PLMA: Tízből hat Z-generációs amerikai gyakran vásárol saját márkát
A spórolási szándék fiatalok körében is egyre jellemzőbb növekedésével egyidejűleg a Z-generáció figyelme a sajátmárkás termékek felé fordult.
A Private Label Manufacturers Association (PLMA) 934 18-28 éves fogyasztó megkérdezésével készült felmérése szerint az Egyesült Államokban a Z-generációs vásárlók több mint kétharmada (67%) „rendkívül/nagyon” odafigyel a kereskedelmi márkákra. Hasonlóan sokan (64%) mondják, hogy „mindig/gyakran” vásárolják valamely üzlet saját márkáját, míg 56% saját bevallása szerint nagy valószínűséggel kipróbál egy-egy bolti márkát annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb ár-érték arányt. A felmérés keretében megkérdezettek 51%-a „mindig/gyakran” az adott üzlet által kínált márkák alapján választja ki a bevásárlás helyszínét.
– A Z-generáció esetében a saját márkák vásárlási gyakoriságát leginkább az a felfogás vezérli, miszerint a kereskedelmi márkák „megbízhatóak” – véli a felmérés eredményeit elemző Sara Williamson, Ph.D., a SUNY Old Westbury Egyetem marketing tanszékének adjunktusa. A szakember szerint a megbízhatóság percepciója inkább képes előre jelezni a kereskedelmi márka vásárlását, mint bármely más mérőszám, beleértve a háztartások jövedelmét és a havi élelmiszer-kiadásokat is.
A PLMA-felmérés válaszadói különbözőképpen jellemezték a sajátmárkás termékeket, ami túlnyomórészt pozitív érzéseket tükröz: a kereskedelmi márkák megfelelő értéket kínálnak (53%); megbízhatók (52%), változatosak (50%), minőséget képviselnek (45%) és hitelesek (42%).
Mivel az infláció miatt az élelmiszerárak továbbra is magasak, a Z-generáció körében a márkahűség megingott, ami a sajátmárkás termékek iránti fokozott érdeklődéshez vezetett. A PLMA adatai szerint a megkérdezettek mindössze 32%-a mondta azt, hogy másoknál márkahűbbnek tartja magát. A válaszadók közel fele (47%) mondta azt, hogy a preferált márkájuk ára emelkedésekor helyettesítő termék után néz, míg 55% nyilatkozott úgy, hogy ha elégedett, nagy valószínűséggel ajánlja a saját márkákat a családjának és a barátainak.
Kapcsolódó cikkeink
A STEM érdeklődésű Z-generációs fiatalok határozott elképzelésekkel lépnek be a munka világába egy új kutatás szerint
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok,…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >