PLMA: Tízből hat Z-generációs amerikai gyakran vásárol saját márkát
A spórolási szándék fiatalok körében is egyre jellemzőbb növekedésével egyidejűleg a Z-generáció figyelme a sajátmárkás termékek felé fordult.
A Private Label Manufacturers Association (PLMA) 934 18-28 éves fogyasztó megkérdezésével készült felmérése szerint az Egyesült Államokban a Z-generációs vásárlók több mint kétharmada (67%) „rendkívül/nagyon” odafigyel a kereskedelmi márkákra. Hasonlóan sokan (64%) mondják, hogy „mindig/gyakran” vásárolják valamely üzlet saját márkáját, míg 56% saját bevallása szerint nagy valószínűséggel kipróbál egy-egy bolti márkát annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb ár-érték arányt. A felmérés keretében megkérdezettek 51%-a „mindig/gyakran” az adott üzlet által kínált márkák alapján választja ki a bevásárlás helyszínét.
– A Z-generáció esetében a saját márkák vásárlási gyakoriságát leginkább az a felfogás vezérli, miszerint a kereskedelmi márkák „megbízhatóak” – véli a felmérés eredményeit elemző Sara Williamson, Ph.D., a SUNY Old Westbury Egyetem marketing tanszékének adjunktusa. A szakember szerint a megbízhatóság percepciója inkább képes előre jelezni a kereskedelmi márka vásárlását, mint bármely más mérőszám, beleértve a háztartások jövedelmét és a havi élelmiszer-kiadásokat is.
A PLMA-felmérés válaszadói különbözőképpen jellemezték a sajátmárkás termékeket, ami túlnyomórészt pozitív érzéseket tükröz: a kereskedelmi márkák megfelelő értéket kínálnak (53%); megbízhatók (52%), változatosak (50%), minőséget képviselnek (45%) és hitelesek (42%).
Mivel az infláció miatt az élelmiszerárak továbbra is magasak, a Z-generáció körében a márkahűség megingott, ami a sajátmárkás termékek iránti fokozott érdeklődéshez vezetett. A PLMA adatai szerint a megkérdezettek mindössze 32%-a mondta azt, hogy másoknál márkahűbbnek tartja magát. A válaszadók közel fele (47%) mondta azt, hogy a preferált márkájuk ára emelkedésekor helyettesítő termék után néz, míg 55% nyilatkozott úgy, hogy ha elégedett, nagy valószínűséggel ajánlja a saját márkákat a családjának és a barátainak.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >Résztulajdont vásárol a Molson Coors a Fever-Tree-ben
A Molson Coors 8,5%-os részesedést szerez a brit Fever-Tree-ben egy…
Tovább olvasom >Meredeken ível felfelé a luxusórapiac: már a Z-generáció körében is egyre népszerűbbek a különleges darabok
A prémium és luxusórák iránti kereslet világszerte jelentős növekedést mutat…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >