Procter&Gamble, Colgate: áremelésből jött a bevételnövekedés
Jórészt az áremeléseknek köszönhetően növelte árbevételét a harmadik negyedévben a mindennapi fogyasztási termékeket gyártó két amerikai óriásvállalat, a Procter and Gamble és a Colgate.
Mivel a két vállalat a maga területén világelső a bevételeket és a piaci részesedést illetően is, eredményeik iránymutatóak lehetnek az egész fogyasztásicikk gyártó szakma, sőt a globális gazdaság számára is.
Az elmúlt hónapok komoly kihívást jelentettek nekik a fogyasztók visszafogottsága, és a termékeik előállításához szükséges nyersanyagok drágulása miatt. Több versenytársukkal ellentétben ők áremeléssel válaszoltak ezekre a kihívásokra, de takarékossági intézkedésekkel is igyekeztek javítani jövedelmezőségüket.
A P&Gamble profitja 1,9 százalékkal zsugorodott, 3 milliárd dollárra üzleti évének első negyedében, bevétele 9 százalékkal 22 milliárd dollárra nőtt. A P&G piaci részesedése csökkent Észak-Amerikában és Nyugat-Európában, de nőtt a feltörekvő piacokon.
A világelső fogpasztagyártó Colgate adózott eredménye 4 százalékkal 643 millió dollárra növekedett, forgalma 11 százalékkal 4,4 milliárd dollárra emelkedett. A Colgate is elsősorban a feltörekvő piacokon tudta növelni forgalmát.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >