Porsche Hungaria: 2011-ben már bővülhet az autóértékesítés

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 17. 10:26

Jövőre már bővülhet a magyarországi új autók piaca, ennek első jelei az év végi eladásokban már megmutatkoznak – mondta Eppel János, a Porsche Hungaria Kft. (PH) ügyvezetője kedden Budapesten sajtótájékoztatón az MTI-nek.

Az ügyvezető igazgató szerint az összeladások az idei várható 53 ezerről 55-60 ezerig kúszhatnak fel. Ezt arra alapozta, hogy azok a vevők, akik az utóbbi két-három évben elhalasztották a gépkocsivásárlást, várhatóan nem odázzák tovább a beszerzést, eközben egyre korszerűbb modellek is generálják a vásárlásokat.

A PH vezetője ugyanakkor nem számít arra, hogy javulnának a gépkocsivásárlás feltételei, nem várható, hogy a bankok enyhítenének a hitelezés szigorán, és ez lenyomja a keresletet – jegyezte meg.

Eppel János beszámolt arról, hogy a Porsche Hungaria az összpiaci 28-30 százalékoshoz hasonló visszaesést szenvedett el 2010-ben a személygépkocsi-értékesítésben, bár ez a forgalmazott márkákat – az Audit, a Porschét, a SEAT-ot, a Skodát, a Volkswagent – eltérő mértékben érintette. A kisteherjármű-eladások ennél jóval kisebb mértékben csökkentek. Ugyanakkor a válságban a PH piaci részesedésének növekedéséről számolhat be, összpiaci részesedése jelenleg 28,5 százalék – beleértve a kishaszonjárművek szegmensét is – miközben egy éve még 19 százalék volt.

Az ügyvezető kitért arra, hogy a piacon folytatódott a céges vevők térnyerése, jelenleg a magánszemélyek vásárlásai az eladások 30 százalékát teszik ki csupán. Megjegyezte: a Porsche Hungariánál mindig is magas volt a céges vevők aránya, és kicsi a kispénzű magánszemélyeké, ami hozzájárult ahhoz, hogy a válság kevésbé sújtotta az importőrt.

Kapcsolódó cikkeink