Portfólióbővítés a Magyar Posta Logisztikánál
A Magyar Posta Logisztika (MPL) évek óta tartja vezető pozícióját a belföldi CEP- (futár, expressz, csomag) piacon. A társaság részesedése 2008-ban már közel 30 százalékra emelkedett, és az idei évre további volumennövekedést terveznek. „A fejlődés kulcsa számunkra a piac igényeihez igazított termék- és szolgáltatásportfólió fejlesztése” – mondja Bereczki László, az üzleti ügyfelek üzletágának kereskedelmi igazgatója.A hazai CEP-piacon évek óta igen kemény harc folyik a vevők megszerzéséért. Hogyan lehet a kiélezett versenyben megtartani a már megszerzett vezető pozíciót?
– Az MPL indulásakor célul tűztük ki, hogy teljes körű megoldást kínáljunk potenciális partnereinknek, és ezen keresztül racionális üzleti döntés legyen a számukra, hogy bennünket választanak a szállítmányozással, raktározással, postázással kapcsolatos feladataik megoldására. Adott volt az országos kiterjedésű kézbesítőhálózatunk, és a felvételben, feldolgozásban, szállításban, logisztikai rendszerek üzemeltetésében szerzett tapasztalatunk. Ezeket egészítettük ki a partnereinkre szabott szolgáltatás-portfólióval és a legmagasabb színvonalú, innovatív megoldásokkal.
– Legutóbb az egyszerűsített utánvétkezelés – az EUV – szolgáltatásukat vezették be sikerrel a piacra. Mi indokolta az EUV kifejlesztését?
– Mivel a partnereink között egyre több az áruküldő cég és a nagykereskedő, az ő igényeikre szabott komplex szolgáltatást hoztunk létre. Az ügyfeleinknek szükségük volt egy olyan készpénzbeszedési szolgáltatásra, amelynek során bizonyos, az ügyfél által meghatározott rendszerességgel kimutatást adunk a kézbesített csomagokból származó bevételek alakulásáról. Az EUV egy csomagszállításhoz kötött készpénzbeszedési szolgáltatás, amelyet automatikus riportrendszerrel és adatszolgáltatással egészítettünk ki. A cégek az utánvételes csomagjaik kézbesítése során napi, heti vagy havi összesítésben kapnak visszajelzést a bevételeikről, így tervezhetővé válik számukra a kereskedés. A szolgálhatáshoz kérhető nyomkövetés is, melynek segítségével partnerünk információt kaphat küldeményei aktuális státusáról. A csomagok útját egyébként a kézbesítés minden fázisában folyamatosan követjük, és ha fennakadást észlelünk, még azelőtt beavatkozunk, mielőtt az ügyfél bármit észrevenne.
– Milyen további stratégiai jellegű lépést tesznek annak érdekében, hogy tartani tudja az MPL a piacvezető pozícióját?
– Folyamatosan keressük azokat a pontokat, ahol le tudjuk venni a küldemény-továbbítási tevékenységgel kapcsolatos feladatok terheit az üzleti partnereink válláról. Szolgáltatásainkat igyekszünk minél több kényelmi funkcióval kiegészíteni, ilyen például az időgarancia. Az MPL az ország bármelyik pontjára 24 órán belül garantáltan kézbesíti a csomagokat, délután is, szombaton is. A küldeményeket akár háznál is felvesszük. Elektronikus értesítést tudunk küldeni a címzettnek a csomag várható érkezéséről, vagy a feladónak arról, hogy mikor vette át a címzett a küldeményt.
– Januárban a logisztikai raktáruk új helyre költözött. Miért volt szükség a korábbi két raktár mellett egy harmadikra?
– Két korábbi, korszerűtlen raktárunk összevonásával és megszüntetésével hoztuk létre az új, fóti raktárunkat. Az East Gate ipari parkban közel tízezer négyzetméteren tudunk helyet biztosítani a darab és raklapos áruknak, az infrastrukturális háttér európai színvonalú, és az elérése is sokkal egyszerűbb, mint a korábbiaknak volt, hiszen az M3-as és az M0-ás autópályáról is könnyen, gyorsan megközelíthető.
– Meg tudják tölteni ezt a méretű területet? Hiszen a jelenlegi gazdasági helyzetben mindenki a megrendelésállomány csökkenésére számít.
– Mi is érezzük a piac változását, de arra törekszünk, hogy partnereinknek olyan teljes körű szolgáltatást nyújtsunk, amelyen keresztül ők költséghatékonyabban működhetnek, mi pedig a recesszióban is megőrizhetjük piaci stabilitásunkat új üzleti akvizíciókkal. Annak idején 28 ügyféllel kezdtük meg a raktározási tevékenységünket, mára ez a szám 60 fölé emelkedett és további növekedésre számítunk. Fontos számukra, hogy a szállítmányozási és kézbesítési feladataikat teljes egészében „kiszervezhessék”, és mi ebben megbízható, professzionális partnerük vagyunk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >