Botrányba fulladt a japán McDonald’s akciója – ételpazarlás kísérte a rohamot
Bontatlan hamburgerek és kiöntött sült burgonyák maradtak annak az akciónak a nyomában, amelyet a McDonald’s Japánban hirdetett meg a hétvégén. A gyorsétteremlánc a Happy Meal menübe limitált kiadású Pokémon-kártyákat rejtett, ami óriási rohamot indított el az éttermekben – az ételek azonban sok vásárlónál mellékesek voltak, a cél egyértelműen a kártyák megszerzése volt – írja a CNN.
Nyolcszoros haszon a kártyákon
A vásárlói logika a számok alapján érthető: a menü ára 510 jen (kb. 1300 forint), miközben egy-egy promóciós Pokémon-kártya az internetes piactereken már ennek akár nyolcszorosáért is gazdát cserél. Sokan nemcsak a gyors nyereség reményében vásároltak, hanem abban bízva, hogy olyan ritkaságra bukkannak, mint a PSA 9-es minősítésű Pikachu Illustrator, amely közel 5 millió dollárt ér.
Néhány óra alatt lefújt akció
A McDonald’s háromnaposra tervezte a promóciót, ám a vártnál jóval nagyobb érdeklődés miatt több étteremben már néhány óra alatt elfogyott a készlet. A cég hivatalos közleményében elismerte, hogy az akciót kísérő ételpazarlás rossz fényt vetett a márkára, és hangsúlyozta, elutasít minden ilyen gyakorlatot.
Japánból indult a Pokémon-világ
A Pokémon-márka 1996-ban indult Japánból, és azóta játékok, filmek, gyűjtőkártyák és mobilalkalmazások révén vált világsikerré. A mostani eset újra bizonyította, hogy a Pokémon-kártyák piaca még mindig óriási, és a rajongók – illetve a spekulánsok – hajlandóak messzire menni a ritka darabokért, még akkor is, ha ez a szemétben landoló ételek árán történik.
Kapcsolódó cikkeink
Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >Rekordhőség Japánban: veszélyben a rizstermés
Minden eddiginél magasabb hőmérsékletet mértek Japánban: a Tokió közelében fekvő…
Tovább olvasom >Végre nálunk is kapható lesz az Amerikában már népszerű Grimace Shake
Július 24-én Magyarországon is bemutatkozik a McDonald’s egyik legkülönlegesebb shake-je,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >