Pozitív évkezdés az Unilevernél
A bizonytalan piaci és makrogazdasági környezet ellenére 2012 első negyedévében 11,9 százalékkal 12,1 milliárd euróra növelte forgalmát a brit-holland tulajdonú fmcg-óriás. A legdinamikusabb fejlődés, azaz 11,9 százalékos növekedés a feltörekvő piacokon realizálódott, de optimizmusra adnak okot a fejlett piacokról érkező eredmények is.
2012 első negyedévben összességében 11,9 százalékkal 12,1 milliárd euróra növelte forgalmát az élelmiszereket, háztartási vegyiárukat és kozmetikai cikkeket forgalmazó multinacionális vállalat. Az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétel jócskán meghaladja a tavalyi év hasonló időszakában mért eredményeket: 2012 első három hónapja 8,4 százalékos bővülést mutat az előző év ezen időszakában mért 4,3 százalékos eredményével szemben.
Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója szerint az elért eredmények biztatóak, és a pozitív évkezdést a vállalat új, fenntartható fejlődést biztosító stratégiájával magyarázza. A csoport a gazdasági nehézségek ellenére továbbra is követi hosszú távra tervezett, sikeres üzletvitelre és fenntarthatóságra építő stratégiáját, amelynek fókuszában az Unilever Fenntarthatósági Terve áll, és az a gondolat, hogy a kereskedelem egyetlen elfogadható és járható útja a fenntartható növekedés. Ennek szellemében az üzleti prioritások változatlanok, és ez az amitől kézzel fogható előnyöket és kiszámítható növekedést várnak.
A feltörekvő piacok fogyasztóinak vásárlási hajlandósága a számok tanúbizonysága szerint továbbra is megállíthatatlan: a 8,4 százalékos átlagos növekedési ütemnél 3,5 százalékponttal magasabb forgalmat, 11,9 százalékos emelkedést jegyeztek, vagyis az üzleti tevékenység 56 százaléka ezeken a piacokon realizálódik. A volumenben mért bővülés is 3,5 százalékos növekedést mutat.
A fejlett országokban a nehéz gazdasági körülmények ellenére 4,2 százalékos forgalom növekedést jegyeztek, és különösen bíztató az európai árbevétel 5,1 százalékos emelkedése is.
A gyorsjelentéssel együtt az Unilever tájékoztatást adott ki arról is, hogy a Fenntarthatósági Tervében 2010 novemberében meghatározott célkitűzéseiből egy év alatt mennyit ért el. A vállalat bejelentette, hogy becslések szerint 135 millió embernek segített a táplálkozási és higiéniai szokások javításában. Afenntarthatóforrásból származóalapanyagok arányát a 2010-es 14 százalékos eredményről 24 százalékra növelte a tavalyi évben, miközben az ökológiai lábnyom – a 2010-es eredményhez viszonyítva – szinte változatlanul maradt*.
*Az Unilever aFenntarthatósági Tervében megfogalmazott környezetvédelmi célok alapjául egy olyan mérőszámot választott, amely megmutatja, hogy a 2008-as bázisadatokhoz képest egy termék egy adagjának felhasználása vagy elfogyasztása milyen mértékben hat a környezetre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >