Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi előtérbe más, korábban tervezett bolti technológiai beruházásokkal szemben – derül ki a Pricer friss felméréséből.
Rohamosan terjed az AI alkalmazása a kiskereskedelemben: minden hatodik brit kereskedelmi vállalat már bevezetett legalább egy AI-alapú megoldást működésének hatékonyabbá tételére és a költségek mérséklésére. A Retail Technology Show közel 2000 főt bevonó kutatása szerint a szektor vezetői az AI-t tartják a 2025. évi növekedés elsőszámú hajtómotorjának.
A fogyasztók körében is egyre elterjedtebb az AI-használat: a Retail Focus magazin szerint a britek 45%-a napi szinten használ valamilyen AI-alapú megoldást, de a Z generáció körében ez az arány már 79%. A Capgemini szerint a vásárlók 71%-a szeretné, ha a mesterséges intelligencia integrálódna a vásárlási élménybe.
A Pricer szerint a kiskereskedők leginkább az árképzés automatizálásába és az ügyfélszolgálati AI-megoldásokba (59%) terveznek beruházni, de jelentős az érdeklődés az AI-alapú intelligens polckamerák (53%) és az AI-alapú instore-tartalmak (47%) iránt is.
A kereskedők 43%-a szerint az egyik legnagyobb kihívást a bolti technológiák által gyűjtött adatoknak és insightoknak a jövőbeli teljesítmény javítása érdekében történő hatékony kinyerése jelenti. Emiatt egyre többen fordulnak olyan kiegészítő megoldások felé, mint például az elektronikus polccímkék (ESL), amelyek segítenek az adatok gyűjtésében, többek között a készletkezelés, a veszteségmegelőzés és az ügyfélkapcsolat terén.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német…
Tovább olvasom >Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >