POPAI-hírek: Ha áru van, minden van
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására. Moszkvában és Szentpéterváron érezhető leginkább a koronavírus és a korlátozó intézkedések hatása Oroszországban.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/04/Nincs-a%CC%81ruhia%CC%81ny-Oroszorsza%CC%81gban.jpg)
Nincs áruhiány Oroszországban
A Statista piackutató jelentése szerint Oroszországban három számjegyű mennyiségi eladási növekedést tapasztaltak több kategóriában is a hagyományos, offline élelmiszer kereskedelemben 2020. március 16-22 között, az előző év ugyanezen időszakához képest. 224%-ot emelkedett a rizs, 209%-ot a hajdina, 192%-ot a száraztészták forgalma. A háromdigites növekedési élvonalban van még a nedves törlőkendő, a cukor és a toalett papír.
Az ellátás folyamatos
A márciusi pánikbevásárlás hullám nagy kihívás elé állította az orosz élelmiszer kereskedelmet. A kezdeti készlethiányokon azonban úrra lettek és újra gazdagon feltöltött polcok fotóit osztják meg a közösségi oldalakon a „#товаресть”, „áru van” kampány jegyében.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/04/Pa%CC%81nik-a%CC%81rucikkek-no%CC%88vekede%CC%81se-Oroszorsza%CC%81gban.jpg)
Pánik-árucikkek növekedése Oroszországban
Az orosz Auchan még egy vicces, gerilla marketinges videót https://www.instagram.com/p/B-fIBS8pacb/ is készített, amelyben az áldozatos munkatársak töltik éjt nappallá téve a polcokat. Aki pedig nem akar bemenni a hipermarketbe, az telefonon is leadhatja rendelését, amit 60 perc alatt összekészítenek számára és az Átvevő Ponton kifizetve már viheti is a vásárló.
A kellő távolságtartásra Oroszországban is felhívják a figyelmet.
Minden is kapható online
Van idő vásárolni, hiszen a legtöbb orosz fizetett szabadságot kapott március 30 – április 30. között. Szinte minden más zárva tart, csak az élelmiszer kereskedelem, patikák, állateledel boltok, bankok és pénzintézetek, alapvető szolgáltatások működnek.
Leginkább Moszkva és Szentpétervár érintett a megbetegedések és az intézkedések kapcsán, és itt a legjelentősebb az e-kereskedelmi forgalom is.
Az online élelmiszer rendelések a bejelentések hatására 40%-os emelkedést mutattak, majd visszaálltak a kiindulási állapotra – mondja Anna Lebedeva, a POPAI Russia ügyvezetője.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/04/A%CC%81ru-van-kampa%CC%81ny-az-orosz-boltokban.jpg)
Áru van kampány az orosz boltokban
További emelkedést várható, miután a kormány megígérte, hogy engedélyezi a nem receptköteles gyógyszerek és az alkoholos termékek webshopos értékesítését is.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Az idei orosz gabonatermés 2021 óta a legalacsonyabb lehet
Az idei orosz gabonatermés 2021 óta a legalacsonyabb lehet –…
Tovább olvasom >Komoly kihívóra akadt az orosz piacvezető X5-nek és Magnitnak a Vkusvill személyében
Az orosz egészséges élelmiszereket forgalmazó kiskereskedő, a Vkusvill jó úton…
Tovább olvasom >Shop! MarketPlace
A POPAI Magyarország anyaszervezete a Shop! Association legnagyobb éves rendezvénye a…
Tovább olvasom >További cikkeink
2035-ig évente akár 3,2 százalékponttal növelheti az élelmiszer-inflációt a klímaváltozás
Magyarország mezőgazdaságában jelentős változásokra kell számítani a következő évtizedben a…
Tovább olvasom >Kutatás: kedvezőbb lett a középkorúak anyagi helyzete
Javult a középkorúak anyagi helyzete a K&H biztos jövő kutatás…
Tovább olvasom >Lassult az euróövezeti infláció júniusban
Lassult az éves infláció az euróövezetben júniusban az Európai Unió…
Tovább olvasom >