Portfólió-tisztítással reagálnának a válságra a cégek világszerte
A kialakult gazdasági helyzet rákényszeríti a vállalatokat arra, hogy megváljanak egyes üzletágaiktól – mutat rá az EY több mint 1300 felsővezető megkérdezésével készült globális felmérése. A tranzakcióból származó bevételeket a válaszadók cégük technológiai képességeinek javítására használnák fel, hogy fokozzák versenyképességüket.
A jelenlegi krízis következtében a megkérdezett cégek többsége (65%) portfóliója átalakítására kényszerül annak érdekében, hogy felkészüljön a válsághelyzet utáni korszakra. A felmérésben résztvevő társaságok több mint fele (57%) gondolkodik azon, hogy 12 hónapon belül megváljon legalább egy üzletágától. A válaszadók közel háromnegyede (72%) úgy véli, már korábban értékesítenie kellett volna egyes érdekeltségeit.
A megkérdezett vezetők 54 százaléka a krízis hatására folytatja vagy felgyorsítja tranzakciós érveinek előkészítését vagy megvalósítását. A bevételeket a cégek leginkább új technológiai beruházások finanszírozására (52%) fordítanák, hogy lépést tartsanak a gyorsan változó fogyasztói igényekkel – derül ki az EY kutatásából.
„A portfólió-átalakítás a multinacionális vállalatok magyarországi leánycégeit sem fogja elkerülni. A jelenlegi helyzetben a sikeres eladások előkészítése ráadásul jóval nagyobb erőfeszítést igényel a piaci szereplőktől” – hangsúlyozta Nagy Ferenc, az EY tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának szakértője. „A sikeres üzletkötés érdekében érdemes napirenden tartani a cég működésének és eszközállományának rendszeres felülvizsgálatát” – tette hozzá a tanácsadó.
Az értékesítések előnyeit a korábbi tapasztalatok is alátámasztják. A 2008-2010-es világgazdasági válságra üzletágak eladásával reagáló vállalatok teljes részvénytulajdonosi hozama (TSR) 2010-18 között átlagosan 24 százalékponttal lett magasabb, mint a portfóliót változatlanul hagyó társaságok esetében.
Kapcsolódó cikkeink
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >Kibervédelem: szankcionálhatják a figyelmetlen hazai cégeket
Október 18-án élesedett a NIS2, vagyis a felülvizsgált uniós kibervédelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >