Premierrel tesztel a Tesco – új márkát hozott Magyarországra a brit lánc

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 10. 02. 11:16
🎧 Hallgasd a cikket:

Új kényelmi boltmárkával kísérletezik a Tesco Magyarországon: Csepelen megnyílt az első Premier bolt, amely az Egyesült Királyságban régóta működő convenience-hálózat mintájára született. A Tesco célja, hogy a diszkontok előretörésére és a városi gyorsbevásárlások versenyére új formátummal reagáljon – írja a Pénzcentrum.

Tesco Expressből Premier

A fővárosi Kossuth utcában található üzlet korábban Tesco Express néven működött, most azonban felújítva, új brand alatt nyitott újra. Bár első ránézésre csupán átalakításról van szó, valójában egy piaci teszt indult: a vásárlói visszajelzések alapján dőlhet el, érdemes-e a Premier márkát szélesebb körben is bevezetni Magyarországon.

Mi az a Premier?

A Premier az Egyesült Királyságban évek óta a Tesco Csoporthoz tartozó Booker Group franchise-hálózatának része. A kifejezetten városi, lakóövezeti sarki boltokra optimalizált márka helyi jellegű üzleteket jelent, központi logisztikai háttérrel. A kínálat a mindennapi szükségletekre fókuszál: alapélelmiszerek, frissáruk, italok, készételek és háztartási kellékek szerepelnek a polcokon.

A Tesco Expresshez képest a Premier inkább a „helyi bolt” élményét kínálja, kevésbé prémium, közvetlenebb hangulatú, és külföldön sok esetben franchise-partnerek üzemeltetik.

Miért most lépett a Tesco?

Az elmúlt években a hazai kiskereskedelmi szektort egyszerre sújtották a különadók, az árszabályozások és a diszkontláncok – főként a Lidl – előretörése. Bár a Tesco hipermarketekben továbbra is erős, a városi gyorsbevásárlások piacán hátrányba került. A Premier márka itthoni bevezetése erre a kihívásra adhat választ.

A Tesco közlése szerint a Kossuth utcai Premier üzlet „az angliai tapasztalatokat felhasználva” nyílt meg, a Tesco logisztikai és informatikai hátterére támaszkodva, de helyi igényekre szabott választékkal és új látványelemekkel.

Diszkontok ellen, franchise lehetőséggel

A Premier hazai megjelenése nemcsak a Tesco Express újragondolását jelentheti, hanem akár egy franchise-modell bevezetését is. Ez lehetőséget adhat a helyi vállalkozóknak a bekapcsolódásra, miközben a Tesco kisebb kockázattal és gyorsabban építhetne ki hálózatot.

Ez a modell illeszkedhet a magyar városi környezethez: a vásárlók sokszor szívesebben választanak közvetlenebb, „sarki bolt” jellegű egységeket, mint egy nagyobb nemzetközi branddel futó convenience-boltot.

Mit mond a Tesco?

A vállalat szerint a teszt célja annak felmérése, hogy a magyar vásárlók hogyan reagálnak az új márkára. „A vásárlói visszajelzések és tapasztalatok alapján döntünk a további lehetőségekről” – közölték.

A Tesco azt is jelezte, hogy a Premier hálózat Nagy-Britanniában „izgalmas választékkal, fiatalos és lendületes színvilággal” működik, és most lehetőséget adnak a magyar vásárlóknak is a modell kipróbálására.

Egy bolt még nem jelenti a jövőt – de irányt mutathat

A csepeli Premier megnyitása önmagában nem változtatja meg a piacot, de stratégiai tesztként komoly jelentősége van. Ha a vásárlói fogadtatás kedvező lesz, elképzelhető, hogy a Tesco több Express üzletet is Premierré alakít át, és akár egy teljesen új kényelmi bolthálózat alapjait teremti meg Magyarországon.

Kapcsolódó cikkeink