PLMA: Tízből hat Z-generációs amerikai gyakran vásárol saját márkát
A spórolási szándék fiatalok körében is egyre jellemzőbb növekedésével egyidejűleg a Z-generáció figyelme a sajátmárkás termékek felé fordult.
A Private Label Manufacturers Association (PLMA) 934 18-28 éves fogyasztó megkérdezésével készült felmérése szerint az Egyesült Államokban a Z-generációs vásárlók több mint kétharmada (67%) „rendkívül/nagyon” odafigyel a kereskedelmi márkákra. Hasonlóan sokan (64%) mondják, hogy „mindig/gyakran” vásárolják valamely üzlet saját márkáját, míg 56% saját bevallása szerint nagy valószínűséggel kipróbál egy-egy bolti márkát annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb ár-érték arányt. A felmérés keretében megkérdezettek 51%-a „mindig/gyakran” az adott üzlet által kínált márkák alapján választja ki a bevásárlás helyszínét.
– A Z-generáció esetében a saját márkák vásárlási gyakoriságát leginkább az a felfogás vezérli, miszerint a kereskedelmi márkák „megbízhatóak” – véli a felmérés eredményeit elemző Sara Williamson, Ph.D., a SUNY Old Westbury Egyetem marketing tanszékének adjunktusa. A szakember szerint a megbízhatóság percepciója inkább képes előre jelezni a kereskedelmi márka vásárlását, mint bármely más mérőszám, beleértve a háztartások jövedelmét és a havi élelmiszer-kiadásokat is.
A PLMA-felmérés válaszadói különbözőképpen jellemezték a sajátmárkás termékeket, ami túlnyomórészt pozitív érzéseket tükröz: a kereskedelmi márkák megfelelő értéket kínálnak (53%); megbízhatók (52%), változatosak (50%), minőséget képviselnek (45%) és hitelesek (42%).
Mivel az infláció miatt az élelmiszerárak továbbra is magasak, a Z-generáció körében a márkahűség megingott, ami a sajátmárkás termékek iránti fokozott érdeklődéshez vezetett. A PLMA adatai szerint a megkérdezettek mindössze 32%-a mondta azt, hogy másoknál márkahűbbnek tartja magát. A válaszadók közel fele (47%) mondta azt, hogy a preferált márkájuk ára emelkedésekor helyettesítő termék után néz, míg 55% nyilatkozott úgy, hogy ha elégedett, nagy valószínűséggel ajánlja a saját márkákat a családjának és a barátainak.
Kapcsolódó cikkeink
150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >Új világkonyhamárkákat vezetett be a Nestlé
Új, nemzetközi gasztronómiai márkákat vezetett be a Nestlé az USA-ban…
Tovább olvasom >Megveszi a Wonder a Grubhubot
650 millió dollárért vásárolja meg a Wonder a Grubhubot a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >