Pozitív tartományba billent a német fogyasztói hangulatindex
Pozitív értéket vett fel az októberi német fogyasztói hangulatindex a GfK gazdaságkutató intézet felmérésében.
Az októberre vonatkozó fogyasztói hangulati felmérés kedden publikált eredménye szerint a hangulatindex 0,3 pontra emelkedett a szeptemberi mínusz 1,1 pontról a várt csökkenés, mínusz 1,6 pont helyett.
Az index legutóbb a koronavírus-válság kezdetén állt pozitív értéken: a tavaly áprilisra vonatkozó index 2,3 pontot mutatott, majd a májusi mínusz 23,1 pontra zuhant. Értéke mínusz 0,2 ponton augusztusban közelítette meg a nullát, majd az őszi-téli hónapokban az újabb korlátozások miatt ismét nagyot zuhant. Az idén februárban egészen mínusz 15,5 pontig.
A szeptemberben végzett és októberre vonatkozó hangulati felmérésben az index emelkedéséhez elsősorban a jövedelmi várakozások javulása járult hozzá, de nagy szerepe volt benne a megtakarítási kényszerérzet enyhülésének is. Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási felméréseket végző szakértője azonban megjegyzi: „Azzal együtt is, hogy a hangulatindex a válság előtti tartományba emelkedett vissza, még korai lenne trendfordulóról beszélni. Minden azon múlik, hogy a fertőzésszám alakulásával összhangban a téli hónapokban milyen korlátozások válnak szükségessé.” (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >Javult a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben augusztusban
Augusztusban javult a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >