Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 07. 22. 09:08

Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online, majd 2026 elején a boltokban is bemutatja a Pepsi nevét viselő prebiotikus üdítőit.

A hagyományos Cola és Cherry Vanilla ízben piacra kerülő üdítők dobozonként 3 gramm prebiotikus rostot, 5 gramm nádcukrot  és 30 kalóriát tartalmaznak, továbbá mesterséges édesítőszerek nélkül készülnek – írja a Food Dive.

A Pepsi Prebiotic Cola bevezetése két hónappal azután történik, hogy a vállalat közel 2 milliárd dollárért megvásárolta a gyorsan növekvő prebiotikus üdítőmárkát, a Poppit. A Pepsi új terméke 1 grammal több prebiotikus rostot tartalmaz, mint a Poppi italai.

Ram Krishnan, a PepsiCo amerikai italrészlegének vezetője szerint a márka mindig is alkalmazkodott a fogyasztói igényekhez, és a prebiotikus ital „a következő nagy lépés” a választék és a funkcionális összetevők körének bővítésében.

A lépés illeszkedik az amerikai kormány „Make America Healthy Again” kezdeményezéséhez, amely az élelmiszeripari óriásokat egészségesebb termékek fejlesztésére ösztönzi. Eközben a hagyományos kóla iránti kereslet csökken: a fogyasztók havonta átlagosan már csak 7,7 alkalommal isznak hagyományos ízű kólát, szemben a két évvel ezelőtti 9,4-gyel – nyilatkozta Ram Krishnan a CNN-nek. A Pepsi Zero népszerűsége ugyanakkor azt mutatja: van kereslet az alacsony, illetve zéró cukortartalmú alternatívákra.

Kapcsolódó cikkeink