Prága is a tömegturizmus csapdájában vergődik
Prága világhírű látnivalói minden évben turisták millióit vonzzák, de a tömegturizmus egyre súlyosabb problémákat okoz a cseh fővárosban. A Károly hidat elárasztják a látogatók, az óvárosból pedig szinte teljesen kiszorultak a helyiek: jelenleg alig 15 ezer állandó lakója van a területen – írja a Telex.

Kiszorultak a lakók az óvárosból
A koronavírus-járvány ideiglenesen csökkentette az idegenforgalmat, de 2024-re a turisták száma ismét elérte a 2019-es szinteket, ráadásul az utazók még többet is költenek, mint korábban. Ez jelentős bevételt hoz a városnak, de egyben komoly kihívásokat is teremt: a prágai utcák zsúfoltak és zajosak, az albérleti árak pedig az egekbe szöktek.
A prágai önkormányzat felismerte, hogy a turisták számának csökkentése irreális cél lenne, éppen ezért inkább a minőségre próbálnak hatni. A városvezetés a kulturális élet fejlesztésével reméli, hogy a turisták összetétele idővel pozitív irányba változik. Egyes helyi vezetők abban bíznak, hogy a magasabb színvonalú kulturális programok vonzóbbá tehetik Prágát a művelt, igényesebb látogatók számára.
Miközben a helyi önkormányzat stratégiát dolgoz ki a turizmus minőségi fejlesztésére, a cseh kormány nem mutat különösebb érdeklődést a probléma kezelése iránt. Jelenleg nincs külön turizmusért felelős miniszter, így a hosszútávú szabályozás lehetősége is korlátozott.
Prága turizmussal kapcsolatos problámáit az Arte európai médiaplatform is feldolgozta, amely az EMOVE Hálózat részeként kilenc nyelven teszi elérhetővé riportjait. A projektben olyan rangos médiumok vesznek részt, mint a spanyol El País, a lengyel Gazeta Wyborcza, az olasz Internazionale, a litván Ir, a görög Kathimerini, a belga Le Soir, valamint a Telex is. Az Európai Unió által finanszírozott kezdeményezés célja a helyi közösségek és a turizmus hatásának bemutatása.
Bár a turisták jelenléte elengedhetetlen Prága gazdasági stabilitásához, a helyi lakosok érdekei is fontosak. A kérdés az, hogy a városvezetés hosszútávon hogyan tudja fenntartani az egyensúlyt a turizmus és a helyiek életminősége között.
Kapcsolódó cikkeink
Idén 11 hónap alatt teljesült a 2024-es turisztikai rekord
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új korszak Budapest turizmusirányításában: átalakul a fővárosi TDM-modell
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Öt kritikus hiba, amit a magyar vállalatok még mindig elkövetnek üzleti utazás alapján
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A HORECA szektor az Alimentaria+Hostelco 2026-tal közösen formálja a vendéglátás jövőjét
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A retail-szektor kihívásai: válságállóbbá edződött a kiskereskedelem
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hogyan kerülhetőek el az online vásárlás bosszúságai?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
