Prága is a tömegturizmus csapdájában vergődik
Prága világhírű látnivalói minden évben turisták millióit vonzzák, de a tömegturizmus egyre súlyosabb problémákat okoz a cseh fővárosban. A Károly hidat elárasztják a látogatók, az óvárosból pedig szinte teljesen kiszorultak a helyiek: jelenleg alig 15 ezer állandó lakója van a területen – írja a Telex.

Kiszorultak a lakók az óvárosból
A koronavírus-járvány ideiglenesen csökkentette az idegenforgalmat, de 2024-re a turisták száma ismét elérte a 2019-es szinteket, ráadásul az utazók még többet is költenek, mint korábban. Ez jelentős bevételt hoz a városnak, de egyben komoly kihívásokat is teremt: a prágai utcák zsúfoltak és zajosak, az albérleti árak pedig az egekbe szöktek.
A prágai önkormányzat felismerte, hogy a turisták számának csökkentése irreális cél lenne, éppen ezért inkább a minőségre próbálnak hatni. A városvezetés a kulturális élet fejlesztésével reméli, hogy a turisták összetétele idővel pozitív irányba változik. Egyes helyi vezetők abban bíznak, hogy a magasabb színvonalú kulturális programok vonzóbbá tehetik Prágát a művelt, igényesebb látogatók számára.
Miközben a helyi önkormányzat stratégiát dolgoz ki a turizmus minőségi fejlesztésére, a cseh kormány nem mutat különösebb érdeklődést a probléma kezelése iránt. Jelenleg nincs külön turizmusért felelős miniszter, így a hosszútávú szabályozás lehetősége is korlátozott.
Prága turizmussal kapcsolatos problámáit az Arte európai médiaplatform is feldolgozta, amely az EMOVE Hálózat részeként kilenc nyelven teszi elérhetővé riportjait. A projektben olyan rangos médiumok vesznek részt, mint a spanyol El País, a lengyel Gazeta Wyborcza, az olasz Internazionale, a litván Ir, a görög Kathimerini, a belga Le Soir, valamint a Telex is. Az Európai Unió által finanszírozott kezdeményezés célja a helyi közösségek és a turizmus hatásának bemutatása.
Bár a turisták jelenléte elengedhetetlen Prága gazdasági stabilitásához, a helyi lakosok érdekei is fontosak. A kérdés az, hogy a városvezetés hosszútávon hogyan tudja fenntartani az egyensúlyt a turizmus és a helyiek életminősége között.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója
A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója – idén…
Tovább olvasom >A Colonnade Biztosító felkészült az Unitravel utasainak mielőbbi kártalanítására
A Colonnade Biztosító a jogszabályoknak megfelelően felkészült az Unitravel Kft.…
Tovább olvasom >Lecsapott a vihar a magyarok kedvenc üdülőhelyére – sokkoló videó!
Rendkívüli vihar csapott le kedden délelőtt a horvátországi Splitre, percek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >„Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim”
Sorozatunkban ezúttal Kolozs Attila, a Heinemann munkatársa, a Suntory márkanagykövete beszélt munkájáról,…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >