Problémákat tárt fel a zöld reklámokkal kapcsolatban a közös európai vizsgálat
Problémákat tárt fel a zöld reklámokkal kapcsolatban a közös európai hatósági vizsgálat, az összehangolt akcióban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is részt vett.
A hivatal közleménye szerint a közös vizsgálat tavaly októberben és novemberben tekintette át az online kereskedelemben használt, környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó reklámállításokat. A hatóságok összesen 344, online értékesített termék és szolgáltatás környezeti jellemzőire vonatkozó állításait ellenőrizték különböző szektorokban, hogy felmérjék azok megbízhatóságát és egyértelműségét.
A munkát koordináló Európai Bizottság összefoglalója szerint a feltártak alapján a hirdetések 59 százaléka nem biztosított a fogyasztók számára könnyen elérhető bizonyítékokat állításai alátámasztására. A reklámok 37 százaléka sugallta félreérthető állításokkal, hogy a vállalkozás tevékenysége nincs negatív hatással a környezetre, vagy kizárólag pozitív hatással bír. A vizsgálat emellett 7 olyan hirdetést is feltárt, amely valamely környezetvédelmi tanúsító szervezet támogatását vagy jóváhagyását állította valótlanul – közölte a GVH.
Az állítások 42 százaléka esetében feltételezhető azok valótlan vagy megtévesztő jellege. Pozitívum ugyanakkor, hogy az esetek 76 százalékában az állítások nyelvezete érthető volt – jelezte a versenyhivatal.
Az európai vizsgálattal egyidejűleg a 65 ország fogyasztóvédelmi szervezeteit tömörítő, nemzetközi ICPEN hálózat (International Consumer Protection and Enforcement Network) is lefolytatta azonos célú ellenőrzését, amely hasonló tendenciákról számol be.
A magyar versenyhatóság közleményében kiemelte: korábban már figyelmeztette a fogyasztókat az ilyen típusú, megtévesztő hirdetésekre, tavaly decemberben pedig közzétette „Zöld marketing” tájékoztatóját, hogy segítse a vállalkozásokat a környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó, megfelelő reklámgyakorlat kialakításában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal 2024-es beszámolóját az Országgyűlés gazdasági bizottsága
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága ellenszavazat nélkül elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >