti bérigénnyel keresnek állást – írták.
A profession.hu adatbázisában csaknem 265 ezer regisztrált diplomás szerepel, az elemzés szempontjából ennyi munkavállaló releváns a saját ügyfelek közül. A legtöbben a Budapesti Gazdasági Egyetemen, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, a Debreceni Egyetemen, az Eötvös Loránd Tudományegyetemen és a Szegedi Tudományegyetemen tanultak a közlemény szerint.
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosabban toboroznak a cégek jelenleg, mint ahogyan azt év elején tervezték
Az átlagos jelentkezőszámok továbbra is különösen magasnak számítanak a magyarországi…
Tovább olvasom >Trenkwalder: tovább nőtt a fizikai dolgozók átlagos órabére
A fizikai munkát végző szak- és betanított munkások átlagos bruttó…
Tovább olvasom >A magyarok többségének jó a kapcsolata a kollégáival és ezen a home office sem változtatott
Tízből hét hazai munkavállaló szerint jó a légkör a munkahelyén,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >