Power BI: Adatok halmából a tudás hatalma
Akinek a családjában, ismerősi körében nemrégiben baba született, az biztosan hallott már az APGAR tesztről. Ez a szempontrendszer az újszülött számos élettani funkciója alapján ad meg egy olyan indexszámot, amely képes kifejezni a baba általános egészségi állapotát. A reklámipar résztvevőit, ügynökségeket és ügyfeleket régóta foglalkoztatja, hogyan lehetne hasonló gyorstesztet készíteni a nagy költségvetésű médiakampányok mérésére is…
Alapadatok ugyanis nagy tömegében állnak rendelkezésre, mind a fizetett, mind a generált médiafelületek vonatkozásában: tévés nézettségi adatok, internetes átkattintási számok, a közösségi alkalmazások publikus és nem publikus statisztikái, stb. Ezeknek az adatoknak azonban nem csupán az összegyűjtése, de még a „kategóriánkénti” értelmezése is rengeteg időt és energiát emészt fel. A kihívásnak pedig ezzel még koránt sincs vége: hiába léteznek ún. Business Intelligence (BI) alkalmazások, ezek használata ma gyakran bonyolult, de legalábbis speciális szaktudást igényel – ami ismét csak pénzébe és idejébe kerül a kampány hatékonyságában érdekelt feleknek.
Lowell Simpson, az amerikai MediaCom informatikai vezetője azonban olyan egyszerű, de hatékony megoldást talált, amely Magyarországon is minden további nélkül alkalmazható. Úgy hangzik: Excel!
Az Office 365 felhőalapú alkalmazáscsomag Excel szoftverébe ugyanis beépítésre kerültek azok a BI-eszközök, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az egyre nyomasztóbban növekedő adathegyből kibányászhassuk magunknak a számunkra aranyat érő üzleti információkat.
„Nincs olyan médiavásárló, de még ügyfél sem, aki ne tudná használni az Excelt. Márpedig a jól ismert táblázatokból a kampány minden KPI-ja, létfontosságú adatfajtája esetében egyetlen kattintással megkapható az aktuális eredmény” – meséli Simpson.
A médiakampányok „APGAR-tesztje” nemcsak azért hasznos, mert az ügyfelek bizalmát növeli az ügynökségekkel szemben, hanem azért is, mert a real-time működésének köszönhetően lehetővé teszi az azonnali beavatkozást, a kampányok finomhangolását. Ez részint hatékonyabbá teszi az adott fizetett kommunikációs aktivitást, részint pedig akár jelentős kampányköltségeket tud megspórolni, amelyeket aztán a kampányon belül más eszközök használatára
Kapcsolódó cikkeink
Olaszország mesterséges intelligenciával küzd a prosecco hamisítása ellen
Az olasz pénzverde (Istituto Poligrafico e Zecca Dello Stato) a…
Tovább olvasom >AI-vezérelt gazdaságra készül a Danone
A Danone SA többéves, a mesterséges intelligencia (AI) integrálásáról szóló…
Tovább olvasom >A Microsofttal fejleszt generatív AI megoldásokat az Estée Lauder
A vezető kozmetikai vállalat fejlett mesterséges intelligencia alapú megoldások fejlesztésébe…
Tovább olvasom >További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >