Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi előtérbe más, korábban tervezett bolti technológiai beruházásokkal szemben – derül ki a Pricer friss felméréséből.
Rohamosan terjed az AI alkalmazása a kiskereskedelemben: minden hatodik brit kereskedelmi vállalat már bevezetett legalább egy AI-alapú megoldást működésének hatékonyabbá tételére és a költségek mérséklésére. A Retail Technology Show közel 2000 főt bevonó kutatása szerint a szektor vezetői az AI-t tartják a 2025. évi növekedés elsőszámú hajtómotorjának.
A fogyasztók körében is egyre elterjedtebb az AI-használat: a Retail Focus magazin szerint a britek 45%-a napi szinten használ valamilyen AI-alapú megoldást, de a Z generáció körében ez az arány már 79%. A Capgemini szerint a vásárlók 71%-a szeretné, ha a mesterséges intelligencia integrálódna a vásárlási élménybe.
A Pricer szerint a kiskereskedők leginkább az árképzés automatizálásába és az ügyfélszolgálati AI-megoldásokba (59%) terveznek beruházni, de jelentős az érdeklődés az AI-alapú intelligens polckamerák (53%) és az AI-alapú instore-tartalmak (47%) iránt is.
A kereskedők 43%-a szerint az egyik legnagyobb kihívást a bolti technológiák által gyűjtött adatoknak és insightoknak a jövőbeli teljesítmény javítása érdekében történő hatékony kinyerése jelenti. Emiatt egyre többen fordulnak olyan kiegészítő megoldások felé, mint például az elektronikus polccímkék (ESL), amelyek segítenek az adatok gyűjtésében, többek között a készletkezelés, a veszteségmegelőzés és az ügyfélkapcsolat terén.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >