Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 19. 09:43

A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi előtérbe más, korábban tervezett bolti technológiai beruházásokkal szemben – derül ki a Pricer friss felméréséből.

Rohamosan terjed az AI alkalmazása a kiskereskedelemben: minden hatodik brit kereskedelmi vállalat már bevezetett legalább egy AI-alapú megoldást működésének hatékonyabbá tételére és a költségek mérséklésére. A Retail Technology Show közel 2000 főt bevonó kutatása szerint a szektor vezetői az AI-t tartják a 2025. évi növekedés elsőszámú hajtómotorjának.

A fogyasztók körében is egyre elterjedtebb az AI-használat: a Retail Focus magazin szerint a britek 45%-a napi szinten használ valamilyen AI-alapú megoldást, de a Z generáció körében ez az arány már 79%. A Capgemini szerint a vásárlók 71%-a szeretné, ha a mesterséges intelligencia integrálódna a vásárlási élménybe.

A Pricer szerint a kiskereskedők leginkább az árképzés automatizálásába és az ügyfélszolgálati AI-megoldásokba (59%) terveznek beruházni, de jelentős az érdeklődés az AI-alapú intelligens polckamerák (53%) és az AI-alapú instore-tartalmak (47%) iránt is.

A kereskedők 43%-a szerint az egyik legnagyobb kihívást a bolti technológiák által gyűjtött adatoknak és insightoknak a jövőbeli teljesítmény javítása érdekében történő hatékony kinyerése jelenti. Emiatt egyre többen fordulnak olyan kiegészítő megoldások felé,  mint például az elektronikus polccímkék (ESL), amelyek segítenek az adatok gyűjtésében, többek között a készletkezelés, a veszteségmegelőzés és az ügyfélkapcsolat terén.

ESM

Kapcsolódó cikkeink