A Praktiker digitális áruháza megy a legjobban
Bár 20 üzletegységgel rendelkezik Magyarországon a Praktiker, a „huszonegyedik”, azaz az online áruház fejlődése a legdinamikusabb. A webshop 2009 tavaszán kezdte meg működését, 2016 májusában teljesen megújult és immár a vállalat bevételeinek több mint 5 százalékát garantálja.
2015-ben a webshop részaránya a teljes forgalomhoz képest 1,6% volt, tavaly ez a szám már 4,1%-ra emelkedett, idén pedig már több mint 5%-ot tesz ki, miközben a forgalom is dinamikusan nő. 2017 első három negyedéve alapján az online áruház fejlődése töretlen: míg 2015-ben 50.000, 2016-ban 80.000, addig az idei évben már 120.000 megrendelést rögzítettek a webshopban, és az utolsó negyedév még hátravan. A Praktiker tapasztalatai szerint az offline áruházi vásárlás többszörösét költik a vevők online, az átlagos vásárlói kosár értéke meghaladja a bruttó 30 ezer forintot.
A Praktiker webshopjában jelenleg több mint 30.000 termék érhető el. A legnépszerűbbek a csempék, a szaniterek, a bútorok, a kerti bútorok, az ajtók, illetve olyan szezonális árucikkek, mint a medencék és kandallók. Ezekből összesen mintegy 30.000 raklap, körülbelül 40.000 köbméter mennyiség fogy évente házhoz szállítással. A fogyasztóknak – mérettől függően – lehetősége van futárszolgálattal, Foxpost csomagpontokon, hamarosan pedig postákon és postai csomagautomatákon is átvenni megrendeléseiket. A regisztrált vásárlások mintegy fele személyes átvétellel történik a Praktiker 20 áruházában országszerte, 4 munkaórán belül összekészítik a munkatársak a megrendeléseket.
Az elmúlt három évben látványosan megnőtt a bizalom az online vásárlás iránt: teret nyert a vásárlás előtti online tájékozódás, a fogyasztók bátrabban rendelnek az interneten a magyar barkácsáruház-lánctól. Az online forgalombővülés 2016-ban az előző évhez képest több mint 30% volt, az idei évben pedig még nagyobb arányban nő. Ez az eredmény jóval az iparági átlag felett van.
A Praktiker nem titkoltan azzal a szándékkal indította útjára webshopját 2009 tavaszán, hogy a legkorszerűbb megoldásokat integrálva, piaci előnyre tegyen szert, az internetet akkor még rendkívül visszafogottan használó barkácsszektorban. A Praktiker 2016-ban teljesen új webshopot fejlesztett. A portál mobilra is optimalizált, és intelligens, a vásárlók szokásaihoz igazodó keresőt kapott. Emellett a termékekről több képi, videó és szöveges információt érhetnek el használói. Ezzel párhuzamosan a logisztikai rendszer és a kiszolgáló háttér is teljes átalakításon ment keresztül. A webshop tervezését és programozást kizárólag magyar informatikai szakemberek végezték a Praktiker számára.
A webáruház fejlesztése a vásárlói visszajelzések alapján folyamatosan zajlik. Jelenleg is tart egy új mobil applikáció programozása és az elektronikus törzsvásárlói kártya bevezetése. Zajlik egy folyamatfejlesztés és kapacitásbővítés is a gyorsabb kiszolgálás és a rövidebb átfutási idők érdekében az online megrendelések esetén. A logisztikai háttér fejlesztése, az átvételi időablak kitolása, a kapcsolt szolgáltatások erősítése, illetve a fizetési módok bővítése – mobil NFC, VCC telefonos fizetés – szintén prioritás. A Praktiker hamarosan bevezeti az új dokumentum management rendszerét, valamint a kasszarendszer cserével egy időben az elektronikus számlázást is. Így a regisztrált felhasználók a webshopba belépve ą teljes online, és ha van törzsvásárlói kártyájuk, az offline vásárlástörténetüket is megtekinthetik, azok dokumentumaival együtt. A Praktiker megújult webshopja az Ország Boltja versenyen az „építkezés, kert” kategória népszerűségi díját nyerte el zsinórban másodszor. Az elismerést a legkiválóbb szolgáltatást nyújtó és legnépszerűbb webáruházak kapják meg évről évre.
Kapcsolódó cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >Már a zsebünkben is elférnek a webáruházak, és ezt ki is használjuk
Az okostelefonok szerepe évről évre egyre kiemelkedőbb az online vásárlások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >