Pozitív tartományba billent a német fogyasztói hangulatindex
Pozitív értéket vett fel az októberi német fogyasztói hangulatindex a GfK gazdaságkutató intézet felmérésében.

Optimistábbak lettek a német fogyasztók
Az októberre vonatkozó fogyasztói hangulati felmérés kedden publikált eredménye szerint a hangulatindex 0,3 pontra emelkedett a szeptemberi mínusz 1,1 pontról a várt csökkenés, mínusz 1,6 pont helyett.
Az index legutóbb a koronavírus-válság kezdetén állt pozitív értéken: a tavaly áprilisra vonatkozó index 2,3 pontot mutatott, majd a májusi mínusz 23,1 pontra zuhant. Értéke mínusz 0,2 ponton augusztusban közelítette meg a nullát, majd az őszi-téli hónapokban az újabb korlátozások miatt ismét nagyot zuhant. Az idén februárban egészen mínusz 15,5 pontig.
A szeptemberben végzett és októberre vonatkozó hangulati felmérésben az index emelkedéséhez elsősorban a jövedelmi várakozások javulása járult hozzá, de nagy szerepe volt benne a megtakarítási kényszerérzet enyhülésének is. Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási felméréseket végző szakértője azonban megjegyzi: „Azzal együtt is, hogy a hangulatindex a válság előtti tartományba emelkedett vissza, még korai lenne trendfordulóról beszélni. Minden azon múlik, hogy a fertőzésszám alakulásával összhangban a téli hónapokban milyen korlátozások válnak szükségessé.” (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >Baljós jelek a német gazdaság egén: leépítések a szupermarketláncoknál
A német munkanélküliség ugyan eddig alacsony szinten maradt, de az…
Tovább olvasom >Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >