Pozitívan indítják az évet a kkv-k
Erőteljes növekedést mutat a K&H kkv bizalmi index, ami a szektor idei évre vonatkozó pozitív várakozásait tükrözi. A mutató 6 pontos növekedést követően jelenleg 8 ponton áll, köszönhetően annak, hogy a cégek saját eredményeik és a gazdaságpolitika várható alakulását tekintve is optimistán tekintenek előre.
Az 500 kkv megkérdezésén alapuló országos felmérés adatai alapján a K&H kkv bizalmi index 6 pontos emelkedésnek köszönhetően 8 ponton áll. „Az erőteljes növekedés oka, hogy a megkérdezett döntéshozók saját céges pénzügyi eredményeik alakulását és a gazdaságpolitika irányát is kedvezően ítélik meg. A szektoron belül leginkább a 300 millió forint éves árbevételt el nem érő vállalkozások körében nőtt látványosan az index értéke” – tájékoztatott a szektor idei várakozásairól Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
Kevésbé bizakodóak a kereskedők 2018-ra
„A szektorokat tekintve azonban elég jelentős eltérés mutatkozik az idei év megítélésében: míg az ipari, mezőgazdasági és szolgáltató cégek várakozásai egyaránt emelkedést mutatnak és a pozitív sávban tartózkodnak, addig a kereskedelmi szektor cégeinél romló várakozásokat tapasztaltunk, és a negatív tartományba fordult a részindex” – mutatta be az eltéréseket a kkv szakértő.
Kapcsolódó cikkeink
Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >5+1 aranyszabály digitális eszközeink védelmére
A digitális eszközök használata vitathatatlanul megkönnyíti az életünket, az online…
Tovább olvasom >K&H kkv bizalmi index: Kettészakadt a kkv szektor – a nagyobbak már pozitívan látják a jövőt
A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >