Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi előtérbe más, korábban tervezett bolti technológiai beruházásokkal szemben – derül ki a Pricer friss felméréséből.
Rohamosan terjed az AI alkalmazása a kiskereskedelemben: minden hatodik brit kereskedelmi vállalat már bevezetett legalább egy AI-alapú megoldást működésének hatékonyabbá tételére és a költségek mérséklésére. A Retail Technology Show közel 2000 főt bevonó kutatása szerint a szektor vezetői az AI-t tartják a 2025. évi növekedés elsőszámú hajtómotorjának.
A fogyasztók körében is egyre elterjedtebb az AI-használat: a Retail Focus magazin szerint a britek 45%-a napi szinten használ valamilyen AI-alapú megoldást, de a Z generáció körében ez az arány már 79%. A Capgemini szerint a vásárlók 71%-a szeretné, ha a mesterséges intelligencia integrálódna a vásárlási élménybe.
A Pricer szerint a kiskereskedők leginkább az árképzés automatizálásába és az ügyfélszolgálati AI-megoldásokba (59%) terveznek beruházni, de jelentős az érdeklődés az AI-alapú intelligens polckamerák (53%) és az AI-alapú instore-tartalmak (47%) iránt is.
A kereskedők 43%-a szerint az egyik legnagyobb kihívást a bolti technológiák által gyűjtött adatoknak és insightoknak a jövőbeli teljesítmény javítása érdekében történő hatékony kinyerése jelenti. Emiatt egyre többen fordulnak olyan kiegészítő megoldások felé, mint például az elektronikus polccímkék (ESL), amelyek segítenek az adatok gyűjtésében, többek között a készletkezelés, a veszteségmegelőzés és az ügyfélkapcsolat terén.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >A magyar cégek több mint kétötöde alkalmaz mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia immár nemcsak ígéret vagy jövőkép, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több esély, kevesebb macera: a jó promóció receptje
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója idén is a Promóciók…
Tovább olvasom >NESQUIK STRAWBERRY MILK-MIX: EPRES ÍZŰ ÍZESÍTŐ ITALPOR 350 G
Jólesne a nyári hőségben egy frissítő, gyümölcsös ízű ital? A…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >