POPAI-hírek: Ha áru van, minden van
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására. Moszkvában és Szentpéterváron érezhető leginkább a koronavírus és a korlátozó intézkedések hatása Oroszországban.

Nincs áruhiány Oroszországban
A Statista piackutató jelentése szerint Oroszországban három számjegyű mennyiségi eladási növekedést tapasztaltak több kategóriában is a hagyományos, offline élelmiszer kereskedelemben 2020. március 16-22 között, az előző év ugyanezen időszakához képest. 224%-ot emelkedett a rizs, 209%-ot a hajdina, 192%-ot a száraztészták forgalma. A háromdigites növekedési élvonalban van még a nedves törlőkendő, a cukor és a toalett papír.
Az ellátás folyamatos
A márciusi pánikbevásárlás hullám nagy kihívás elé állította az orosz élelmiszer kereskedelmet. A kezdeti készlethiányokon azonban úrra lettek és újra gazdagon feltöltött polcok fotóit osztják meg a közösségi oldalakon a „#товаресть”, „áru van” kampány jegyében.

Pánik-árucikkek növekedése Oroszországban
Az orosz Auchan még egy vicces, gerilla marketinges videót https://www.instagram.com/p/B-fIBS8pacb/ is készített, amelyben az áldozatos munkatársak töltik éjt nappallá téve a polcokat. Aki pedig nem akar bemenni a hipermarketbe, az telefonon is leadhatja rendelését, amit 60 perc alatt összekészítenek számára és az Átvevő Ponton kifizetve már viheti is a vásárló.
A kellő távolságtartásra Oroszországban is felhívják a figyelmet.
Minden is kapható online
Van idő vásárolni, hiszen a legtöbb orosz fizetett szabadságot kapott március 30 – április 30. között. Szinte minden más zárva tart, csak az élelmiszer kereskedelem, patikák, állateledel boltok, bankok és pénzintézetek, alapvető szolgáltatások működnek.
Leginkább Moszkva és Szentpétervár érintett a megbetegedések és az intézkedések kapcsán, és itt a legjelentősebb az e-kereskedelmi forgalom is.
Az online élelmiszer rendelések a bejelentések hatására 40%-os emelkedést mutattak, majd visszaálltak a kiindulási állapotra – mondja Anna Lebedeva, a POPAI Russia ügyvezetője.

Áru van kampány az orosz boltokban
További emelkedést várható, miután a kormány megígérte, hogy engedélyezi a nem receptköteles gyógyszerek és az alkoholos termékek webshopos értékesítését is.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Egyre profibban koktélozunk
A POPAI Magyarország havi találkozói keretében márciusban a Coca-Cola HBC…
Tovább olvasom >Európa sem csendes
Az európai vásárláshelyi eszközök seregszemléjét gyors egymásutánban Párizsban – Le…
Tovább olvasom >Ahol a Retail szív dobog
A Shop! Association, a POPAI Magyarország anyaszervezete legnagyobb éves eseménye a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >