Porsche Hungaria: jól teljesített az idén a magyarországi autópiac
Az európai átlagot meghaladóan teljesít az idén a magyarországi autópiac, a bővülés az év végéig két számjegyű is lehet; Wachtler Tamás, a Volkswagen konszern márkáit importáló Porsche Hungaria (PH) ügyvezető igazgatója szerint ebben nagy szerepe van annak, hogy több év után visszatértek a piacra a privát vevők.
Az ügyvezető igazgató szerdán Budapesten sajtótájékoztatón kifejtette: a koronavírus-járvány alatt kialakult problémák az ellátási láncban mostanra megoldódtak, az autókereskedelemben ismét kínálati piac van.
Európa autópiaca az idén stagnált, Magyarországon ugyanakkor a 2021 óta tartó csökkenés pozitívba fordult, már a január-októberi adatok is 8,4 százalékos növekedésről tanúskodnak, és az év végig az arány tovább javulhat. Várhatóan mintegy 150 ezer eladott járművel zárja az évet az új autók piaca Magyarországon, ebből 125 ezer személyautó.
Wachtler Tamás rámutatott: ez arra utal, hogy a privát vevők visszatértek a piacra, akiket a kamatok csökkenése mozdított meg.
Kitért arra, hogy a Magyarországon regisztrált új autóknak ma már a 60 százaléka SUV-modell, a sport szabadidő-autó kategória aránya még mindig növekszik. Nő az elektromos járművek népszerűsége is, arányuk a teljes értékesítésben már meghaladja a 7 százalékot a tavalyi 5 százalék után.
Wachtler Tamás beszámolt arról, hogy a PH piaci részaránya Magyarországon az idén eléri a 20,6 százalékot, 28 150 jármű regisztrációjával piacvezető belföldi importőr. Az ügyvezető szerint ez nagyban annak köszönhető, hogy a konszernhez tartozó márkák – az Audi, a CUPRA, a SEAT, a Skoda és a Volkswagen, valamint a VW haszonjárművek – az idén 17 megújult modellel, 9 új, valamint 8 teljesen új modell jelentek meg a piacon.
Az ügyvezető az idei év eseményei között kiemelte, hogy Győrben megkezdődött a CUPRA Terramar modelljének magyarországi gyártása.
A PH használtautó-üzletága, a Das WeltAuto 28 tagú országos hálózata 2024-ben 6500 járművet értékesített, 10 százalékkal haladva meg az előző évit.
A társaság elektromosautó-töltő rendszereket forgalmazó üzletága, a MOON márka 3 millió euró (mintegy 1,2 milliárd forint) forgalmat generált az idén. A budaörsi telephely 2025-től e-autó-központként működik.
Brigitte Auernigg ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. bevétele az idén 14 százalékkal bővül, 2024-ben eléri a 619 milliárd forintot a 2023. évi 539 milliárd forint után.
Az értékesítés nettó árbevétele az Elektronikus beszámoló portál adatai szerint 2022-ben még 421 milliárd forint volt. Az adózott eredmény tavaly 15,7 milliárd forintot, tavalyelőtt 2,9 milliárd forintot ért el.
Kapcsolódó cikkeink
A Volkswagen megőrizte vezető szerepét az európai újautópiacon
A Volkswagen több mint 10 százalékos részesedésével az idén is…
Tovább olvasom >Még mindig státusszimbólum a céges autó, és ez nem segíti a környezetvédelmet
Stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac, az új autók beérkezése újra a…
Tovább olvasom >Fenntartható flották, új kihívások
Az FMCG szektor folyamatos változásai új kihívások elé állítják a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >