Magazin: PLMA-hírek: A diszkontok meghódítják Európát
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című legfrissebb havi hírlevele a diszkontok és az online növekedését, valamint a cseh kvótatörvényt is taglalja.
A diszkontok növelik piaci részesedésüket, és egyre jelentősebb szerepet töltenek be Európa kereskedelmében, amit erőteljes saját márkás programjaiknak is köszönhetnek.
Az ALDI a mediterrán vidékeken terjeszkedik. Olaszországban jelenleg 100 boltja van, és minden hónapban átlagosan még három újabbat tervez megnyitni. Spanyolországban pedig 40 új üzletnyitásra készül.
A Lidl decemberben 280 000 új vásárlót szerzett Franciaországban, a Kantar jelentése szerint. Azt is bejelentették, hogy 23 új üzletet nyitnak Belgiumban. A lett és észt expanziót pedig új logisztikai központ létesítésével támogatják.
A svájci Migros diszkont hálózata, a Denner 15%-os forgalomnövekedésről számolt be a 2020-as pénzügyi évre vonatkozóan.
Két orosz diszkontlánc is erőteljesen terjeszkedik. A több mint 2500 bolttal rendelkező, Európában, Közép-Ázsiában és Kínában is jelenlevő, Svetofor tulajdonú Mere hálózat idei tervei között spanyol nyitás is szerepel, amihez már az adminisztratív központot is felállították. A Mere májusra 15 bolttal fog rendelkezni Szerbiában is.
Az O’Key orosz kereskedő csoport diszkonthálózata a Da! 42%-os forgalomnövekedést jelentett be a pénzügyi éve negyedik negyedévére. A lánc a tavalyi év ugyanezen időszakához képest bevételét 24%-kal, eladóterületét 25%-kal növelte.
Rekord magas az angol online vásárlások aránya
Az Egyesült Királyságban januárban az online napicikk-vásárlás elérte a 16%-ot, vagyis megduplázódott a tavaly januári 8%-hoz képest, a NielsenIQ piackutatási adatai szerint. Ez eddig a legmagasabb mért érték, megdöntötte a 2020 júniusi 14%-os eddigi csúcsot. A brit polgárok az év első 4 hetében 1,4 milliárd fontot költöttek napi cikkre online, ami azonos időszaki összehasonlításban 121%-os növekedést jelent. Minden harmadik brit háztartás vásárolt online, és 770 millió fontot költöttek az új online vásárlók.
55% hazai arány az új cseh kereskedelmi szabály
A cseh törvényhozók elfogadták azt a „kvóta” jogszabályt, amely előírja az üzleteknek, hogy főként belföldön készült élelmiszert értékesítsenek. A cseh gyártók érdekében így konfliktusba sodródnak az Európai Bizottsággal az EU egységes piaci szabályai miatt. Az intézkedés előírja, hogy a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek kínálatában a következő évtől kezdve a helyben előállítható termékek, mint például zöldség, gyümölcs, tej vagy hús legalább 55%-a hazai legyen. Ez az arány 2028-ra fokozatosan 73%-ra emelkedne.
Nyolc uniós ország, köztük Németország és Franciaország nagykövete levélben kérte a törvényhozókat, hogy ne fogadják el a törvényjavaslatot. //
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >