PLMA: Tízből hat Z-generációs amerikai gyakran vásárol saját márkát
A spórolási szándék fiatalok körében is egyre jellemzőbb növekedésével egyidejűleg a Z-generáció figyelme a sajátmárkás termékek felé fordult.
A Private Label Manufacturers Association (PLMA) 934 18-28 éves fogyasztó megkérdezésével készült felmérése szerint az Egyesült Államokban a Z-generációs vásárlók több mint kétharmada (67%) „rendkívül/nagyon” odafigyel a kereskedelmi márkákra. Hasonlóan sokan (64%) mondják, hogy „mindig/gyakran” vásárolják valamely üzlet saját márkáját, míg 56% saját bevallása szerint nagy valószínűséggel kipróbál egy-egy bolti márkát annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb ár-érték arányt. A felmérés keretében megkérdezettek 51%-a „mindig/gyakran” az adott üzlet által kínált márkák alapján választja ki a bevásárlás helyszínét.
– A Z-generáció esetében a saját márkák vásárlási gyakoriságát leginkább az a felfogás vezérli, miszerint a kereskedelmi márkák „megbízhatóak” – véli a felmérés eredményeit elemző Sara Williamson, Ph.D., a SUNY Old Westbury Egyetem marketing tanszékének adjunktusa. A szakember szerint a megbízhatóság percepciója inkább képes előre jelezni a kereskedelmi márka vásárlását, mint bármely más mérőszám, beleértve a háztartások jövedelmét és a havi élelmiszer-kiadásokat is.
A PLMA-felmérés válaszadói különbözőképpen jellemezték a sajátmárkás termékeket, ami túlnyomórészt pozitív érzéseket tükröz: a kereskedelmi márkák megfelelő értéket kínálnak (53%); megbízhatók (52%), változatosak (50%), minőséget képviselnek (45%) és hitelesek (42%).
Mivel az infláció miatt az élelmiszerárak továbbra is magasak, a Z-generáció körében a márkahűség megingott, ami a sajátmárkás termékek iránti fokozott érdeklődéshez vezetett. A PLMA adatai szerint a megkérdezettek mindössze 32%-a mondta azt, hogy másoknál márkahűbbnek tartja magát. A válaszadók közel fele (47%) mondta azt, hogy a preferált márkájuk ára emelkedésekor helyettesítő termék után néz, míg 55% nyilatkozott úgy, hogy ha elégedett, nagy valószínűséggel ajánlja a saját márkákat a családjának és a barátainak.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >Leépít az Upside Foods
A sejttenyésztett húst előállító vállalat a „bizonytalan makrokörnyezetre” hivatkozva tervez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >